Paměť DUM_18. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychické projevy a stavy
Advertisements

Paměťový systém Barbora Holečková. Paměť - je spojení navzájem na sebe působících systémů, jejichž společná úloha spočívá v uchovávání a znovuvybavování.
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHICKÉ PROCESY Psychologie.
Paměť Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov07 Autor Mgr. et Mgr.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
PAMĚŤ.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
Paměť je schopnost centrální nervové soustavy uchovávat a používat informace o předchozích zkušenostech je základem všech duševních procesů, vlastností,
Paměť, pozornost, zapomínání
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Návykové látky, závislosti. VY_32_INOVACE _25_NÁVYKOVÉ LÁTKY, ZÁVISLOSTI_PŘÍRODOPIS_HLAVOVÁ Anotace Výukový materiál prostřednictvím ICT napomáhá k inovaci.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 2.část Mgr. Marie Mikulcová.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Mgr. Michal Oblouk. POZNÁVÁNÍ A VNÍMÁNÍ informace o světě kolem sebe získáváme prostřednictvím smyslových orgánů VNÍMÁNÍ = percepce, zachycuje to, co.
U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 05 – Paměť a učení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Témata kognitivní psychologie
Cogito ergo sum. - Myslím, tedy jsem. René Descartes.
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Náročné životní situace DUM_11. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Jak si zapamatováváme a jak zapomínáme?. Paměť Paměť je schopnost přijímat, držet a znovu oživovat minulé vjemy. Znamená to uchování informace o podnětu,
Myšlení a myšlenkové operace
Inteligence DUM_19.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
POTŘEBY DUM _13.
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
City DUM_15.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
Psychické procesy - vnímání
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Paměť a soustředění.
PAMĚŤ.
Sociální psychologie – CŽV 2012
Pozornost a paměť, představivost
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Pozornost a paměť.
Transkript prezentace:

Paměť DUM_18

Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 ICT INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY ICT Název a číslo materiálu: ODS_32_INOVACE_JTD1A_18 Vytvořeno: Autor:Mgr. Martina Hašková Vyučovací předmět: PsychologieRočník:I. ročník SOŠ Výsledky vzdělávání dle RVP: Žák charakterizuje druhy a typy paměti, popíše fáze paměťového procesu Typ interakce:Kombinované Druh výukového zdroje: PrezentaceKlíčová slova:Paměť, typy paměti, fáze paměti, zapomínání Anotace:Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Je zaměřen na prezentaci základních pojmů z obecné psychologie. Lze využít jako samostatný studijní materiál nebo jako podklad k diskuzi.

Paměť 1 z nejdůl. vlastností živých organismů všemu se musíme učit a pamatovat si = psychický proces, při kterém se ve vědomí člověka odrážejí minulé prožitky. Možnost získávat, uchovávat a vybavovat si dřívější myšlenky, vjemy, prožitky,…

Fáze paměti 1) zapamatování - nejdůležitější fáze - můžeme použít tzv. mnemotechnické pomůcky (např. průměr země = 6378 km – pomůcka: „šetři se osle“) - ovlivněno: motivací, IQ,… 2) uchování 3) vybavování - znovuuvedení do vědomí - úmyslné x spontánní

Druhy paměti mechanická paměť: - schopnost zapamatovat si např. seznam slov (např. nákupní seznam), mnohonásobné opakování téhož, často bez pochopení logická: - pochopení důležitého - rychlejší osvojení, méně se zapomíná

záměrná - slouží k osvojení většího rozsahu, je cíl zapamatovat si bezděčná - spontánní, chybí cíl

krátkodobá - slouží k zapamatování na dobu minut (např. telefonní číslo) dlouhodobá - zapamatování informací, které budeme ještě potřebovat

Typy paměti názorná - vychází ze smyslového vnímání, uplatňují se představy slovně logická - zapamatování slov, pojmů emocionální - citové prožitky

Zapomínání vyhasínání nervových spojů pokud danou informace nevyužíváme, je vytěsněna do nevědomí při častém užívání se nervový spoj posiluje

zapomínání je obranný mechanismus paměti – abychom mohli přijímat nové informace nejčastěji zapomínáme: věci, které by nás ohrožovaly, co nás nezajímá, mechanicky naučené, nepříjemné

Amnézie ztráta paměti může jí způsobit zranění, intoxikace (např. alkoholové okno, Alzheimerova choroba, stařecká demence dětská amnézie: neschopnost si vybavit vzpomínky na 1. roky života

Úkol č.1 Podtrhněte správnou odpověď: 1) slouží k osvojení většího rozsahu, je cíl zapamatovat si záměrná paměť/bezděčná paměť 2) slouží k zapamatování na dobu minut krátkodobá paměť/dlouhodobá paměť 3) nejdůležitější fáze paměti, ovlivěna např.inteligencí, IQ vybavování/zapamatování

Úkol č. 2 Spojte pojmy, které spolu souvisí: amnézie citové prožitky zapomínání ztráta paměti emocionální paměť telefonní číslo krátkodobá obranný mechanismus

Zdroje DVOŘÁK, J. Odmaturuj ze společenských věd. Brno: Didaktis, 2008, ISBN GILLERNOVÁ, I; MALOTÍNOVÁ, M. Psychologie pro SŠ. Praha: SPN, 1996, ISBN HELUS, Z. Psychologie pro gymnázia. Praha: Fortuna, 1995, ISBN :