Korelace 20. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190227

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Advertisements

DOPRAVA - úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Mechanické kmitání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
10. SEMINÁŘ INDUKTIVNÍ STATISTIKA 3. HODNOCENÍ ZÁVISLOSTÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Dynamická viskozita Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
MATEMATIKA Úměra přímá a nepřímá - slovní úlohy řešené trojčlenkou.
ROVNOMĚRNÝ POHYB, PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 7 – Lineární rovnice – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Pravděpodobnosti jevů
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_15
MATEMATIKA Funkce.
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Lineární rovnice a nerovnice I.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Matematika Koule.
Charakteristiky variability
Kvadratické nerovnice
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Americká skutečnost Edwarda Hoppera
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice Mgr. Jakub Němec
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Přímka a kuželosečka Název školy
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Polohová energie VY_32_INOVACE_07_Polohová energie - zavedení pojmu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Dostupné z Metodického portálu
YVES KLEIN – Antropometrie
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_05
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Korelace 20. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190227 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

Korelace znamená vzájemný vztah mezi dvěma procesy nebo veličinami Korelace znamená vzájemný vztah mezi dvěma procesy nebo veličinami. Pokud se jedna z nich mění, mění se i druhá a naopak. Pokud popisujeme statistický soubor pomocí dvojice znaků (x, y), tak kromě charakteristik polohy a variability, které počítáme zvlášť pro každý z obou znaků, zabýváme se i mírou statistické závislosti obou znaků. 2

Koeficient korelace 3

Vztah mezi znaky x a y může být kladný, nebo záporný Vztah mezi znaky x a y může být kladný, nebo záporný. Hodnota korelačního koeficientu −1 značí nepřímou závislost (antikorelaci), tedy čím více se zvětší hodnoty v první skupině znaků, tím více se zmenší hodnoty v druhé skupině znaků, např. vztah mezi ujetou a zbývající drahou. Hodnota korelačního koeficientu +1 značí přímou závislost, např. vztah mezi rychlostí auta a ujetou dráhou. Pokud je korelační koeficient roven 0, pak mezi znaky není žádná statisticky zjistitelná lineární závislost, ale veličiny na sobě mohou záviset nelineárně. 4

Příklad 1 Deset chlapců bylo vyzváno, aby uvedli svoji tělesnou výšku a tělesnou výšku otce. Byly zjištěny tyto hodnoty: Vypočtěte koeficient korelace mezi tělesnou výškou syna a otce. výška syna 172 168 183 182 174 166 173 170 171 189 výška otce 175 185 176 167 177 5

Příklad 2 Deset žáků základní školy se podrobilo inteligenčnímu testu. Výsledky testu byly porovnávány s průměrem známek na vysvědčení. Vypočtěte koeficient korelace mezi průměrnou známkou a inteligenčním kvocientem žáků. známka 1 1,36 1,64 2 2,36 2,64 2,82 2,91 3,27 3,45 IQ 134 116 108 118 100 86 94 68 80 6

Příklad 2 Z šesti států máme data o roční spotřebě cigaret na jednoho obyvatele (znak x) a o roční míře úmrtnosti na rakovinu plic na 100 000 obyvatel (znak y). Vypočtěte koeficient korelace mezi oběma znaky. x 3400 2600 2200 2400 2900 2100 y 24 20 17 19 26 7

Citace CALDA, Emil a Václav DUPAČ. Matematika pro gymnázia. 5. vyd. Praha: Prometheus, 2008, 170 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 978-80-7196-365-3. 8