Úvodní hodina dějepisu Uspořádání učebnice Časová osa Prameny 9. ročník
Uspořádání učebnice 9.ročníku Podle obrázků v učebnici na str. 5 si připomeňme učivo předchozích ročníků. Pokuste se zařadit časově obsah látky jednotlivých ročníků. Nyní si ověříme své odpovědi a svou paměť- viz. str. 9 : Periodizace dějin /informace a obrázky v barevném pruhu /
Obsah učebnice Mezi světovými válkami 1919 – 1939 Druhá světová válka 1939 – 1945 Poválečné dějiny 1945 – 1991
Časová osa Zobrazování na časové ose ovládáme od 6. roč. Zopakuj si : Zapiš do sešitu: Událost Století Desetiletí Zač. války Karibs. krize Charta Mnichovs. dohoda
Pokračuj v určování Povstání v Maďarsku Krach na burze/USA/ Konec 2. svět. Války člověk na Měsíci Nástup M. Gorbačova Zlatá bula sicilská Bitva u Lipan Smrt sv. Václava
Prameny a sdělovací prostředky Opakujeme: Které druhy pramenů známe? Kde se uchovávají ? Ve 20. století k nim přibyly i sdělovací prostředky /neboli média/ :FILM, ROZHLAS, TELEVIZE, INTERNET
Správná odpověď : - prameny písemné, hmotné a obrazové - písemné: archívy a knihovny - hmotné : muzea/expozice a depozitáře /, přírodovědné sbírky - obrazové : galerie
Pamatuj ! a/ při zpracování tématu je třeba srovnávat více textů s danou tematikou b/ na konci např. referátu uvedeme použitou literaturu aj. prameny c/ text opsaný doslova označíme jako citát / do uvozovek a s uvedením autora /