NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
Zpracovala Jitka Ciprová
Zpracovala Jitka Ciprová
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚĎA.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM VODA, VZDUCH, PŮDA
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
Krajina a životní prostředí
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Voda, vzduch, půda a oheň 3. ročník
LES ŘASY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ZELENINA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Ovocné stromy
Součásti neživé přírody
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
VY_32_INOVACE_07_PŘV_DÝCHÁNÍ ROSTLIN
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Podmínky života na Zemi
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_NAŠE TĚLO
NEŽIVÁ PŘÍRODA voda vzduch teplo a světlo horniny a nerosty půda.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Podmínky života na Zemi
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá TÉMA: Člověk a jeho svět, Člověk a jeho zdraví, Přírodověda 4.ročník, Příroda živá a neživá DATUM TVORBY: 30. května 2013 ČÍSLO PROJEKTU: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE : Digitální materiál slouží k doplnění výkladu učitele O podmínkách života na Zemi. Žáci pracují na svých PC stanovištích a plní úkoly podle pokynů u jednotlivých snímků. V další části hodiny si společně vyhodnotí splněné úkoly na IC tabuli, popřípadě doplní vlastním vyprávěním.

PŘÍRODA ŽIVÁ A NEŽIVÁ- podmínky života na Zemi Na dalším snímku rozdělte, co patří do přírody živé a co do neživé Přetáhněte na správnou stranu.

ŽIVÁ NEŽIVÁ PAMPELIŠKA KŘEMEN VODA PŮDA VZDUCH MOTÝL KLÍŠTĚ KRÁPNÍK KAPR SLUNCE ČLOVĚK HOUBY JEŽEK

V Z D U CH Doplň věty- přetáhni správné slovo z nápovědy: Vzduch je všude kolem ………………….. Skládá se z různých …………………….. a vodních par. Nejdůležitější je pro živé organizmy včetně člověka …………………... Potřebují ho k …………………………………………... Pro rostliny je důležitý také ………………………………….. Nejvíce je ve vzduchu plynu …………………………………... Nápověda: nás dusíku plynů kyslík dýchání oxid uhličitý

P o k u s y Společně s paní učitelkou /panem učitelem si vyberte některý z pokusů se vzduchem na této adrese: Vzduch | Enviroexperiment Zakreslete a popište si ho do svého sešitu

V O D A Přečtěte si o vodě na této adrese: MŽP pro děti – Voda Na levé straně stránky klepněte na heslo voda a podívejte se na video. A tady se pusťte ještě jedno video, vyprávějte, co se zde děje. Koloběh Vody V Přírodě Voda dnes na Zemi nevzniká ani se neztrácí!

P o d o b y v o d y- doplňte Co se zde děje?

Rozdělte vodu podle skupenství PEVNÉ PLYNNÉ KAPALNÉ pára kroupy led moře jinovatka sníh déšť potok mlha ledovec ( - u jednotlivých podob vody použijte stejnou barvu jako je v nadpisu)

Vodní radovánky Jaké další využití vody znáte?

P Ů D A Význam půdy – doplňte podle nápovědy přetažením slova na řádek: Rostliny čerpají z půdy …………………….. Půda upevňuje ………………….. rostlin. V půdě žije i mnoho ………………………, např:………………., ……………., …………………. / není v nápovědě/. Půda vzniká ……………………. hornin. Humus obohacuje půdu o………………... Vzniká z ………………………………………………. / není v nápovědě/. kořeny živiny živočichů Nápověda: zvětráváním

Sluneční záření Tento proces se nazývá …………………. Zelené rostliny ve dne přijímají ze vzduchu…………. Vytváří …………………, který je potřebný k dýchání.

Slunce je pro naši Zemi velmi důležité, je zdrojem světla a tepla. Vyprávějte podle obrázků, jak ho člověk využívá:

%ADrod%C4%9B#/videos Creek – Windows Fotogalerie Humpback Whale – Windows Fotogalerie Waterfall – Windows Fotogalerie cz/images/results.aspx?qu=slunce&ex=1#pg:5| Další fotografie – vlastní fotografie autorky Kolektiv autorů, Přírodověda pro 4. ročník základní školy, Praha: SPN, ISBN