Program na tvorbu vektorových animací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
PowerPoint Založení nového souboru .pptx Tlačítko Office, Nový
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Cvičná prezentace Úkoly k procvičení.
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
Efekty - 2 kontura, čočka, oříznutí, deformace, stín, rastry
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – vložení objektů,
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Zoner Callisto.
PowerPoint. Rozložení stránky 1.Na kartě Domů klikněte na tlačítko Rozložení a vyberte profil „Dva obsahy“ 2.Totéž můžete udělat tak, že kliknete pravým.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.1 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – výplň, pero Typ: DUM - kombinovaný.
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Jak vytvořit vlastní prezentaci ?
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Lupa Tlačítko Lupa umožňuje zvětšit část obrázku. Klepněte na tlačítko Lupa a vyberte úroveň přiblížení pod panelem nástrojů. V obrázku se lze pohybovat.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
INKSCAPE Vektorová grafika.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.16/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Práce s textem v objektech prezentace Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Vkládání kreslených útvarů
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Počítačová grafika Cvičení.
Počítačová grafika Cvičení.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.14/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
Počítačová grafika Cvičení.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Přechody a animace VY_32_INOVACE_7C21. Pravidlo Důležitý je obsah prezentace, přechody a animace mají být příjemným, nikoliv rušivým doplňkem! Nekombinovat.
2. změňte logo na pozadí předlohy snímku ze zelené bubliny na usměvavé sluníčko Procvičování prezentace 1. Klepnutím a přepisem vložte libovolný nadpis.
Word – Tabulky a Grafika ve Wordu
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
1 Prezentace - Úvod Ing, Jiří Hejhal. 2 Moudrost Nestačí jenom být dobrý. Musí se to dát vědět.
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Semestrální práce Semestrální práce Plakát-leták na hudební akci „Páteční Jam[džem] na přehradě“ Předmět: Počítačová grafika Autor: Petr Bárta.
COREL R.A.V.E Program na tvorbu vektorových animací Jan Felger.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker program pro tvorbu filmů Co se všechno naučíme???
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu Co se.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Tvorba prezentace Vypracovala : Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Vektorová grafika Corel Draw a jeho využití v dopravě
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
PowerPoint.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_11_16_PowerPoint.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Moje cvičná prezentace
téma vyjádření Obrázek SmartArts obrázky na červeném pozadí
Transkript prezentace:

Program na tvorbu vektorových animací Jan Felger COREL R.A.V.E Program na tvorbu vektorových animací

Vektorové animační programy Standardem v oboru je drahý program Adobe Animate CC (dříve Macromedia Flash) Alternativou je program SwishMax Corel R.A.V.E. je levnější alternativou s možností exportu do formátu Flashe Firma Corel v současnosti již animační program nenabízí

Využití vektorových animací Především v reklamních oblastech webových stránek Tímto způsobem mohou být vytvořeny celé webové stránky, které pak obvykle působí moderně a dynamicky, mohou mít posílené možnosti interakce Flashové hry založené na vektorové grafice Teoreticky je možno tímto způsobem vytvářet jednoduché animované filmy

Corel R.A.V.E. Prostředí odpovídá programu Corel Draw!, je přidána časová osa (v dolní části) Každý objekt má svoji časovou linku Po vytvoření objektu se na časové ose objeví černý puntík (poloha objektu v čase) Pro zobrazení objektu po delší dobu (ve více snímcích) je třeba zatáhnout za černou tečku na časové ose – vytvoří se tak černá úsečka s puntíky na obou koncích

Vytvoření jednoduché animace (animace polohy) Nejprve vytvořte objekt např. obdélník v levém horním rohu stránky Zatáhněte za černý puntík na časové ose tím vytvoříte statickou animaci – objekt se zatím nepohybuje, ale je vidět ve více snímcích na časové ose vznikne černá linka s puntíkem na každém konci Poklepejte na puntík na časové ose – oba puntíky se změní se na malé čtverečky znak čtverečku na časové ose reprezentuje klíčový snímek dynamické animace – nějakou změnu objektu, například změnu polohy či velikosti Klikněte na druhý čtvereček na časové ose reprezentuje poslední snímek, na kterém je objekt viditelný Přesuňte objekt do nové polohy např. do pravého dolního rohu stránky Spusťte animaci klávesou Enter Zastavíte ji klávesou Esc Ukazka 1

