Majetkové daně v tržní orientaci a místní správa Professor Bryson Prague June, 2004.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úloha státu v tržní ekonomice
Advertisements

P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
Rozpočtové určení daní na Slovensku
Neziskové organizace a jejich financování
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Majetek Formy vlastnictví
ZELENÁ KNIHA Daňová politika ČSSD, vyrovnaný rozpočet a euro.
Fungování místní samosprávy v malých obcích Josef Bernard Lokální a regionální studia Sociologický Ústav AV ČR, v.v.i.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Daňová teorie a politika
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
 EU je jedinečné hospodářské a politické partnerství 27 demokratických evropských zemí  jejím cílem je mír, prosperita a svoboda pro 498 milionů občanů.
Cena za podporu místní demokracie S o u t ě ž O LIDECH S LIDMI.
Johnson & Kramařík Perspektivy PPP v České republice JUDr. Roman Kramařík, Ph.D. 17. března 2004.
Mikroekonomie I Volné zdroje, volné statky a veřejné statky
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
PLÁN ROZVOJE MĚSTA BENEŠOVA NAD PLOUČNICÍ. SESTAVENÍ PLÁNU ROZVOJE: JAK PLÁN ROZVOJE VZNIKÁ? 1)ZASEDÁNÍ ZASTUPITELSTVA A RADY MĚSTA 2)HLASOVÁNÍ O DŮLEŽITOSTI.
Finanční a rozpočtové právo Přednáška č. 11 Daň z nemovitostí.
Nové volební období a očekávaní obcí a měst Nové volební období a očekávaní obcí a měst XIII. celostátní finanční konference – 2. – 3. prosince 2010 Ing.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Reforma daňového systému Cíle vlády Efektivní veřejná správa Přátelské veřejné služby.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Michal Doktor poslanec PS PČR člen Rozpočtového výboru předseda Stálé komise pro bankovnictví Daňový systém – realita a vize 25. září
Úloha neziskových organizací v národním hospodářství.
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
Teoretická doporučení k optimálnímu designu daní a daňových soustav
Ekologická daňová reforma z pohledu HK ČR Přednáška Ing.Václav Hrabák Předseda Energetické sekce HK ČR.
MARKETINGOVÝ MIX.
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Petra Skryjová, Zuzana Kubičíková, Beata Kupová,.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Struktura přednášky Tržní selhání a mikroekonomická politika
Boj proti daňovým únikům – iniciativy ČR v EU 10. března 2015, IFA Praha
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
METODY STŘEDNĚDOBÉHO PROGNÓZOVÁNÍ SURO jaro 2010.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
DANĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
ANOTACE OBJASNIT POJMY OBEC, MĚSTO, ZASTUPITELSTVO, RADA, STAROSTA, MĚSTSKÝ ÚŘAD. VÝUKOVÝ MATERIÁL.
Regionální politika Oldřich Hájek. Nástroje regionální politiky Makroekonomické nástroje Makroekonomické nástroje Jsou omezené ostatními cíly hospodářství.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Právní rámec pro oceňování a zdanění nemovitostí Jane H. Malme.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Příjmy rozpočtů územní samosprávy v ČR Příjmy jsou: Daňové příjmy Daňové příjmy Nedaňové příjmy Nedaňové příjmy Kapitálové.
D OMOUŠIC E Vypracoval: Jiří Stehlík; UČO Z ÁKLADNÍ INFORMACE : kraj (NUTS 3): Ústecký okres (LAU 1): Louny katastrální výměra: 15,27 km² počet.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
„SAMOSPRÁVA 2020“ (Řešení pro budoucnost) – Zlín Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje.
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Rozpočtová soustava Finanční zdroje územních samospráv
Občanská výchova – 6. ročník, Obec, kraj
Rozpočet obce Černovice
Subjekty a objekty veřejných politik
DAŇOVÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
FISKÁLNÍ A MONETÁRNÍ POLITIKA
Lidé, procesy, partnerství
Moje práce na Broumovsku
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Daňová soustava České republiky
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
EVROPSKÁ UNIE 7. TŘÍDA, ZŠ SUCHDOL.
JDE „JENOM“ O PŮDU?!!! KRAJINA – PŮDA A POZEMKOVÉ ÚPRAVY,
Otázky související s daněmi z pozemků a staveb
Daně.
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Majetkové daně v tržní orientaci a místní správa Professor Bryson Prague June, 2004

Můj Dům v Springdellu

Obec Springdell

Samospráva Springdellu Které problémy nemusí malá obec řešit? Národní obrana Telekomunikace. Produkce ze soukromých trhů.

