N ÁVRH OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI VE VYBRANÉM KRITICKÉM MÍSTĚ Obhajoba diplomové práce AR 2015/2016 Vedoucí diplomové práce: Ing. Jiří Čejka, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Advertisements

Milan Stejskal Krajský koordinátor BESIP pro Kraj Vysočina Tel: , Nová koncepce dopravní výchovy Pro Kraj.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Přednáška Vícekriteriální metody Jana Soukopová
Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
Návrh věcného záměru zákona o stavebních úřadech - co by bylo, kdyby… Ing. Jiří Štochel, VITA software s.r.o. 1.
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Příjezd k místu dopravní nehody a ustavení vozidel STČ 08/IZS.
Organizace dopravy po otevření jižní části Pražského okruhu a související opatření Tisková konference primátora hl. m. Prahy Pavla Béma a 1. náměstka primátora.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Prázdniny Prázdniny dopravní nehodovost 2011, Prázdniny 2012 Policie České republiky porovnánív % počet.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Systémy řízení silniční dopravy
Systémy řízení silniční dopravy
Vysoká škola technická a ekonomická
VY_52_INOVACE_34_ Dopravní značky
Financování dopravní infrastruktury v období
Procesní management v oddělení logistiky
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2016
Hradec Králové, 17. září 2014.
Optimalizace materiálového a informačního toku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Vícekriteriální metody Jana Soukopová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Příbram Ing. Václav Chytil
Posouzení nákladů na pojištění společnosti AUTODOPRAVA GAIER s.r.o.
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Systémy řízení silniční dopravy
Pohyb dopravního proudu, výpočty základních charakteristik Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Pohyb vozidel po vozovce Předmět: Teorie dopravy Ing
Dopravní nehodovost v České republice za rok 2016
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS
Prázdniny 2011 Policie České republiky
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Dopravní výchova TÉMA:
PRÁZDNINY 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH ŘSDP PP ČR
Návykové látky v silničním provozu ( novela zákona 361/2000 Sb. ,) plk
Bilanční tisková konference OSDP
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
2. fáze výcviku řidičů.
Moravské dopravní fórum
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Dopravní nehodovost ve Zlínském kraji za rok 2016
Hodnocení plnění infrastrukturních opatření Národní strategie bezpečnosti silničního provozu Ing. Josef Mikulík, CSc. ČSS, předseda sekce Bezpečnosti silničního.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
Komunitní navigace Waze
Transkript prezentace:

N ÁVRH OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI VE VYBRANÉM KRITICKÉM MÍSTĚ Obhajoba diplomové práce AR 2015/2016 Vedoucí diplomové práce: Ing. Jiří Čejka, Ph.D. Oponent diplomové práce: Ing. Vladimír Faltus, Ph.D.

N EHODOVOST V OBCI T ĚŠOVICE Statistický přehled o nehodách v obci Těšovice Počet nehod celkem26 Počet nehod s následky na zdraví8 Počet usmrcených osob (stav do 24 hod.)1 Počet těžce zraněných osob (stav do 24 hod.)4 Počet lehce zraněných osob (stav do 24 hod.)15

K ŘIŽOVATKA NA OBCHVATU U B ĚLČE Zahájení stavby:12. května 2008 Otevření:17. června 2010 Cena stavby: ,- Kč bez DPH

Z AJIŠTĚNÍ BEZPEČNOSTI KŘIŽOVATKY

D OPRAVNÍ NEHODY NA SLEDOVANÉM ÚSEKU Všeobecný statistický o nehodách v zadané lokalitě Počet nehod celkem14 Počet nehod s následky na zdraví6 Počet usmrcených osob (stav do 24 hod.)1 Počet těžce zraněných osob (stav do 24 hod.)2 Počet lehce zraněných osob (stav do 24 hod.)12

N EDOSTATKY KŘIŽOVATKY NA OBCHVATU U B ĚLČE absence řadících pruhů pro odbočení vpravo z vedlejší komunikace na hlavní komunikaci nevhodný sklon křižovatky při příjezdu z obce Těšovice, který nezajišťuje řidiči řádný rozhled a při odbočení ze směru Husinec není dostatečný pro nákladní automobily a automobily s přívěsem. Absence značení pro snížení rychlosti na vedlejších komunikacích nedostatečná délka odbočovacích pruhů – při vyšší intenzitě dopravy se tvoří kongesce zasahující na hlavní komunikaci a bránící v plynulosti provozu místy absence bezpečnostních zařízení - svodidel nebo poškozená svodidla, která nemohou správně plnit svou záchytnou funkci v několika místech nedostatečně výrazné vodorovné značení a vodorovné dopravní značení chybějící značení A14 (zvěř) nedostatečná údržba zeleně z hlediska zachování průjezdního profilu

N ÁVRH OPATŘENÍ NA ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI A PLYNULOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU Okružní křižovatka Světelně řízená křižovatka Mimoúrovňové křížení silnic Zpomalovací práh Digitální informační tabule pro měření rychlosti

P ROVOZNĚ - EKONOMICKÉ VYHODNOCENÍ NÁVRHOVÝCH OPATŘENÍ Kritérium 1 – Procentuální zvýšení bezpečnosti Kritérium 2 – Náklady na realizaci návrhového opatření Kritérium 3 – Přijatelnost stavby v návaznosti na přilehlé okolí Kritérium 4 – Životnost stavby