Možnosti animací Je možno animovat řadu vlastností objektu polohu barvu (nikoli složitou výplň) velikost tvar (objekt je nejprve nutno převést na křivky) objekt je možno rotovat

Animace efektů Lze animovat i většinu efektů: Přechod Konturu Deformaci Stín Vysunutí Obálku Průhlednost Čočku Perspektivu Malířské techniky Oříznutí Power Clip

Animace velikosti objektu Nejprve vytvořte objekt např. obdélník uprostřed stránky Zatáhněte za černý puntík na časové ose tím vytvoříte statickou animaci – objekt se zatím nepohybuje, ale je vidět ve více snímcích na časové ose vznikne černá linka s puntíkem na každém konci Poklepejte na puntík na časové ose – oba puntíky se změní se na malé čtverečky znak čtverečku na časové ose reprezentuje klíčový snímek dynamické animace – nějakou změnu objektu, například změnu polohy či velikosti Klikněte na druhý čtvereček na časové ose reprezentuje poslední snímek, na kterém je objekt viditelný Změňte velikost objektu např. objekt výrazně zvětšete Spusťte animaci klávesou Enter Zastavíte ji klávesou Esc Ukazka_2

Animace tvaru objektu Ukazka 3 Nejprve vytvořte objekt např. obdélník uprostřed stránky s modrou výplní převeďte ho na křivky (Změnit – Převést na křivky) Zatáhněte za černý puntík na časové ose tím vytvoříte statickou animaci – objekt se zatím nepohybuje, ale je vidět ve více snímcích na časové ose vznikne černá linka s puntíkem na každém konci Poklepejte na puntík na časové ose – oba puntíky se změní se na malé čtverečky znak čtverečku na časové ose reprezentuje klíčový snímek dynamické animace – nějakou změnu objektu, například změnu polohy či velikosti Klikněte na druhý čtvereček na časové ose reprezentuje poslední snímek, na kterém je objekt viditelný Volte nástroj Tvar a zatáhněte za nějaký uzlový bod objektu např. za pravý dolní roh obdélníka Spusťte animaci klávesou Enter Zastavíte ji klávesou Esc Ukazka 3

Animace barvy objektu Nejprve vytvořte objekt např. obdélník uprostřed stránky s modrou výplní Zatáhněte za černý puntík na časové ose tím vytvoříte statickou animaci – objekt se zatím nepohybuje, ale je vidět ve více snímcích na časové ose vznikne černá linka s puntíkem na každém konci Poklepejte na puntík na časové ose – oba puntíky se změní se na malé čtverečky znak čtverečku na časové ose reprezentuje klíčový snímek dynamické animace – nějakou změnu objektu, například změnu polohy či velikosti Klikněte na druhý čtvereček na časové ose reprezentuje poslední snímek, na kterém je objekt viditelný Změňte barvu výplně objektu např. na červenou Spusťte animaci klávesou Enter Zastavíte ji klávesou Esc Ukazka 4

Animovaná rotace objektu Nejprve vytvořte objekt např. obdélník uprostřed stránky s modrou výplní Vytvořte dynamickou animaci objektu Klikněte na poslední snímek animace na časové ose Vyberte obejkt a otočte ho nástroj Výběr, poklepejte na objekt, táhněte za rohovou dvojšipku Spusťte animaci klávesou Enter Zastavíte ji klávesou Esc Ukazka 5

Přehled jednoduchých animací Poloha: soubor Ukazka 1 Velikost: soubor Ukazka 2 Tvar: soubor Ukazka 3 Barva: soubor Ukazka 4 Rotace: soubor Ukazka 5

Složitější animace U jednoho objektu je možno animovat zároveň různé vlastnosti objektu Na stránce může být animováno více objektů každý z nich pak má svoji vlastní časovou linku tato linka může mít u každého objektu jiný začátek a konec

Ukázky složitějších animací soubor Ukazka_06.gif soubor Ukazka_07.gif soubor Ukazka_08.gif soubor Ukazka_09.gif soubor Ukazka_10.gif Základní popis ukázky je uveden přímo v každém ukázkovém souboru.

