NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr.Irena Fuksová DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Český jazyk 7.ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘEDLOŽKY A PŘEDPONY.
Advertisements

EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ROZDÍL MEZI VÝSLOVNOSTÍ A PRAVOPISEM
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Elektronická učebnice - I
VY_32_INOVACE_01_TVOŘENÍ SLOV
Píšeme mě-mně Český jazyk 2. stupeň
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_19.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_07 Název materiálu:Obtížné pravopisné jevy Tematická oblast:Český jazyk 1. ročník Anotace:Prezentace.
Pravopis souhláskových skupin bě/bje, vě/vje, pě, mě/mně
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_519_Předpony ob-, v-… AUTOR: Mgr. Michaela Rychnovská ROČNÍK,
Píšeme bě/bje, vě/vje, pě
BĚ/BJE, VĚ/VJE, PĚ, FĚ Mgr. Michal Oblouk.
– vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží k vyvození a procvičení pravopisu skupiny mě/mně.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640 příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_Čj8_MĚ_MNĚ.
TVOŘENÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN PŘÍPONOU -NÝ
Pravopis – bě, pě, vě, mě… Střední odborná škola Otrokovice
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Skupiny bě/bje, vě/vje, pě Zdvojené souhlásky Název sady: Český.
SKUPINY MĚ / MNĚ zapoměl x zapomněl uměl x umněl jemě x jemně tajeměxtajemně vzpomělxvzpomněl rozumělxrozumněl rozhodni, co je správně a odůvodni.
Základní škola a mateřská škola Plzeň-Božkov, Vřesinská 17, příspěvková organiazce Charakteristika výukového materiálu AutorMgr. Jana Boháčová Datum vytvoření.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr.Irena Fuksová DATUM VYTVOŘENÍ: leden 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_Český jazyk a literatura.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_15 Název materiálu Pravopis.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk - 5.ročník Autor: Mgr.Michaela Krbušková SKUPINY MĚ, MNĚ Seřaď správně písmena, aby vzniklo slovo.
Skupiny bě/bje, vě/vje, pě, mě/mně Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření9.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Skupiny bě, bje, pě, vě, vje, Název sady: Český jazyk 8. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Skupiny mě/mně Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_CAJKOVA.JAZCES.05
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
BĚ MĚ PĚ VĚ SKUPINY BJE – VJE - MNĚ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
PŘÍSLOVCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Pravopis slov se skupinami bje, bě, vje, vě, mně, mě
VY_32_INOVACE_ČJ.3.07 Anotace
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Bc. Naďa Salačová ZŠ a MŠ Kamenná 404/4 Jablonec nad Nisou
Psaní bě/bje, vě/vje, mě/mně, pě Název projektu: OP VK
Vy_32_Inovace_52_Skupiny bě-bje, vě-vje, pě, mě-mně
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Digitální učební materiál
Abys nezapomněl! Pracovní list.
Psaní skupin mě/mně Při psaní skupin mě/mně pomáhají slova příbuzná Končí-li přídavné jméno –mý, píšeme v příslovci –mě Němý – němě střídmý – střídmě Soukromý.
Psaní skupin –bě-/-bje-, -vě-/-vje-
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Charakteristika výukového materiálu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Phonological Exercise 7
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
VY_32_INOVACE_11_Český jazyk pro 7. ročník_Příslovce-pravopis
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr.Irena Fuksová DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Český jazyk 7.ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková kultura TÉMA: Psaní skupin bje – bě, vje – vě, mně - mě ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE Soubor je určen k procvičení psaní skupin bje –bě, vje – vě, mně - mě v 7.ročníku. Slouží jako pracovní listy. Snímek č. 3 – 12 – žáci pracují samostatně, následuje společná kontrola.

