Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0101_CO JE F.G. Téma: CO JE FINANČNÍ GRAMOTNOST Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP: Tematická oblast: Mediální výchova Název vzdělávacího materiálu:
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
* Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost * Okruh dle RVP: * Tematická oblast: Mediální výchova * Název vzdělávacího.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost  Okruh dle RVP:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
VÁNOČNÍ REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Slohový literární útvar 8.ročník Eva Andrýsková, ZŠ Polešovice
Algoritmizace - opakování
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název vzdělávacího materiálu
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
TÉMA: Počítačové systémy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – ZAJÍMAVÉ MÍSTO
ÚVOD - ETIKETA Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Život – pohledy na přírodu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Moudra s květinou.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Matematika + opakování a upevňování učiva
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP: Tematická oblast: Mediální výchova Název vzdělávacího materiálu: Vliv a nebezpečí médií. Diskuse o mediálním obsahu, účinku mediálního obsahu, nastolování témat, zesilující, znecitlivující, potvrzující účinek mediální zprávy. Kód vzdělávacího materiálu: ICT2-8SY-MV Ročník: sekunda šestiletého gymnázia Datum odučení vzdělávacího materiálu: Jméno autora: PhDr. Ivana Syrovátková

Vliv a nebezpečí médií

Mediální obsahy Publikum hledá mediální obsah, který ho zajímá Tvůrci médií si naopak zjišťují, co publikum zajímá, a obsah svých prací přizpůsobí Tím publikum ovlivní a často získají na svou stranu, aniž by si toho byl člověk vědom

Zamysli se: Jaká témata dnes média často řeší? Jsou to převážně zajímavá a vhodná témata? Myslíš, že mají vliv na čtenáře a posluchače? Bavíte se mezi sebou s kamarády o tématech, která nastolují média? Jaký vliv na vás typická mediální témata mají? Pozorujete ho na sobě a jak?

Účinky mediálních obsahů Zesilující účinky - věc, o které se hodně mluví, nabývá na významu, tedy i bezvýznamná nebo málo významná věc/osoba… Potvrzující účinek - zde využito našich nedokonalých informací, které nám média „potvrdí“ a tím se pro nás stanou pravdou, nám tím ale zkreslují pohled na věci kolem nás

Znecitlivující účinek využití teorie:“…jsi-li dlouho vystavován určitým podnětům, pak si na ně zvykneš a budeš je považovat za normální, př. kruté záběry z havárií a konfliktů, vysoké počty mrtvých, zohavená těla, nahota, opilci…“ dnes mizí řada původních společenských tabu… Nastolování témat média určují, které otázky mají být v dané době důležité a nutí nás je poslouchat, řešit, mnohdy jsou ale palčivější témata, jen mediálně méně působivá

A náš závěr? „Tištěná kultura, kultura slova může lhát. Obrazová kultura může manipulovat. Lež je všechno, co mění fakta. Manipulace je všechno, co mění vědomí. Nehledejme v nových médiích pravdu, hlede jme v nich svobodu myšlení, rozhodování. Odolat náporu lží lze jen s dostatkem informací. Odolat náporu manipulace lze jen s dostatečnou zkušeností a cvikem. Dnešní média nás neinformují, ale formují. Budeme-li chtít, můžeme my formovat budoucí média.“ (

Přečti a zamysli se: „Žiji v době vlády informací, a vím, že pravdivé informace mají cenu zlata. Tím spíše, že je není lehké objevit, neboť je musíme hledat pod záplavou těch laciných, podbízivých, zavádějících, lživých a podvodných…“ „Je potřeba pátrat, porovnávat a nakonec dospět k vlastnímu názoru, což není nic jednoduchého, neboť se musíme naučit nepřijímat pozlacené "rádobypravdy", nenechat se přitom obalamutit, naopak sami přemýšlet a v případě potřeby se nechat poučit zasvěceným znalcem…“ „Není tedy od věci, když požaduji, aby média plnila své poslání, podávala objektivní a nezkreslené informace a následně mi zprostředkovala různé pohledy na ně a jejich různá hodnocení v případných komentářích. Bude pak jenom na mně, k jakému názoru dospěji…“ „Jsem přesvědčena, že nejsem sama, kdo nechce být ohlupován…“ (Eliška Portešová, internetové noviny Neviditelný pes) –Kde je tedy hlavní chyba? Proč nás může řada médií „krmí“ polopravdami nebo nepravdami? Jak to, že si to mohou dovolit? (Hledej podstatu problému, jde bohužel jen o velmi jednoduchou odpověďa článek ji obsahuje.)

Shrnutí informací a odpověď na otázku Můžeme si za to sami, protože nás řada médií „krmí“ tím, co sami chceme slyšet a vidět, aby si tím zajistila odbyt a sledovanost. Je smutnou realitou, že jen malá část z nás by uvítala celostránkovou analýzu události, takže pro noviny by byla jen zbytečnou zátěží. Někteří novináři a redaktoři rezignovali a řídí se názorem: "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej." Problém je i v majitelích médií. Majitel novin nebo televizního kanálu si jistě může určit, co se u něj bude psát nebo vysílat. Možná, že se někteří novináři nechají korigovat, „podplatit“ nebo se podřizují legislativně prosazované korektnosti a politickému tlaku na to, aby lidé "viděli a slyšeli správně". (E.Portešová)

Zdroje informací J.POSPÍŠIL, L.ZÁVODNÁ. Mediální výchova. Computer media, ISBN /p_spolecnost.asp?c=A101111_102501_p_spolecnost_wag