Cvičení 1 Vytvořte v levém horním rohu stránky malou elipsu s červenou výplní. Animujte ji takto: pohyb do pravého dolního rohu zároveň změna tvaru pomocí uzlových bodů zároveň změna barvy na modrou Řešení viz soubor Cviceni 1

Cvičení 2 Vytvořte v levém horním rohu stránky slovo POKUS se zelenou výplní. Animujte je takto: roztažení slova na výšku tak, aby slovo nakonec vyplnilo celou stránku zároveň otočení slova o 90 stupňů zároveň změna barvy výplně na žlutou Řešení viz soubor Cviceni 2

Cvičení 3 Vytvořte v levém horním rohu stránky malý nápis TEST se zelenou výplní a tučným modrým obrysem. Animujte jej takto: změna barvy výplně na červenou změna barvy obrysu na žlutou změna tvaru textu pomocí uzlových bodů tak, aby se stal nečitelným Řešení viz soubor Cviceni 3

Cvičení 4 Vytvořte jednoduchý film s více animovanými objekty na téma Vánoce. Např.: úvodní titulky filmu stromeček s dárky na něm hořící svíčky jedna zapálí stromek ukončení filmu Řešení viz soubor Cviceni 4

Cvičení 5 Vytvořte jednoduchý film s více animovanými objekty na téma Člověk a pes. Např.: pes běží za člověkem dohoní ho a utrhne mu kus nohavice člověk běží za psem Nebo: pes chce pamlsek poprosí pán mu ho dá pes ho sežere Řešení viz soubor Cviceni 5

Cvičení 6 Vytvořte jednoduchý film s více animovanými objekty na téma Ve škole. Např.: žák píše na tabuli 1+1=5 spolužáci se smějí učitelka mu řekne „píšu ti za pět“ (bublina) Nebo: žák říká učiteli „dal jsi mi 5, jsi mrtvola“ (bublina) zastřelí ho učitel padá, krvácí Řešení viz soubor Cviceni 6 (nehotovo)

Animace efektů Naučíme se animovat: Přechod Konturu Deformaci Stín Vysunutí Obálku Průhlednost Malířské techniky Čočku Perspektivu Oříznutí PowerClip

Animace efektu Interaktivní přechod Standardním způsobem vytvořte přechod vytvořte dva různé objekty (např. čtverec a obdélník) oba vyberte zvolte nástroj Přechod Táhněte myší z jednoho objektu na druhý Animace – Vytvořit posloupnost z Přechodu Ukazka_11

Cvičení 7 Nakreslete pomocí nástroje Ruční režim dva uzavřené útvary, každý jinak barevný Animujte přechod jednoho útvaru na druhý Řešení viz soubor Cviceni 7

Cvičení 8 animujte přechod modrého písmene A na červené písmeno B animaci proveďte ve 30 krocích animaci proveďte po smyčce, úhel 360 stupňů Řešení viz soubor Cviceni 8

Cvičení 9 nakreslete pomocí nástroje Ruční režim uzavřený útvar, v něm několik čtverců, zkombinujte nakreslete pomocí nástroje Ruční režim jiný uzavřený útvar, v něm několik čtverců, zkombinujte animujte přechod jednoho kombinovaného útvaru na druhý Řešení viz soubor Cviceni 9

Animace efektu Interaktivní kontura vytvořte nějaký jednoduchý objekt (např. kruh, čtverec), vybarvěte ho aplikujte na něj efekt Kontura roztáhněte časovou linku a poklepejte na ni (vytvoření dynamické animace) přejděte na poslední snímek animace změňte nastavení efektu Kontura (počet kružnic uvnitř) změňte barvu objektu Ukazka_12

Cvičení 10 vytvořte písmeno A nějakým tučným písmem (např. Arial Black) vybarvěte ho žlutě, černý okraj opatřete písmeno interaktivní konturou animujte ji Řešení viz soubor Cviceni 10

Cvičení 11 vytvořte vícecípou hvězdu vybarvěte ji světle modrou barvou opatřete písmeno interaktivní konturou animujte ji tak, aby vznikl dojem, že se uprostřed hvězdy rodí nové malé hvězdičky, které rostou Řešení viz soubor Cviceni 11

Animace efektu Interaktivní deformace vytvořte objekt, vybarvěte ho vytvořte dynamickou animaci přejděte na poslední snímek deformujte objekt pomocí nástroje Interaktivní animace Na liště nástroje jsou k dispozici tři druhy deformací – zkus si všechny Ukazka_13 Ukazka_14 Ukazka_15

Cvičení 12 vytvořte zelenou kružnici deformujte kružnici animujte ji z jednoho stavu deformace do druhého, tak, aby tvar kružnice byl prostředním snímkem animace Řešení viz soubor Cviceni 12