V ÝPOČET ODHADU VAH KRITÉRIÍ POMOCÍ S AATYHO METODY KritériumK1K2K3K4 K K2 1/7157 K3 1/5 11 K4 1/51/71/11 KritériumGeometrický průměrNormované váhy Procentuální zvýšení bezpečnosti3,640,61 Náklady na realizaci návrhového opatření 1,500,25 Přijatelnost stavby v návaznosti na přilehlé okolí 0,450,07 Životnost stavby0,420,07 ∑ 6,011

V ÝPOČET POMOCÍ METODY VÍCEKRITERIÁLNÍHO HODNOCENÍ VARIANT – ROZHODOVACÍ TABULKA Navrhovaná varianta K1 – Zvýšení bezpečnosti K2 – Náklady na realizaci K3 – Vhodnost stavby vůči okolí K4 – Životnost stavby MaximalizačníMinimalizačníMaximalizační %Kč%roky Okružní křižovatka Světelně řízená křižovatka Mimoúrovňové křížení silnic Zpomalovací práh Digitální informační tabule pro měření rychlosti Normovaná váha 0,610,250,07

V ÝPOČET POMOCÍ METODY VÍCEKRITERIÁLNÍHO HODNOCENÍ VARIANT – NORMALIZOVANÁ KRITERIÁLNÍ MATICE A VÝPOČET VÁŽENÉ KRITERIÁLNÍ MATICE Navrhovaná variantaK1K2K3K4 Okružní křižovatka 0,610,460,760,53 Světelně řízená křižovatka 0,480,470,240,39 Mimoúrovňové křížení silnic 0,5800,480,66 Zpomalovací práh 0,120,530,160,21 Digitální informační tabule pro měření rychlosti 0,240,530,320,26 Navrhovaná variantaK1K2K3K4 Okružní křižovatka 0,370,120,050,04 Světelně řízená křižovatka 0,290,120,020,03 Mimoúrovňové křížení silnic 0,3500,030,05 Zpomalovací práh 0,070,130,01 Digitální informační tabule pro měření rychlosti 0,150,120,02

V ÝPOČET POMOCÍ METODY VÍCEKRITERIÁLNÍHO HODNOCENÍ VARIANT – URČENÍ IDEÁLNÍ A BAZÁLNÍ VARIANTY A VÝPOČET VZDÁLENOSTI VARIANT OD IDEÁLNÍ A BAZÁLNÍ VARIANTY K1K2K3K4 Bazální varianta D 0,0700,01 Ideální varianta H 0,370,130,05 Navrhovaná varianta Vzdálenost od bazální varianty Vzdálenost od ideální varianty Okružní křižovatka 0,330,01 Světelně řízená křižovatka 0,250,09 Mimoúrovňové křížení silnic 0,280,13 Zpomalovací práh 0,060,31 Digitální informační tabule pro měření rychlosti 0,140,22

V ÝPOČET POMOCÍ METODY VÍCEKRITERIÁLNÍHO HODNOCENÍ VARIANT – VÝPOČET RELATIVNÍHO UKAZATELE VZDÁLENOSTI OD BAZÁLNÍ VARIANTY Navrhovaná varianta Relativní ukazatel vzdálenosti od bazální varianty Okružní křižovatka 0,97 Světelně řízená křižovatka 0,74 Mimoúrovňové křížení silnic 0,68 Zpomalovací práh 0,16 Digitální informační tabule pro měření rychlosti 0,39

O KRUŽNÍ KŘIŽOVATKA - VÝHODY zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu, zvýšená přehlednost křižovatky, jednoduchost řešení křižovatky řidičem, psychologická pohodlnost řidiče zklidnění okolí křižovatky estetičnost stavby šetrnost k životnímu prostřední (menší potřeba rozjezdů vozidel) příznivé pořizovací náklady delší živostnost menší náklady na údržbu

P OROVNÁNÍ HMOTNÉ ŠKODY A CENY NÁVRHOVÉHO OPATŘENÍ

Z HODNOCENÍ NAVRŽENÉHO ŘEŠENÍ A ZÁVĚR Reálné varianty nejbližší k ideální variantě: 1) Okružní křižovatka 2) Světelně řízená křižovatka 3) Mimoúrovňové křížení silnic 4) Umístění digitálních informačních tabulí pro měření rychlosti 5) Využití zpomalovacích prahů

D OTAZY OPONENTA DP Proč si myslíte, že v předmětné lokalitě nedošlo k vybudování okružní křižovatky? Dokázala byste najít nevýhody okružních křižovatek? Např. v oblasti ekologie, plynulosti provozu, záchranných systémů apod. Dochází na okružních křižovatkách k nehodám? Z textu práce se lze domnívat, že nikoli. V Tab. 18 uvádíte hmotné škody v nehodách cca 2 mil. Kč za 5 let na posuzované křižovatce. Dokázala byste pro stejné pětileté období alespoň řádově odhadnout hmotné škody v nehodách na okružní křižovatce? V analýze nedostatků křižovatky uvádíte i absenci značení A14 (zvěř); co je důvodem? Píšete, že silnice II/141 je nejdůležitější silnicí v okrese Prachatice, s tím lze velmi polemizovat; proč myslíte, že na předmětné křižovatce je jako hlavní vedena silnice II/145 a ne silnice II/141? V okrese Prachatice se dále nachází i silnice I/4. Dokázala byste stručně popsat či znázornit širší dopravní vztahy v prachatickém regionu?

D ĚKUJI ZA POZORNOST