Úvodní hodina dějepisu Uspořádání učebnice Časová osa Prameny 9. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Historická období a historické prameny
Didaktická média v dějepisném vyučování
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Textová média v DV AR 2013/2014.
Úvod do učiva dějepisu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
UCHOVÁNÍ PRAMENŮ CO JE TO ARCHEOLOGIE? KDE SE UCHOVÁVAJÍ PRAMENY
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Historické prameny.
HISTORICKÉ PRAMENY A JEJICH UCHOVÁVÁNÍ
Instituce zpracovávající historické prameny
Práce s časovou osou 6. třída.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VY_52_INOVACE_Prv.3.22_Dávná minulost _pracovní list
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
VY_32_INOVACE_1D.7.06 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_437.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_06 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluPřehled událostí Anotace Prezentací zopakuje.
Úvod do vyučování dějepisu
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
7. třída 2. pololetí Dějiny českých zemí
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Vnímání historického času
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Markéta Prokopová Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Opakujeme dějepis na II. stupni.. I. světová válka - TESTÍK Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 59 Autor: Mgr. Soňa Blažková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Významné postavy rodu Lucemburků OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-L
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Iveta Kohoutová Název: VY_32_INOVACE_2A_12_Druhá světová válka Téma: Vlastivěda Datum tvorby:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor : Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: listopad 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Anna Zabranská ČísloVY_32_INOVACE_3137 NázevKonec 1. svět. války a Pařížská mírová konference Téma.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 22. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
PRAMENY K POZNÁVÁNÍ MINULOSTI Zvídavý člověk si jistě položí otázku, jak mohou dějepisci znát o životě lidí v minulosti tolik informací? Odkud je získali,
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_02_02_05.
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Události českých dějin v datech 16. a 20.stol.:
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Opakování národních dějin (1)
Požadavky na splnění předmětu
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
SITUACE V PROTEKTORÁTU
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Jak pracovat s učebnicí
Člověk a společnost, Dějepis
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Časová osa, periodizace dějin
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Punské války TÉMATICKÝ.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

Úvodní hodina dějepisu Uspořádání učebnice Časová osa Prameny 9. ročník

Uspořádání učebnice 9.ročníku Podle obrázků v učebnici na str. 5 si připomeňme učivo předchozích ročníků. Pokuste se zařadit časově obsah látky jednotlivých ročníků. Nyní si ověříme své odpovědi a svou paměť- viz. str. 9 : Periodizace dějin /informace a obrázky v barevném pruhu /

Obsah učebnice Mezi světovými válkami 1919 – 1939 Druhá světová válka 1939 – 1945 Poválečné dějiny 1945 – 1991

Časová osa Zobrazování na časové ose ovládáme od 6. roč. Zopakuj si : Zapiš do sešitu: Událost Století Desetiletí Zač. války Karibs. krize Charta Mnichovs. dohoda

Pokračuj v určování Povstání v Maďarsku Krach na burze/USA/ Konec 2. svět. Války člověk na Měsíci Nástup M. Gorbačova Zlatá bula sicilská Bitva u Lipan Smrt sv. Václava

Prameny a sdělovací prostředky Opakujeme: Které druhy pramenů známe? Kde se uchovávají ? Ve 20. století k nim přibyly i sdělovací prostředky /neboli média/ :FILM, ROZHLAS, TELEVIZE, INTERNET

Správná odpověď : - prameny písemné, hmotné a obrazové - písemné: archívy a knihovny - hmotné : muzea/expozice a depozitáře /, přírodovědné sbírky - obrazové : galerie

Pamatuj ! a/ při zpracování tématu je třeba srovnávat více textů s danou tematikou b/ na konci např. referátu uvedeme použitou literaturu aj. prameny c/ text opsaný doslova označíme jako citát / do uvozovek a s uvedením autora /