Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_15 Název materiáluHarmonický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kmitavý pohyb.
Advertisements

Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanické kmitání Téma:Periodické pohyby, kmitavé pohyby.
07. Kinematika harmonického pohybu – příklady I.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 08. Kinematika harmonického pohybu – příklady II.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 20. Mechanické vlnění – příklady II.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 15. Stojaté vlnění na struně
Jak si ulehčit představu o kmitání
Harmonický pohyb Mgr. Alena Tichá.
Jaká síla způsobuje harmonické kmitání?
Jako se rychlost v průběhu kmitání mění
Integrály v kinematice Autor: RNDr.Zdeňka Strouhalová Fyzika, seminář z fyziky Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
S ložené kmitání. vzniká, když  na mechanický oscilátor působí současně dvě síly  každá může vyvolat samostatný harmonický pohyb oscilátoru  a oba.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_42.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _625 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_08 Tematická.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _613 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _624 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ44 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 10. Dynamika harmonického pohybu – příklady
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_14 Tematická.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _656 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Derivace –kmity a vlnění
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 14. Model podélného stojatého vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 03. Harmonické kmitání Mgr. Marie Šiková KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _629 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
SLOŽENÉ KMITÁNÍ.  Působí-li na mechanický oscilátor současně dvě síly, z nichž může každá vyvolat samostatný harmonický pohyb oscilátoru,
Kmitavý pohyb
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
KMITAVÝ POHYB KMITAVÝ POHYB  Kmitavý pohyb vznikne tehdy, pokud vychýlíme zavěšenou kuličku na pružině z rovnovážné polohy.  Rovnovážná poloha.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_713.
Mechanické kmitání Mgr. Kamil Kučera.
Mechanické kmitání Mechanické kmitání
Definice periodického pohybu: Periodický pohyb je pohyb, který se v pravidelných časových intervalech opakuje, např. písty spalovacího motoru,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_03 Název materiáluTeplotní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_16 Název materiáluZákon zachování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_19 Název materiáluTepelné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_18 Název materiáluKondenzátory.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_05 Název materiáluPráce a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_11 Název materiáluDeformace.
Kmitání s nenulovou počáteční fází - úlohy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_02 Název materiáluRovnoměrný.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_14 Název materiáluVodní pára.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_10 Název materiáluPráce plynu,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_13 Název materiáluSmykové.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_16 Název materiáluPružina.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_06 Název materiáluPřenos vnitřní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_10 Název materiáluPlanety.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_15 Název materiáluAdiabatický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_11 Název materiáluSytá pára.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr Vácha ZS – Mechanické kmitání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_20 Název materiáluTeploměry.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_24 Název materiáluVennovy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_14 Název materiáluIzobarický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_18 Název materiáluPohyb těles.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_06 Název materiáluPohyby v.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_08 Název materiáluMolekulová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_17 Název materiáluElektrický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_06 Název materiáluRovnoměrně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_07 Název materiáluIdeální.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_14 Název materiáluZměny skupenství.
Mechanické kmitání - test z teorie Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jaká síla způsobuje harmonické kmitání?
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Harmonické kmitání: y = f (t)
Kmitání Mgr. Antonín Procházka.
ROVNICE POSTUPNÉ MECHANICKÉ VLNY.
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_15 Název materiáluHarmonický oscilátor – příklady AutorMgr. Pavel Lintner Tematická oblastFyzika Tematický okruhMolekulová fyzika a termika Ročník2 Datum tvorbyčervenec 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Harmonický oscilátor – příklady

Nápověda: Porovnejte zadanou rovnici s rovnicí pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru.

Nápověda: Porovnejte zadanou rovnici s rovnicí pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru.

Nápověda: Porovnejte zadanou rovnici s rovnicí pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru.

Nápověda: Porovnejte zadanou rovnici s rovnicí pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru.

Nápověda: Porovnejte zadanou rovnici s rovnicí pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru.

Příklad 2 Hmotný bod kmitá harmonicky s amplitudou výchylky 10 cm a s periodou 0,5 s. Počáteční fáze kmitání je nulová. a)sestavte rovnici pro výpočet okamžité výchylky b)určete maximální hodnotu rychlosti oscilátoru c)určete maximální hodnotu zrychlení oscilátoru d)určete okamžitou výchylku v čase 1,213 s Nápověda: Použijte obecnou rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a vztahy pro amplitudy rychlosti a zrychlení.

Příklad 2 Hmotný bod kmitá harmonicky s amplitudou výchylky 10 cm a s periodou 0,5 s. Počáteční fáze kmitání je nulová. a)sestavte rovnici pro výpočet okamžité výchylky b)určete maximální hodnotu rychlosti oscilátoru c)určete maximální hodnotu zrychlení oscilátoru d)určete okamžitou výchylku v čase 1,213 s Nápověda: Použijte obecnou rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a vztahy pro amplitudy rychlosti a zrychlení.