Cvičení 13 vytvořte slovo TEXT nějakým tučným písmem modrá výplň, bez okraje animujte slovo text tak, že se postupně deformuje pilovitou deformací přidáváním zubů Řešení viz soubor Cviceni 13

Animace efektu Interaktivní stín vytvořte objekt, vybarvěte ho vytvořte stín pomocí nástroje Interaktivní stín vytvořte dynamickou animaci přejděte na poslední snímek změňte polohu stínu u objektu Ukazka_16 Ukazka_17

Cvičení 14 Vytvořte kružnici, vyplňte ji radiálním přechodem pro iluzi koule vytvořte pro ni stín (v dolní části, směrem dopředu) animujte efekt stínu Řešení viz soubor Cviceni 14

Cvičení 15 vytvořte červené slovo TEXT nějakým exotickým písmem, s černým obrysem vytvořte pro toto slovo efekt stínu, který vytvoří iluzi písma vystouplého nad rovinu obrazovky zatímco text se bude pohybovat shora dolů, stín naopak pomaleji zdola nahoru Řešení viz soubor Cviceni 15

Animace efektu Interaktivní obálka vytvořte objekt, vybarvěte ho vytvořte obálku pomocí nástroje Interaktivní obálka nastavte obálku vytvořte dynamickou animaci přejděte na poslední snímek změňte nastavení efektu obálka Ukazka_18

Cvičení 16 a 17 vytvořte zelenou osmicípou hvězdu využijte efektu obálka k vytvoření iluze, že se hvězda roztéká zkuste stejnou iluzi vytvořit pomocí animace tvaru hvězdy Řešení viz soubor Cviceni 16 a Cviceni 17

Cvičení 18 vytvořte libovolný červený text, za ním růžový obdélník oba útvary animujte tak, aby se změnily do tvaru srdce poznámka: pracujte podle potřeby se změnou tvaru i s obálkou Řešení viz soubor Cviceni 18

Animace efektu Interaktivní vysunutí vytvořte objekt, vybarvěte ho vytvořte vysunutí pomocí nástroje Interaktivní vysunutí nastavte vysunutí vytvořte dynamickou animaci přejděte na poslední snímek změňte nastavení efektu vysunutí Ukazka_19

Cvičení 19 vytvořte obdélník, nevybarvujte ho v něm několik elips či kruhů všechny objekty zkombinujte Animujte vysunutí kombinovaného objektu zleva doprava Řešení viz soubor Cviceni 19

Animace efektu Interaktivní průhlednost vytvořte objekt, vybarvěte ho vytvořte průhlednost nástroje Interaktivní průhlednost nastavte průhlednost vytvořte dynamickou animaci přejděte na poslední snímek změňte nastavení efektu průhlednost Ukazka_20

Cvičení 20 Vložte na stránku libovolnou fotografii vytvořte obdélník, vybarvěte ho červeně Nastavte pro obdélník animaci průhlednosti tak, aby se fotografie pod ním postupně objevila zprava doleva Řešení viz soubor Cviceni 20

Animace efektu Malířské techniky nakreslete čáru či vytvořte jednoduchý objekt, objekt převeďte na křivky aplikujte nějaký efekt Malířských technik vytvořte dynamickou animaci přejděte na poslední snímek zvolte nástroj Tvar změňte nastavení polohy čáry či objektu pomocí uzlových bodů Ukazka_21 Ukazka_22

Cvičení 21 Vytvořte od ruky čáru nástrojem Ruční režim Použijte malířskou techniku – oblázky Vytvořený obrázek animujte Řešení viz soubor Cviceni 21

Cvičení 22 Na obrys písmene A (nejlépe font Arial Black) aplikujte Malířskou techniku modré obdélníčky a animujte ho Řešení viz soubor Cviceni 22

Cvičení 23 Animujte pohyb lidských šlápot z Malířských technik Řešení viz soubor Cviceni 23

Animace efektu Čočka Importujte nějakou fotografii vytvořte pro ni statickou animaci roztáhněte časovou linku, nedynamizujte ji vytvořte uzavřený objekt, např. kružnici aplikujte na ni nějaký efekt Čočka, např. Zvětšení vytvořte pro ni dynamickou animaci změňte polohu kružnice (čočky) Ukazka_23 Ukazka_24

