Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.09_Rychlost_zvuku_odraz_zvuku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvukové jevy-akustika
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_605_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 17.
ZVUK Třída : VIII. Datum : Vypracovala : Zuzana Svitáková.
Světelné jevy Optická prostředí Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Šíření zvuku prostředím
Akustika akustika - nauka o zvuku zdroj zvuku – chvějící se těleso
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Zdroj světla. Šíření světla
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Zvukové jevy Ing. Radek Pavela.
Zvuk.
A K U S T I K A Z V U K O V É J E V Y.
Akustika 3 (rychlost a šíření zvuku)
Světelné jevy Lom světla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Fyzika Zvuk.
Rychlost a šíření zvuku
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_613_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Zvukové jevy.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 19.
Šíření zvukového rozruchu prostředím (Učebnice strana 169) Prostředí, kterým se šíří zvukový rozruch od chvějícího se tělesa k našemu uchu, je nejčastěji.
Fyzika - akustika Zvukové nosiče. DEFINICE: jedná se o podélné mechanické vlnění, které vnímáme sluchem. Zvukovou soustavu tvoří : zdroj zvuku (tyč, hlasivky,
Odraz zvuku (Učebnice strana 176 – 177) Setká-li se zvuk, který se šíří vzduchem, s překážkou, z části ho překážka pohltí, z části se od ní odráží a šíří.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl. 13_Sluneční_soustava.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
O DRAZ ZVUKU Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
Název školy: Základní škola a Mate ř ská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.12_Zvuk_a_hudba_přenos_zvuku.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.44_Elektricke_napeti_zdroje.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 12 AnotaceZákladní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
ZVUKOVÉ JEVY Fyzika 9. třída. Zvukový rozruch Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Nepravidelné chvění – HLUK Nepravidelné.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.11_Hlasitost_zvuku_hluk_a_ochrana_před_ním.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.18_Mereni_vzdálenosti_ve_vesmiru_Ziskavani_.
Vlnění Obsah: ► Co je vlnění ► Popis vlnění ► Druhy vlnění
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7. Vl
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
PROUDĚNÍ TEPLA. PROUDĚNÍ TEPLA ? Umíš odpovědět Kde se šíří teplo prouděním? Kde se využívá proudění tepla? Dovedeš vysvětlit princip ledničky?
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
Název školy Základní škola ,Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Zvukové jevy.
Fyzika – Zvuk.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
ODRAZ VLNENÍ V RADĚ BODŮ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.43_Atom_a_molekula Datum:
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.09_Rychlost_zvuku_odraz_zvuku Datum: Ročník: Devátý Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Název: Rychlost zvuku, odraz zvuku, ochrana před hlukem Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Materiál slouží k objasnění pojmů zvuk, rychlost zvuku. Žáci se seznámí s tím, jakou rychlostí se zvuk šíří v různém prostředí, jak se zvuk odráží, dokáží spočítat vzdálenost kterou zvuk urazí.

Jakou rychlostí se šíří zvuk? Blesk - světlo v = m/s Hrom - zvuk v = 340 m/s Rychlost zvuku při 20 °C a při tlaku 10 5 Pa je 340 m/s. Není všude stejná!!!

Rychlosti zvuku v různých prostředích. L á tkaRychlost ší řen í zvuku (m/s) Kaučuk40 Vzduch340 Korek500 Voda1500 Led3200 Dřevo3400 Ocel5000 Sklo5200 Zvuk se nejrychleji šíří v látkách pevných

Zvuk je vlnění, na rozhraní dvou prostředí se odráží. (jako světlo) Zákon odrazu Původní zvuk Odražený zvuk Zákon lomu Zvuk se odráží na odrazných plochách, např. na stěnách panelových domů, od skalních masivů atd…

Ozvěna a Dozvuk Jestliže je odrazová plocha ve vzdálenosti více jak 17 metrů, jedná se o ozvěnu Jestliže je odrazová plocha ve vzdálenosti méně jak 17 metrů, jedná se o dozvuk

Stavební akustika Špatná akustika = nevhodný dozvuk nebo ozvěna Snaha o dobrou akustiku – obložení stěn látkami pohlcující zvuk (nahrávací studio) V obytných místnostech dobré - rozmístění nábytku, silný koberec, atd… Nahrávací studio Model rozmístění nábytku

Vzorový příklad šíření zvuku 1. Ozvěny po odrazu od mořského dna se využívají k měření hloubky moře. Vypočti hloubku moře, dorazí-li zvukový signál vyslaný z lodi a odražený ode dna zpět na loď za 2,5 s. v = 340 m/s t = 2,5 s s = ? m s = v. t s = ,5 s = 850 s = 850 : 2 s = 425 m Hloubka moře je 425 m.

Vzorový příklad šíření zvuku 2. Ozvěna vrátila zvuk odrazem od lesa za 2,4 s. Jak daleko jsme od lesa? v = 340 m/s t = 2,4 s s = ? m s = v. t s = ,4 s = 816 s = 816 : 2 s = 408 m Vzdálenost od lesa je 408 m.

Vzorový příklad šíření zvuku 3. Do vzdáleného stromu narazil blesk. Mezi bleskem a hromem uplynulo 4,5 s. Jak daleko je zasažený strom od nás? v = 340 m/s t = 4,5 s s = ? m s = v. t s = ,5 s = 1530 m Zasažený strom je od nás 1530 m.

Použité zdroje: František Jáchym a Jiří Tesař, Fyzika pro 9. ročník základní školy, SPN, 2001 Obrázek nahrávacího studia Vysocine~23~cerven~2013/#prettyPhoto[gallery1]/1/ Obrázek modelu rozmístění nábytku Ostatní obrázky jsou vytvořeny pomocí obrazců a textových polí v programu word, a vložením klipartů –