Příklad 2 Hmotný bod kmitá harmonicky s amplitudou výchylky 10 cm a s periodou 0,5 s. Počáteční fáze kmitání je nulová. a)sestavte rovnici pro výpočet okamžité výchylky b)určete maximální hodnotu rychlosti oscilátoru c)určete maximální hodnotu zrychlení oscilátoru d)určete okamžitou výchylku v čase 1,213 s Nápověda: Použijte obecnou rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a vztahy pro amplitudy rychlosti a zrychlení.

Příklad 2 Hmotný bod kmitá harmonicky s amplitudou výchylky 10 cm a s periodou 0,5 s. Počáteční fáze kmitání je nulová. a)sestavte rovnici pro výpočet okamžité výchylky b)určete maximální hodnotu rychlosti oscilátoru c)určete maximální hodnotu zrychlení oscilátoru d)určete okamžitou výchylku v čase 1,213 s Nápověda: Použijte obecnou rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a vztahy pro amplitudy rychlosti a zrychlení.

Příklad 2 Hmotný bod kmitá harmonicky s amplitudou výchylky 10 cm a s periodou 0,5 s. Počáteční fáze kmitání je nulová. a)sestavte rovnici pro výpočet okamžité výchylky b)určete maximální hodnotu rychlosti oscilátoru c)určete maximální hodnotu zrychlení oscilátoru d)určete okamžitou výchylku v čase 1,213 s Nápověda: Použijte obecnou rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a vztahy pro amplitudy rychlosti a zrychlení.

Příklad 2 Hmotný bod kmitá harmonicky s amplitudou výchylky 10 cm a s periodou 0,5 s. Počáteční fáze kmitání je nulová. a)sestavte rovnici pro výpočet okamžité výchylky b)určete maximální hodnotu rychlosti oscilátoru c)určete maximální hodnotu zrychlení oscilátoru d)určete okamžitou výchylku v čase 1,213 s Nápověda: Použijte obecnou rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a vztahy pro amplitudy rychlosti a zrychlení.

Příklad 2 Hmotný bod kmitá harmonicky s amplitudou výchylky 10 cm a s periodou 0,5 s. Počáteční fáze kmitání je nulová. a)sestavte rovnici pro výpočet okamžité výchylky b)určete maximální hodnotu rychlosti oscilátoru c)určete maximální hodnotu zrychlení oscilátoru d)určete okamžitou výchylku v čase 1,213 s Nápověda: Použijte obecnou rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a vztahy pro amplitudy rychlosti a zrychlení.

Příklad 2 Hmotný bod kmitá harmonicky s amplitudou výchylky 10 cm a s periodou 0,5 s. Počáteční fáze kmitání je nulová. a)sestavte rovnici pro výpočet okamžité výchylky b)určete maximální hodnotu rychlosti oscilátoru c)určete maximální hodnotu zrychlení oscilátoru d)určete okamžitou výchylku v čase 1,213 s Nápověda: Použijte obecnou rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a vztahy pro amplitudy rychlosti a zrychlení.

Příklad 2 Hmotný bod kmitá harmonicky s amplitudou výchylky 10 cm a s periodou 0,5 s. Počáteční fáze kmitání je nulová. a)sestavte rovnici pro výpočet okamžité výchylky b)určete maximální hodnotu rychlosti oscilátoru c)určete maximální hodnotu zrychlení oscilátoru d)určete okamžitou výchylku v čase 1,213 s Nápověda: Použijte obecnou rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a vztahy pro amplitudy rychlosti a zrychlení.

Příklad 2 Hmotný bod kmitá harmonicky s amplitudou výchylky 10 cm a s periodou 0,5 s. Počáteční fáze kmitání je nulová. a)sestavte rovnici pro výpočet okamžité výchylky b)určete maximální hodnotu rychlosti oscilátoru c)určete maximální hodnotu zrychlení oscilátoru d)určete okamžitou výchylku v čase 1,213 s Nápověda: Použijte obecnou rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a vztahy pro amplitudy rychlosti a zrychlení.

Příklad 2 Hmotný bod kmitá harmonicky s amplitudou výchylky 10 cm a s periodou 0,5 s. Počáteční fáze kmitání je nulová. a)sestavte rovnici pro výpočet okamžité výchylky b)určete maximální hodnotu rychlosti oscilátoru c)určete maximální hodnotu zrychlení oscilátoru d)určete okamžitou výchylku v čase 1,213 s Nápověda: Použijte obecnou rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a vztahy pro amplitudy rychlosti a zrychlení.

Příklad 2 Hmotný bod kmitá harmonicky s amplitudou výchylky 10 cm a s periodou 0,5 s. Počáteční fáze kmitání je nulová. a)sestavte rovnici pro výpočet okamžité výchylky b)určete maximální hodnotu rychlosti oscilátoru c)určete maximální hodnotu zrychlení oscilátoru d)určete okamžitou výchylku v čase 1,213 s Nápověda: Použijte obecnou rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a vztahy pro amplitudy rychlosti a zrychlení.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Nápověda: Použijte rovnici pro okamžitou výchylku harmonického oscilátoru a sestavte goniometrickou rovnici.

Použité zdroje: LEPIL, Oldřich, Milan BEDNAŘÍK a Miroslava ŠIROKÁ. Fyzika: sbírka úloh pro střední školy. 3. vyd. Praha: Prometheus, c1995, 269 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN X.