Autor: Martin Maršálek Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Markéta Slábová, Ph.D. Konzultant bakalářské práce: Ing. Ondřej Cudlín, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodika hodnocení vlivu záměrů na krajinný ráz obecný postup
Advertisements

Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Populace Populace je skupina rostlin nebo živočichů určitého druhu, žijí v určitém prostoru Populaci můžeme také charakterizovat jako skupinu živočichů.
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II.  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b, 2 b, 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 50 sekund opisování 
POZNATKY Z ETNOGRAFICKÉHO VÝZKUMU NA ČESKÝCH VYSOKÝCH ŠKOLÁCH JAK VYPADÁ VZDĚLÁVÁNÍ, KTERÉ SE SNAŽÍME ZLEPŠIT? JANA DVOŘÁČKOVÁ (FSS MU) PETR PABIAN (KSV.
Determinace nejdůležitějších škodících hlodavců a ptáků za pomocí fotografií a materiálů, sloužících k tvorbě.
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
Základní škola Kaplice, Školní 226
Výskyt a ochrana v ČR Jitka Uhlíková AOPK ČR
Ekologické aspekty liniových staveb
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Savci 2.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.08 Název pro školu:
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Biomy - popis.
Vytvoření a pilotní ověření systému školení v obecných a odborných kompetencí dobrovolníků při akcích pro veřejnost, CZ.1.07/3.1.00/ Sportovní akce.
Poskytuje daný generátor opravdu posloupnost náhodných čísel?
Infanticida Zabíjení mláďat téhož druhu
Územní ochrana OBECNÁ.
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Monzunové lesy povodně a záplavy
Druhová diverzita společenstev Markéta Jindrová Matyáš Orbán FŽP, Katedra ekologie, cvičení z předmětu Biodiverzita.
Trénink v určování savců ČR
Ježek západní (Erinaceus europaeus)
Hmyzožravci (Insectivora)
Antipredační chování ťuhýka obecného (Lanius collurio) Anna Falkenauerová Školitel: RNDr. Roman Fuchs, CsC.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Teritorialita – ochrana zdrojů
Který živočich do řady nepatří
Zajícovci, hlodavci Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Poloparazitické rostliny a společentsva Jakub Těšitel Melampyrum nemorosum a jeho společenstvo – Čertoryje,
Savci – řád hlodavci (zástupci 2)
Excel 2010 Buňka. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního.
HMYZÍ HERBIVOŘI NA KOPŘIVĚ
CHOVÁNÍ OBRATLOVCŮ.
společenstva Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
Vymezování územního systému ekologické stability (dále ÚSES) dle metodiky Ing. Eliška Zimová PaedDr. Pavel Hartl, CSc.
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Moderní trendy využívání ICT ve výuce
Migrace živočichů (s důrazem na faunu Libereckého kraje) Prezentace „ Film a Škola – O zvířatech a lidech očima obyvatel Libereckého kraje „ je podporován.
Velikonoce začátek motoristické sezóny aktivity BESIP - zranitelní účastníci provozu Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva.
Vliv a význam bezobratlých v systémech intenzivního chovu ryb Lukáš Mareš Tento výzkum je podpořen interním grantovým projektem č. IP 12_2016.
Vymezení oblastí se shodnou cílovou charakteristikou Řešitelský tým: RNDr. Josef Glos Ing. arch. Antonín Hladík RNDr. Jiří Kocián Ing. arch. Miloš Kabela.
Rychlost konvergence v IP/MPLS sítích Martin Lipinský Vedoucí práce: Ing. Jiří Ledvina, CSc.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Vliv času a prostoru na vývoj a funkci biokoridů
Anotace :Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Co je to mokřad, význam, mokřady ČR
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Šlechtění rostlin pro zmírnění dopadů sucha
LOUKA živočichové.
Název prezentace (DUMu): Společenstva
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Virové zoonózy u volně žijících obratlovců v ČR - opomíjené riziko?
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_17_ lesní zvířata
14. b Monzunové lesy povodně a záplavy Světle zelená barvička na mapce
příklad: hody hrací kostkou
Ochrana a péče o přírodu a krajinu Seminář MAS Sokolovsko o.p.s.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
Transkript prezentace:

Autor: Martin Maršálek Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Markéta Slábová, Ph.D. Konzultant bakalářské práce: Ing. Ondřej Cudlín, Ph.D.

