Základní škola Čelákovice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘEZ JEHLANU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Advertisements

Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_KRUH_A_KRUZNICE Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
56.1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti I.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Matematika Koule.
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
KOULE A JEJÍ POVRCH VY_42_INOVACE_ 33_02.
Koule Kulová plocha – je množina bodů v prostoru, které mají od daného bodu S tutéž vzdálenost r. Koule – množina všech bodů v prostoru, které mají od.
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Matematika Směrnicový tvar přímky
Kruh a kružnice 1 od daného bodu S stejnou vzdálenost kružnice množina všech bodů roviny, které mají od daného bodu S stejnou vzdálenost k x S.
Řešení polohových konstrukčních úloh
Přímka a kuželosečka Název školy
Procvičování – složené zlomky, zlomky a desetinná čísla
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_11
Množiny bodů dané vlastnosti
Parametrická rovnice přímky
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62 AUTOR : Mgr
WORD Tabulky - ohraničení
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
IV/ Přímka a její části Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Matematika Elipsa.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Vzájemná poloha dvou kružnic
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Kruh a kružnice Základní názvosloví Středová a osová souměrnost
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Druh učebního materiálu
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vzájemná poloha kružnice a přímky (kružnice a sečna, tětiva)
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Analytický geometrie kvadratických útvarů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_075_Kružnice a kruh Kružnice a kruh Základní škola Čelákovice

Kružnice a kruh Autor: Ing. Janeček Jaroslav Vytvořeno: 10.10.2011 Stupeň a typ vzdělávání: II. Stupeň - základní Vzdělávací oblast: Inovace Vzdělávací obor: Matematika – 8. ročník Téma: Kružnice a kruh Anotace: Žák se seznámí s geometrickým obrazcem kružnice a kruh a polohou přímky a kružnice. Druh učebního materiálu: prezentace + procvičování. Očekávaný výstup: Žák zvládne konstrukci tečny a sečny kružnice.

Kružnice a kruh Kružnice je množina všech bodů, které mají od daného středu S stejnou vzdálenost r. Kruh je množina všech bodů, které mají od daného středu S vzdálenost menší nebo rovnu r.

Kružnice a kruh Jestliže má přímka od středu kružnice S vzdálenost větší než r, potom přímka nemá s kružnicí žádný společný bod. Nazýváme ji vnější přímka kružnice.

Kružnice a kruh Jestliže má přímka od středu kružnice S vzdálenost rovnou r, potom s ní má jediný společný bod. Přímka, která má jediný společný bod s kružnicí se nazývá tečna kružnice (t). Společný bod přímky a kružnice se nazývá bod dotyku (T). Tečna kružnice je kolmá na přímku ST, kde S je střed kružnice a T je bod dotyku.

Kružnice a kruh Tečna

Kružnice a kruh Jestliže má přímka od středu kružnice S vzdálenost menší než r, potom má přímka s kružnicí dva různé společné body. Přímka, která má s kružnicí dva různé společné body, se nazývá sečna kružnice. Úsečka určená dvěma různými body na kružnici k, se nazývá tětiva kružnice.

Kružnice a kruh Sečna kružnice

Procvičování Konstrukce: Vnější přímky kružnice p v předem zadané vzdálenosti od kružnice k (S, r = x cm) Tečny v předem zadaném bodě dotyku T přímky p s kružnicí k (S, r = x cm) Sečny v předem zadané vzdálenosti od S kružnice k (S, r = x cm) (nebo tětivy předem zadané délky kružnice k (S, r = x cm)

Použité zdroje Veškeré obrázky a texty jsou dílem autora prezentace.