Samospráva Springdellu Které problémy nemusí malá obec řešit? Požární ochrana –Svazek Springdellu s městy Provo/Orem Vzdělávání –Svazek Springdellu s městy Provo/Orem

Samospráva Springdellu Potom zbývá jen několik problémů Silnice a ulice, velký problém pro nás. Voda a kanalizace Údržba společných prostorů Odstranění sněhu Odpad –Soukromou firmou

Samospráva Springdellu Co můžete odvodit od těchto úkolů? Malé obce mají méně prostředků, ale také méně úkolů, A skrze svazky mají schopnost řešit problémy. Springdell slaví 100 let od založení komunity tento rok!

Samospráva Springdellu Získání příjmů je pro naši obec moc důležité Vážná diskuse (v lednu každý rok) o rozpočtu Vždycky máme téměř dost peněz pro nejdůležitejší projekty Dobrovolné aktivity jsou možné –Den hrabání listí a jarní úklid

Schopnost M í stn í Vlády Politická schopnost –Konat volby –Rozumět preferencím obyvatelů Administrativní kapacita –Zavádět Politické plány Politická schopnost –Získat Příjmy, –Používat daně a poplatky rozvážně Administrativní kapacita –Plánovat da ň VýdajePříjmy

Schopnost M í stn í Vlády Administrativní kapacita –Provést plány Výdat přímy Administrativní kapacita –Vybírat daň Získat p ř ímy Výdavky Přímy

Nutnost pro příjmy z majetkových daní Je potřebná zvláště, protože pomáhá samosprávám v independenci (nezávislost) Ale zavedení majetkové daně může přinést velké problémy

Administrativn í požadavky pro daň z nemovitostí Členové místního vedení nejsou rádi, že jejich sousedi a přátelé vědí, kdo je za daně odpovědný

Členové místního vedení mají strach, že majetková daň je příliš viditelná. Jak budou občané reagovat na silnější(vyšší) daň z nemovitostí? Co můžeme udělat, aby daň z nemovitostí byla více přijatelná.

Administrativn í požadavky pro daň z nemovitostí Je těžké zavést tržně orientované majetkové ceny daně bez trhu pro nemovitosti.

Administrativn í požadavky pro daň z nemovitostí Nerovnoměrná distribuce základu majetkové daně. Některé obce mohou získat mnohem větší majetkovou daň, než jiné obce.

Nicmén ě, zbývá velká pot ř eba pro p ří j my z daní z nemovitostí Jak můžeme podporovat místní vedení, aby přijali rozpočtovou odpovědnost? Oni nemohou zapomenout, že nebyli zvoleni, aby se stali důvodem, pro který veřejný sektor měl nedostatek prostředků pro důležité ůkoly.

Nutnost pro příjmy z majetkových daní Daň z nemovitostí stále není optimálně realizovaná. Obzvláště v krajinách v procesu přechodu, tento fakt může být překážkou úspěšné decentralizace.

Občané přijmou (akceptují) daně, které jsou samozřejmě nutné, aby poskytovaly žádoucí veřejné služby Veřejnou podporu je třeba požadovat skrze veřejné vzdělávání. Jak to můžeme dosáhnout?

Prijmy z dane z nemovitosti v Ceske Republice ___________________________________ Rocny prijmy z dane Mistni prijmy v celkem Jako % mistni prijmy z dane Jako % mistni prijmy v celkem

Výhody majetkových daní Daň z nemovitostí je nehybná nebo nepohyblivá, stabilní možně neutrální, spravedlivá a (Jako přímá daň) viditelná pro daňového poplatníka.

Pozitivní vlastnosti majetkových daní Jak je daň z nemovitostí nehybná nebo nepohyblivá? Daňoví poplatníci se nemohou vyhnout dani tím, že něco koupí nebo se účastní na transakci mimo politické hranice.

Pozitivní vlastnosti majetkových daní Jak je majetková daň stabilní? Poskytuje spíše konstantní příjmy také během let, když hospodářský cyklus je problematický.

Pozitivní vlastnosti majetkových daní Jak by mohla být tato daň potenciálně neutrální? Když je zavedená, nezmění množství služeb zdanění majetků.

Pozitivní vlastnosti majetkových daní Může tato daň být naplánována spravedlivě, aby dopadla na daňové poplatníky, kteří mají více prostředků, než na ty, kteří jich mají méně? Majitelé domů nebo majetku, mají pravděpodobně prostředky, aby platili přiměřenou daň. Rozumné osvobození bude pomáhat, aby bylo docíleno spravedlivosti.

Pozitivní vlastnosti majetkových daní Co máme na mysli, když řekneme “spotřební daň (jako VAT) může být regresivní daní?” Taková daň je pro ty s malým příjmem větší častí jejich příjmu než pro ty, s velkým příjmem.

Pozitivní vlastnosti majetkových daní Se zlepšením místních služeb a se zvýšením hodnoty majetku, příjemci musí platit za zvýšenou cenu.

Pozitivní vlastnosti majetkových daní Jako přímá daň, majetková daň je viditelná daňovým poplatníkům. Helé! To je také předností. Neviditelná daň, která pomýlí občany, není výsadou v demokracii.