ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Aktuální proces přípravy programového období 2014+
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
Budoucnost strukturálních fondů Plzeň |Arnost Marks
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Chomutov, RNDr. Josef POSTRÁNECKÝ URBÁNNÍ DIMENZE VÝHLED V OBDOBÍ 2014+
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
INFORMACE O PŘEDBĚŽNÉ ALOKACI V OP Martin Fraško MAS Naděje o.p.s , MOST.
I T I Plzeňské metropolitní oblasti
Integrovaný plán rozvoje území Jihlavské sídelní aglomerace „Seminář k představení Integrovaného regionálního operačního programu“ 4. března 2015 Jihlava.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Ostrava Pilotní projekty v IOP „Integrovaný přístup k řešení romské problematiky v sociálně vyloučených lokalitách“
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Regionální politika RP ČR.
Kancelář strategie města
Kancelář strategie města
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
ITI – SPOLUPRÁCE OBCÍ V AGLOMERACI Dr. Ing. Marie Zezůlková, vedoucí Kanceláře strategie města Brna.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Integrované územní investice (ITI)v Pražské metropolitní oblasti pro programové období září 2014 D-air - III. Setkání Dopravního Fóra Severozápad.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Regionální akční plán Jihočeského kraje Ing. Jaromír Slíva, MBA.
Nové programové období, rozvojové strategie území Regionální rozvoj ve vazbě na podporu EU David Koppitz ředitel Odboru regionální politiky Ministerstvo.
PRAHA INTEGROVANÉ NÁSTROJE. INTEGROVANÉ NÁSTROJE V OBDOBÍ 2007 – 2013 Integrované nástroje
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Regionální politika: aktéři, cíle, nástroje, strategie.
Obsah prezentace 1.Co to ITI přesně je? Stručné přiblížení. 2.Jak jsme připravovali strategický plán? 3.Jakou má Ostravsko strategii? 4.Jaké investice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Evropské fondy a budoucnost obcí a měst Městská a územní dimenze politiky soudržnosti Oldřich Vlasák Místopředseda Evropského parlamentu Místopředseda.
Posilování vztahů měst a venkova – dosavadní přístupy, zkušenosti, aktuální a budoucí vývoj v EU a ČR Obsah: 1) Město a venkov v ČR a v Evropě 2) Příprava.
PRAHA ITI HRADECKO- PARDUBICKÉ AGLOMERACE.
____________________________ Praha, únor 2013 Územní dimenze RNDr. Josef Postránecký.
ITI Hradecko-pardubické metropolitní oblasti Prezentace 2. zasedání RSK
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR RNDr. IVO RYŠLAVÝ STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Daniel Braun Konference „Moravskoslezsko “, Ostrava Příprava budoucího programového období
Regionální politika, ano či ne Ing. Marek Jetmar, Ph. D
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI – aktuality, harmonogramy Regionální stálá konference Jihomoravského.
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
Individuální projekt OP VVV
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Strategie ITI plzeňské metropolitní oblasti
Operační program životní prostředí
Daniel Braun Ministerstvo pro místní rozvoj Praha, 22. června 2012
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Transkript prezentace:

ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města

SPOLEČNÉ CHARAKTERISTIKY MO území produkující výraznou část českého HDP (45%, 55% obyvatel) většina české vědy a výzkumu (zejména metropolitní oblasti Pražská, Brněnská, Plzeňská a Ostravská) klíčové instituce terciárního vzdělávání, nejvýznamnější zaměstnavatelé (ať už ve formě institucí veřejného sektoru, významných domácích firem nebo poboček nadnárodních korporací). koncentrována řada problémů sociálního (sociálně vyloučené lokality, potenciálně problémové části měst) a environmentálního charakteru (značné průmyslové či dopravní znečištění), které je nutné řešit integrovaně a v maximální možné míře tak omezit možnosti negativního vývoje v těchto územích. Atraktivita pro investory

PODÍL MO NA CELKOVÉ ALOKACI

CHARAKTERISTIKY ITI MO 1. ITI má přinášet významné sociální a ekonomické dopady na území měst a jejich okolí 2.nástroj pro zajištění integrovaného přístupu k financování rozvoje území měst a městských aglomerací 3.jasně definované společné problémy a společná opatření – existence integrované strategie 4.vyšší míra autonomie 5.individuální, ale metodicky/datově podložené vymezení území 6.orientační finanční alokace v relevantních prioritních osách OP 7.silná věcná role v implementaci (programování + realizace) 8.větší odpovědnost za realizaci projektů partnerů, nutná dohoda s partnery 9.širší partnerství až po úroveň kraje, státu apod. 10.vyšší administrativní zátěž nositelů ITI

EXISTENCE INTEGROVANÉ STRATEGIE PRO VYMEZENÉ ÚZEMÍ MO Podmínkou pro uplatnění nástroje ITI u vybraných projektů je existence integrované (tj. více-sektorové a komplexní) strategie metropolitní oblasti a rovněž individuální, ale metodicky/datově podložené vymezení území. Je vhodné soustředit se na omezený okruh 3-4 zásadních rozvojových počinů spočívajících ve výrazném zásahu do organismu měst, ovlivňujících funkční vazby, toky a pohyby v rámci aglomerace. Podle představ měst budou směry rozvoje podporované prostřednictvím ITI orientovány především na tato témata: –Mobilita (IDS, dopravní infrastruktura) –Životní prostředí (technická infrastruktura, energetické úspory, protipovodňová opatření) –Konkurenceschopnost a podpora podnikání –Řešení sociálních disparit

ROZVOJOVÁ TÉMATA PRO ITI MO Vazby na další strategie, nástroje (např. S3, národní priority atd.) Možnosti připravovat integrované plány z několika OP Rozsáhlá škála oblastí podpory v přibližně 20 prioritních osách návrhů OP Vše výše popsané je nutné zohlednit v připravovaných strategiích jednotlivých MO.

TEMATICKÉ ZAMĚŘENÍ ITI BRNA Klíčová témata: Doprava a mobilita (veřejná doprava, multimodální doprava, cyklodoprava) Konkurenceschopnost a podpora podnikání Životní prostředí (snižování energetické náročnosti, technická infrastruktura, protipovodňová opatření) Celková alokace pro ITI Brna: 21,1 mld. Kč Z toho: OPVVV: 0,1 mld. (0,5 %) IROP: 2,6 mld. (12,3 %) OPŽP: 8 mld. (37,9 %) OPD: 8,9 mld. (42,2 %) OPPIK: 1,5 mld. (7,1 %) Dopady velké dopravních projektů (např. silniční infrastruktura) budou ve strategii popsány, nicméně nejsou zahrnuty v požadované alokaci. Projekty ITI však budou na tyto národní projekty navazovat. Je proto nezbytné dohodnout se na vzájemné koordinaci těchto intervencí, aby se znásobil jejich multiplikační efekt. (přestavba ŽUB a návazná infrastruktura – jedno bez druhého nemůže adekvátně fungovat)

DĚKUJI ZA POZORNOST