PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRAVĚK.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:ČESKÝ JAZYK, ČLOVĚK A JEHO SVĚT Ročník:4. Tematický okruh:Zpracování informací, život předků na našem území Název učiva:LOVCI.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/02  Název materiálu: Hudba v období pravěku  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Neolit  Šablona: III/2  Číslo: 68  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“ 
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_08 TÉMA:
Vývoj člověka Australopiték,Člověk zručný, Člověk vzpřímený, Člověk rozumný ; člověk neandrtálský, Člověk dnešního typu.
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
Člověk neandertálský a jeho pomůcky. Člověk neandertálský Neandertáleci žili odloučeně v Evropě,kde řádili kruté zimy. Po stovky let však tento světadíl.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Výchova k občanství TEMA: NÁHRADNÍ RODINNÁ PÉČE.
Pravěk Vývoj člověka.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Co považuješ za největší „vynález“ pravěku? A proč?
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
Člověk a vývoj civilizace
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ARTE POVERA Tematická oblast
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18
DOBA BRONZOVÁ A ŽELEZNÁ
Pravěk – doba kamenná a objev kovů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Vznik a vývoj člověka.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-13_ PALEOLIT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Nejbližší předkové člověka Autor: Kamil Bujárek,
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Germáni – Evropa v době římské DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Pravěké megalitické stavby
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Pravěk - Doba kamenná Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Stupeň základního vzdělávání: 1.
LOVCI A SBĚRAČI V DOBĚ KAMENNÉ
ENEOLIT.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Společnost a její typologie
PRAVĚK.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_11
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Opakování – dějepis 6.třída Milan Šimek
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
PRAVĚK.
Doba kamenná.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_VZTAH ČLOVĚKA K.
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_07_01 _vznik člověka.
Člověk a životní prostředí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

PRAVĚK

DĚLENÍ PRAVĚKU

nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje

Pravěk dělíme: doba kamenná doba bronzová doba železná

DOBA KAMENNÁ

Období přisvojovacího hospodářství (3 miliony let až 6. tisíciletí př. n. l.) první předchůdce člověka se objevuje před 3 miliony let v Africe živil se tím, co nasbíral a chytil žil v tlupách bydlel (?) vyráběl jednoduché nástroje později již chodil po 2 nohách => co to znamenalo? před 40 tisíci let se vyvinul člověk dnešního typu v té době začíná doba ledová

Umění a náboženství před lety se objevují první umělecká díla sošky z pálené hlíny, vyřezávání z kostí, parohů, mamutích klů a dřeva námětem: ženy (venuše) a zvířata = souviselo to s náboženskými obřady a rituály žena měla významné postavení ve společnosti = rodila děti = magie plodnosti zvířata = magie lovu víra v posmrtný život a duši člověka

Období výrobního hospodářství (5500 – 2000 př. n. l.) vznik zemědělství = záměrný výsev semen = lidé se museli usadit na jednom místě (proč?) domestikace rostlin a živočichů (jakých?) kolonizace – obsazování nových území člověk se z lovce a sběrače stává zemědělcem a chovatelem přechod od matriarchátu k patriarchátu lov výhradně mužskou záležitostí ženy sbírají plodiny Způsob lovu? Myslíte si, že už si lidé dokázali ochočit nějaké zvíře? Pokud ano, které a proč?

DOBA BRONZOVÁ (2300 – 750 př. n. l.) bronz = slitina mědi a cínu oproti mědi tvrdší a odolnější = dokonalé pracovní nástroje a zbraně nadprodukce v zemědělství předpoklad pro vznik řemesla první řemeslo – KOVÁŘSTVÍ

DOBA ŽELEZNÁ 750 – přelom letopočtu železo dostupnější než bronz, ale náročnější výroba železo se používalo i na výrobu zemědělského nářadí = usnadnění práce v zemědělství = větší výnosy, zlepšení řemeslné výroby = urychlení vývoje rozvoj řemesel: hutnictví, kovářství, dřevozpracovatelství