OBAL VÝROBKU
Obal je u některých výrobků jejich nedílnou součástí je u některých výrobků jejich nedílnou součástí slouží především k ochraně výrobku a napomáhá jeho prodeji slouží především k ochraně výrobku a napomáhá jeho prodeji součástí některých obalů je etiketa - identifikuje výrobek, u potravin označuje stupeň jeho kvality součástí některých obalů je etiketa - identifikuje výrobek, u potravin označuje stupeň jeho kvality
musí být kvalitně provedený, poutavý svým designem a musí obsahovat všechny potřebné informace musí být kvalitně provedený, poutavý svým designem a musí obsahovat všechny potřebné informace u výrobků prodávaných v České republice musí obal obsahovat informace v češtině, a to buď přímo na obalu nebo formou přiloženého letáčku u výrobků prodávaných v České republice musí obal obsahovat informace v češtině, a to buď přímo na obalu nebo formou přiloženého letáčku
Druhy obalů Spotřebitelský obal Spotřebitelský obal - první dojem z výrobku, předtím - první dojem z výrobku, předtím než jej zákazník začne používat než jej zákazník začne používat nebo spotřebovávat nebo spotřebovávat Manipulační (průmyslový) obal - chrání výrobek před poškozením a umožňuje manipulaci s ním Manipulační (průmyslový) obal - chrání výrobek před poškozením a umožňuje manipulaci s ním
Základní funkce obalu: 1. Ochranná - ochrana výrobku proti poškození a zničení 2. Propagační - upoutání pozornosti zákazníků 3. Informační - charakteristika výrobku (informace o složení, vlastnostech, záruční době, podmínkách skladování apod.)
4. Rozlišovací - umožňuje rozlišit výrobek dle obalu dle obalu 5. Manipulační - dobrá uchopitelnost a snadná manipulace při skaldování a dopravě 6. Ekologická - splňuje náročné ekologické požadavky (rozložitelnost, recyklace)
Význam obalu pro komunikace se zákazníky neustále roste. Dříve se obal měnil v průměru jednou za 15 let. V současnosti se inovuje každé tři roky. Při uvádění nového výrobku na trh je nutné stanovit správnou koncepci obalu (základní funkce, tvar, grafické řešení, barva, použitý text i materiál)
Zdroje: Ing. M. Moudrý, Základy marketingu Ing. M. Moudrý, Základy marketingu prepravni-boxy-pro-vyrobky-s-vysokou- hmotnosti/?utm_source=Adwords&utm_medium=cpc&utm _campaign=Obaly prepravni-boxy-pro-vyrobky-s-vysokou- hmotnosti/?utm_source=Adwords&utm_medium=cpc&utm _campaign=Obaly w.jpg w.jpg