ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Avantgardní umělecký směr  Vznikl v Itálii, silně se prosadil také v Rusku  Odmítá jakékoli tradice v umění i v kultuře  Schvaloval válku jako jediný.
Advertisements

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Náhradní rodinná péče VY_32_INOVACE_19_36. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_12:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: 20. století ve vážné.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základy automatického řízení 1
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Znáš kraj, ve kterém žiješ? VY_32_Inovace_15KR-7
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_10 Název Jan Neruda Téma hodiny Skupina Májová.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Polární oblasti.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Pythagorova věta VY_42_INOVACE_04_02.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DOBA BRONZOVÁ A ŽELEZNÁ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Název školy: Základní škola Netvořice
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – pohoří
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
Název školy: Základní škola Netvořice
Název školy: Základní škola Netvořice Autor:. Mgr
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola Netvořice
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Magnetické vlastnosti látek
Digitální učební materiál
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Téma: Rakousko Číslo projektu: 02
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Téma: Německo Číslo projektu: 02
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

ZŠ Masarykova, Masarykova 291, 75701 Valašské Meziříčí Autor Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, 75701 Valašské Meziříčí Autor Jaromír Kužela Číslo VY_32_INOVACE_04_05 Název Umělecké směry 20. století Téma hodiny Přehled uměleckých směrů 20. století Předmět Hudební výchova Stupeň/Ročník II. st., 9. ročník Anotace Materiál obsahuje text s obrázky a hypertextové odkazy Očekávaný výstup Znalost moderních uměleckých směrů Druh učebního materiálu Prezentace Speciální učební pomůcky Nejsou potřebné Klíčová slova Dadaismus, impresionismus, expresionismus, futurismus Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3441 Použité zdroje: Viz. Poslední strana

UMĚLECKÉ SMĚRY 20. STOLETÍ

DADAISMUS Dadaismus vznikl ve Švýcarsku v ovzduší první světové války a projevoval se snahou vyvolat a postihnout absurdno, které poukazuje na nesmyslnost světa atp. Ve výtvarném umění prosazovali osvobození věcí z jejich obvyklých vztahů a následné položení věcí do nových, nečekaných a zcela nelogických vztahů. Jejich základními technikami byly tzv. objekt trouvé – tzn. nalezený objekt a ready made. Obě tyto techniky znamenají rozebrání nějakého předmětu na části a jeho případného složení (nebo použití takto vzniklých částí) do něčeho jiného, čímž vznikne nová dosud neznámá věc. Je zajímavé, že tyto techniky, které byly považovány za šokující a velice nekomerční, daly podněty např. reklamě, filmu, ale i typografii a fotografii. Dadaisté žádali zrušení všech literárních konvencí. Prosazovali návrat spontánnosti, která vedla k naivitě a jistému primitivismu a ve svých důsledcích k úplné destrukci jazyka.

IMPRESIONISMUS Cílem je malba v přírodě, kde se umělec pokouší zachytit okamžitou atmosféru dané chvíle, neopakovatelné chvíle, okamžik duševního rozpoložení.

Zakladatelem hudebního impresionismu byl francouzský skladatel Claude Debussy (1862- 1918).

EXPRESIONISMUS Vznikl jako protiklad impresionismu. Jeho hlavním cílem je vyjádřit vlastní prožitky a vlastní pocity bez ohledu na jakékoli konvence. Pro zvýšení efektu prožitku často dochází k deformaci reality.

Arnold Schöenberg (1874 – 1951) Vymyslel metodu hudební skladby DODEKAFONII používající 12tónovou hudební stupnici.

FUTURISMUS Pro tento směr je charakteristické odmítání všech dosavadních kulturních a uměleckých hodnot. Tím se futurismus stal hnutím odmítajícím jakoukoli tradici. Jejich cílem bylo ukázat moderní uspěchanou a rušnou dobu, kterou nekritizovali, ale která se jim líbila. Častým námětem byla technika. Z toho vyplynula jejich snaha o rychlost, které dosahovali jednak zkratkovitostí a jednak proměnlivostí básnického rytmu. Futurismus byl velice nacionální, schvaloval válku, kterou považoval za jediný možný způsob jak očistit svět od jeho nešvarů (tj. všeho starého).

V hudbě nedošlo k výraznému prosazení futurismu, každopádně hlavní cíle hudebního futurismu, nebyly odlišné od cílů celého hnutí. Někteří odborníci se domnívají, že futuristická víra v techniku a mládí předznamenala směry typu TECHNO.

Arthur Honegger (10. března 1892 - 27. listopadu 1955) Byl členem Pařížské šestky. Jeho nejhranějším dílem je nejspíš orchestrální skladba Pacific 231, která imituje zvuk parní lokomotivy.

ELEKTRONICKÁ HUDBA Elektronická hudba je volný termín pro hudbu, vytvářenou elektronickými nástroji, tedy zdroji zvuku, které disponují elektronickými součástmi, např. Theremin, syntetizér, sampler, počítač, apod. Nástroje elektromechanické (např. elektrická kytara) tedy do této skupiny nepatří.

Karlheinz Stockhausen (22. srpna 1928 – 5. prosince 2007) Německý hudební skladatel, jeden z nejvýznamnějších novátorů a současně kontroverzních osobností hudby 20. století, proslavený především svými experimenty v rámci elektronické hudby.

Další umělecké směry Počítačová hudba Aleatorická hudba

Impresionismus. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online] Impresionismus. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2012 [cit. 2013-02-19]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Impresionismus Expresionismus. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2012 [cit. 2013-02-19]. Dostupné z: http://http://cs.wikipedia.org/wiki/Expresionismus Dadaismus. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2012 [cit. 2013-02-19]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Dadaismus Futurismus. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2012 [cit. 2013-02-19]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Futurismus Elektronická hudba. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2012 [cit. 2013-02-19]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektronick%C3%A1_hudba