Cvičení 24 Vložte na pozadí nějakou fotografii Vložte tři uzavřené objekty, např. kružnici, obdélník a text, které animujete každý jiným efektem Čočka tak, aby přejížděly po fotografii (např. Zvětšit, Žárová mapa, Negativ) Řešení viz soubor Cviceni 24

Cvičení 25 Vložte na pozadí animace fotografii s několika obličeji (např. vaší třídy) Animujte kružnici efektem Čočka takto: Čočka bude mít nastavenu vlastnost Zvětšení Bude přejíždět po fotografii od obličeje k obličeji, na každém se zastaví, po dobu zastávky se objeví jméno žáka Řešení viz soubor Cviceni 25

Animace efektu Přidat perspektivu vytvořte objekt, např. text aplikujte na něj efekt Perspektiva vytvořte dynamickou animaci přejděte na poslední snímek animace změňte nastavení efektu Perspektiva musí být aktivován nástroj Tvar pro některé druhy animací bude vhodné objekt převést na křivky Ukazka_25 Ukazka_26

Cvičení 26 Vytvořte jednoslovný text Animujte ho tak, aby se perspektivně „protáhl“ do pravého horního, potom do levého horního rohu pozadí, tj. aby měnil tvar podle následných obrázků: Řešení viz soubor Cviceni 26

Cvičení 27 Vytvořte dva texty, perspektivně je upravte a animujte je tak aby představovaly zdi domů, mezi kterými se pohybujete (např. autem) Řešení viz soubor Cviceni_27

Animace efektu Oříznutí PowerClip Vložte fotografii Vytvořte uzavřenou křivku, např. elipsu Pro oba objekty vytvořte dynamickou animaci Označte fotografii Volte Efekty – Oříznutí Power Clip – Umístit do kontejneru – klikněte na elipsu Vyberte počáteční či koncový snímek Volte Efekty – Oříznutí Power Clip – Upravit obsah Posuňte fotografii Volte Efekty – Oříznutí Power Clip – Dokončit úpravy této úrovně Ukazka_27 Ukazka_28

Cvičení 28 Vložte na plochu libovolnou fotografii Ořízněte ji pomocí Oříznutí Power Clip do tří nesouvislých tvarů Zajistěte, aby se fotka ve každém tvaru pohybovala stejným směrem (synchronně) Pro potřeby této animace bude zřejmě třeba zmíněné tři tvary seskupit

Cvičení 29 Vložte na plochu tři různé fotografie Ořízněte je pomocí Oříznutí Power Clip do libovolných tvarů Zajistěte, aby se každá fotka ve svém říznutí pohybovala jiným směrem Řešení viz soubor Cviceni_29

Vložení dalších klíčových snímků do animace naše animace zatím měly dva klíčové snímky – počáteční a koncový poklepáním na časovou osu je možné vložit další klíčové snímky na těchto snímcích může být animace změněna u některých druhů objektů či efektů bude nutno před vytvořením animace převést objekt na křivky Ukazka_29

Cvičení 30 Vytvořte animaci míčku, který projíždí bludištěm Řešení viz soubor Cviceni_30

Animace po křivce Nakreslete od ruky čáru nástrojem Tvar Vytvořte pro ni statickou animaci Nakreslete malou červenou kružnici nástrojem Elipsa Vytvořte pro ni dynamickou animaci Přejděte na první snímek animace Vyberte kružnici Volte Animace – Animace Tween – Připojit k osnově Ukazka_30

Cvičení 31 Animujte malou červenou pěticípou hvězdu tak, aby se pohybovala po obrysu velké žluté osmicípé hvězdy Řešení viz soubor Cviceni_31

Cvičení 32 Animujte malou tmavomodrou kružnici tak, aby se pohybovala po obrysu velkého světle modrého písmene A Řešení viz soubor Cviceni_32

Cvičení 33 Vytvořte animaci simulující výstřel z děla se šikmo nastavenou hlavní Řešení viz soubor Cviceni_33

Cvičení 34 Vytvořte krátký animovaný film simulující reálný pohyb pružného míčku po dopadu na tvrdou podložku Míček se tedy několikrát odrazí tak, že výška každého dalšího odrazu bude menší, než předchozí Bude se pohybovat po obrácených zmenšujících se parabolách Řešení viz soubor Cviceni_34

Ukázky složitějších animací Viz soubor Ukazka_31 Viz soubor Ukazka_32 Viz soubor Ukazka_33

KONEC PREZENTACE