Velká rodina, Jitka Halasová Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou Marie Říčařová
Velká rodina Ověření ve výuce: Předmět: Čtení Ročník : 2. Klíčová slova: Vlastní a nevlastní děti, kojenecký ústav, nevidomý a vidoucí, postižený, paralympionik, paralympiáda. Anotace: DUM ověřuje, jak si žáci zapamatovali text a jak mu porozuměli. Využívá klíčové kompetence sociální a personální a dále mezipředmětového vztahu s prvoukou, téma - rodina.
Jak se jmenovala maminčina kamarádka? Kolik má vlastních dětí? Kolik dětí má nevlastních ? Odkud si přivezla malého Petříka? Má Péťa vlastní rodinu? Podle čeho Péťa poznává svět?
Vysvětli, co to znamená „nemít vlastní rodinu“. Nahraď slovo „nic nevidí“ slovem podobného významu. Vysvětli, co si myslíš, že je kojenecký ústav“. Vysvětli, co znamená výraz“postižené dítě“. Kde se Péťa všemu v životě naučí? Kdo pomáhá slepým lidem nebo jinak postiženým? Znáš nějakého člověka ze svého okolí, že je postižený? Kdo mu pomáhá? Vysvětli pojem „vidoucí člověk“. Měli by zdraví lidé pomáhat postiženým a proč?
Patnáct let Hraje na klavír a varhany Povolání hudebníka
Paralympiáda