 1) proč aleje? Biokoridory Ekotony  2) proč drobní zemní savci? Testování hypotéz o krajině Indikátory změn v krajině Studium sukcese (rekultivace)

 Stanovit diverzitu a abundanci drobných zemních savců v liniových krajinných prvcích v zemědělsky využívané krajině nivy Vltavy a porovnat ji s diverzitou a abundancí okolních zemědělských ploch.

 Opatovice  Tři linie živochytných pastí

 Základní determinační charakteristiky  Značení zvířat - ušní značky  Tři odchytové termíny  Tři kontroly za noc  Celkem 2430 kontrol

 Tabulky, grafy- Microsoft Excel  Chí- kvadrát test- Statistica (verze 10) H 0 : Výskyt DZS bude na všech třech liniích stejný linieč.pastidruhpohlavíhmotnost(g)LTp (mm)č.značkypoznámka 22:30A B C :00A 8 Myodes glareolussamice1916,9 -bez č. 19Apodemus sylvaticussamice3421,7234dosp. 24Apodemus sylvaticussamec2724,4235dosp. 29Apodemus sylvaticussamice2722,3236dosp. 30Apodemus sylvaticussamec2622,4237dosp. B24Apodemus sylvaticussamice2823,1238dosp. C :00A25Microtus arvalissamice20,514,7 B C

 Odchyceno 36 jedinců drobných zemních savců Myšice křovinná (Apodemus sylvaticus) 30 jedinců Norník rudý (Myodes glareolus) 3 jedinci Hraboš polní (Microtus arvalis) 3 jedinci Chí-Kvadr. = 66,16667; s. v. = 2; p < 0, 0001

 Očekávaný nárůst biomasy během sezóny se nepotvrdil

 Nejvyšší druhová diverzita i abundance - linie ve středu aleje (všechny tři druhy DZS)  Nepotvrzení ekotonového efektu  Žádný drobný zemní savec na zemědělsky využívané louce  Liniová vegetace - role biokoridoru a zároveň centrum druhové diverzity pro druhy s menší prostorovou aktivitou  Existence liniových krajinných prvků v zemědělské krajině je pro přežití a reprodukční úspěch drobných zemních savců zcela zásadní

Apodemus sylvaticus

Myš domácí (Mus musculus) Rejsek obecný (Sorex araneus) Bělozubka šedá (Crocidura suaveolens) Možné důvody absence na lokalitě: Konkurenční tlak myšice křovinné Skrytý život drobných hmyzožravců Velmi teplé a suché počasí v sezóně 2013 Dostatek přirozené potravy

Kolísání hodnot mohlo nastat v důsledku: Zvýšeného tlaku predátorů Přesunu DZS do severní části VKP (větší vlhko) Nezájmu o nástrahu (dozrávání přirozené potravy) Opakovaných vstupů na lokalitu Je však možné, že biomasa ve skutečnosti narůstala a zaznamenaný pokles byl náhodný

Tvrdý chléb s paštikou a jablko je ověřený typ návnady Alternativa – ovesné vločky a rybičky Hmyzožravci mají menší teritoria Při hledání potravy se řídí skvělým čichem (paštika) Přesun těchto savců do vlhčí části VKP

Dominantní druh na lokalitě – myšice křovinná Větší a aktivnější druh než drobní hmyzožravci Mezi DZS patří myšice křovinná k nejúspěšnějším kolonizátorům