ANOTACE Materi á l je určen pro ž á ky 4. ročn í ku, je určen k výkladu učiva. Materi á l obsahuje prezentaci s novým učivem „Zlomky“. Doplněno ře š en.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Čelákovice
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_315_VELIKOST ÚHLU
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Konstrukce trojúhelníku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Pojem zlomek a jeho zápis.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Matematika Koule.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_14_Dělení na části
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Zlomky Násobení zlomků..
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Zlomky Sčítání zlomků..
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_15_ZLOMKY
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_03_Vodstvo ČR
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika + opakování a upevňování učiva
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_19_písemné dělení dvojciferným dělitelem
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Pojem zlomek a jeho zápis.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Zlomky VY_32_Inovace_07KJ-1
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

ANOTACE Materi á l je určen pro ž á ky 4. ročn í ku, je určen k výkladu učiva. Materi á l obsahuje prezentaci s novým učivem „Zlomky“. Doplněno ře š en í m. Žáci se seznamují se zlomky, naslouchají výkladu učitelky o rozdělení koláče na dvě stejné poloviny. Podle zadání žáci rýsují na papír tři kružnice o daném poloměru r. Dále žáci vystřihují tři kruhy, které jsou těmito kružnicemi určeny. Přeložením žáci rozdělí kruhy tak, aby vznikl požadovaný počet stejných částí. Dále žáci vybarví jednu z těchto částí kruhu a řeknou, jak se tato část nazývá. Správná řešení zadaného úkolu si žáci ihned ověří při společné kontrole. Dále žáci vystřihují čtyři čtverce z papíru. Překládáním je rozdělí na čtyři stejné části a vybarví jednu čtvrtinu daného čtverce. Správná řešení zadaného úkolu si žáci opět ověří při společné kontrole. Dále žáci vybarví a zapíší daný počet osmin do jednotlivých kruhů. V závěru se žáci seznámí s pojmenováním jednotlivých částí zlomku. Ž á ci pracovali snaživě, s napětím sledovali interaktivní tabuli, na které se postupně zobrazovaly a odkrývaly jednotlivé úkoly k procvičování zlomků. Žáci se aktivně zapojovali do výuky. Kl í čov á slova: zlomky, polovina, čtvrtina, osmina, zápis zlomků, pr á ce s textem, čten í s porozuměn í m

Maminka rozdělila koláč na dvě stejné části. Každá část se nazývá jedna polovina koláče. Jedna polovina koláče se zapisuje takto: koláče 1 2

Úkol pro žáky: Narýsujte si na papír tři kružnice o poloměru r = 4 cm. Vystřihněte tři kruhy, které jsou těmito kružnicemi určeny. Přeložením rozdělte tři kruhy tak, aby vznikly: a) dvě stejné části b) čtyři stejné části c) osm stejných částí Vybarvěte vždy jednu z těchto částí kruhu a řekněte, jak se tato část nazývá.

Počet stejných částí: 4 Počet stejných částí: 2 Počet stejných částí: 8 Jedna část je jedna polovina kruhu. zapisujeme: čteme: jedna polovina Jedna část je jedna čtvrtina kruhu. zapisujeme: čteme: jedna čtvrtina Jedna část je jedna osmina kruhu. zapisujeme: čteme: jedna osmina Napište: Určete, na kolik stejných částí jsou rozděleny kruhy.

Úkol pro žáky: Z papíru vystřihněte čtyři čtverce. Překládáním rozdělte čtverce na čtyři stejné části. Vybarvěte jednu čtvrtinu čtverce.

Adam Vanda Honzík Bára Lukáš Na kolik částí rozdělily děti čtverce? Na 4 části. Vybarvěte jednu čtvrtinu v každém čtverci.

Vybarvěte: tři osminy (čtyři osminy, dvě osminy, pět osmin) kruhu. Zapište:

3 8 ZLOMEK zlomková čára čitatel jmenovatel

Počet stejných částí: 4Počet stejných částí: 2Počet stejných částí: 8 Jedna část je jedna polovina kruhu. zapisujeme: čteme: jedna polovina Jedna část je jedna čtvrtina kruhu. zapisujeme: čteme: jedna čtvrtina Jedna část je jedna osmina kruhu. zapisujeme: čteme: jedna osmina Napište: ŘEŠENÍ: Určete, na kolik stejných částí jsou rozděleny kruhy.

Adam Vanda Honzík Bára Lukáš Na kolik částí rozdělily děti čtverce? Na čtyři části. Vybarvěte jednu čtvrtinu v každém čtverci.

Vybarvěte: tři osminy (čtyři osminy, dvě osminy, pět osmin) kruhu. Zapište:

CITACE [obr.1][obr.1]. [citace ].Dostupný na www: [citace ].Dostupný na www: AEmMt_3J6ho4V Text: Matematika pro 4. ročník ZŠ: 3. díl. Praha: Alter. ISBN