Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_35Von13 Název DUM: Vodní kola Jméno autora:Michaela Vonková Ročník: 2. ročník Vzdělávací oblast: Elektrické stroje a přístroje Vzdělávací obor: Elektromechanik pro zařízení a přístroje Klíčová slova: Kola na spodní, střední a horní vodu Anotace: Prezentace je zaměřená na seznámení s informacemi o používaných typech vodních kol Druh učebního materiálu: Prezentace Očekávaný výstup: Žák popíše jednotlivé druhy vodních kol a způsob jejich použití Metodika učebního materiálu: Spustit klávesou F5
VODNÍ KOLA
Vodní kola Vodní kola – jednoduchá zařízení, výhodné je jejich použití v místech s nízkým spádem (do 1,5m) a velmi proměnlivým průtokem, jejich provozu nevadí drobné mechanické nečistoty
Vodní kola Dělí se na: -Kola na spodní vodu -Kola na vrchní vodu -Kola na střední vodu
Vodní kolo na spodní vodu
Vodní kola První zmínky z historie jsou ze starého Egypta před asi 6000 lety Kromě mlýnů využití také na čerpání vody
Použité prameny a literatura: 1. Tkotz, K. a kol.: Příručka pro elektrotechnika, Europa – Sobotáles Praha 2002, ISBN 80 – – 00 – 1 2. http.// 3. http.// 4. Pokorný, K.: Elektrotechnika I, ČZU a NAROMA, ISBN 80 – 213 – 1023 – 5 5. Vlastní archiv
Autorem materiálu u všech jeho součástí, není- li uvedeno jinak, je Michaela Vonková (Obrázek poskytla firma MAVEL a.s.)