PROCVIČENÍ PSANÍ SKUPIN BJE – BĚ, VJE – VĚ, MNĚ – MĚ 1.OZNAČ SPRÁVNOU ODPOVĚĎ : A/ TAMĚJŠÍ obyvatelé – ve slově TAMĚJŠÍ píšeme skupinu MĚ, protože je utvořeno od slova TAM a/ ANO b/ NE B/ ve slově UZEMNĚNÍ – píšeme skupinu MNĚ, protože je tvořeno od slova UZEMNIT a/ ANO b/ NE C/ skupinu PĚ píšeme vždy bez –J-, protože v češtině není předpona, která by končila na – P- a/ ANO b/ NE ŘEŠENÍ

A/ ano - TAMĚJŠÍ obyvatelé B/ ano – UZEMNĚNÍ C/ ano – skupinu PĚ píšeme vždy bez –J-

2. VYPIŠ SLOVA S PŘEDPONOU OB-, V- Oběžnice, věta, oběhnout, objednávka, oběť, objev, vědět, objemný, objezd, obětavost, vjezd, věda, věnovat, vjem. 3. UTVOŘ Z PŘÍDAVNÝCH JMEN PŘÍSLOVCE Upřímný, rozumný, známý, významný, temný, tajemný, střídmý, příjemný, strmý, jemný, cílevědomý. ŘEŠENÍ

2. objednávka, objev, objemný, objezd, vjezd, vjem 3. upřímně, rozumně, známě, významně, temně, tajemně, střídmě, příjemně, strmě, jemně, cílevědomě

4. DOPLŇ – JE-, - Ě- Ivan ob….l dvůr. Ob….hněte hřiště. Vychutnal si neděIní ob….d. Upletla v….neček z pampelišek. Zhlédli pomník válečným ob….tem. Dostal ob….mný balík. Ocenil důležitý ob….v. Bylo mu milé matčino ob….tí. Opravil v….zd do garáže. Ob….vily se b….lavá oblaka. Ovoce rychle zčerviv….lo. ŘEŠENÍ

Ivan objel dvůr. Oběhněte hřiště. Vychutnal si nedělní oběd. Upletla věneček z pampelišek. Zhlédli pomník válečným obětem. Dostal objemný balík. Ocenili důležitý objev. Bylo mu milé matčino objetí. Opravil vjezd do garáže. Objevily se bělavá oblaka. Ovoce rychle zčervivělo.

5. DOPLŇ -NĚ-, -Ě- Uviděl osam….lé stavení. Porozum….l všem. Počínal si skrom….. Zřejm…. se bál. Způsobil nedorozum….ní. Je to zapom….tlivý člověk. Vzpom….l si na babičku. Připom….l mi povinnost. Je to nejznám….jší píseň. Ivan vědom…. lhal. Vzájem…. si pomáhejte. Její dom….nka je správná. Ve váze kvetly pom….nky. ŘEŠENÍ

Uviděl osamělé stavení. Porozuměl všemu. Počínal si skromně. Zřejmě se bál. Způsobil nedorozumění. Je to zapomnětlivý člověk. Vzpomněl si na babičku. Připomněl mi povinnost. Je to nejznámější píseň. Ivan vědomě lhal. Vzájemně si pomáhejte. Její domněnka byla správná. Ve váze kvetly pomněnky.

6. OPRAV PRAVOPISNÉ CHYBY Připoměl mu jeho povinnost. Vzájemě nás představil. Věl autem do garáže. K obědu jsme si v restauraci obědnali hovězí polévku. S napjetím jsme tě sledovali. Choval se nerozumě. Zapomětliví žáci nepřinesli úkol. Poměnka kvete modře. Ivana se chovala skromě. ŘEŠENÍ

Připomněl mu jeho povinnost. Vzájemně nás představil. Vjel autem do garáže. K obědu jsme si v restauraci objednali hovězí polévku. S napětím jsme tě sledovali. Choval se nerozumně. Zapomnětliví žáci nepřinesli úkol. Pomněnka kvete modře. Ivana se chovala skromně.

ZDROJE Vlastní zdroje MICROSOFT POWERPOINT 2010 Držitel licence 2. základní škola, Rakovníku, Husovo nám.