Mgr.Kateřina Karbulová, 2011, Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových, Ostrava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
SKLADBA PŘÍVLASTEK 2. část.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Určování větných členů - procvičování
Větné členy.
JAZYKOVÉ ROZBORY (+ PRACOVNÍ LIST)
Předmět (Český jazyk – 7. ročník).
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Postup při určování větných členů
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
PŘÍVLASTEK.
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
VĚTA JEDNODUCHÁ A SOUVĚTÍ
Urči větné členy Najednou mu malé kolo prudce spadlo na zem. Na zemi ležel zmačkaný obal od sušenek. Odpoledne výprava turistů vystoupila na vrchol hory.
Formální skladební vztahy ve větě jednoduché II.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Nejdříve si žáci zopakují s pomocí učitele a přehledu určování.
Komplexní jazykový rozbor
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Věta jednočlenná a dvojčlenná
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ grafické znázornění věty jednoduché Název sady: Český jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_26-07 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Rozbor věty jednoduché Mgr. Jablečníková J. – ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_84_ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
souvětí souřadné (parataktické )
Anotace: prezentace slouží k procvičování určování slovních druhů
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.16 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.16_treti_ctvrtletni_pisemna_prace.
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Jazykový rozbor II. 2. Jazykový rozbor II. 2 Ve třicátých letech vyjíždělo z plzeňských strojíren ročně na export velké množství tanků. PUM PUÚč zS.
11 všestranný jazykový rozbor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Grafický rozbor vět Postup.
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
AUTOR: Kateřina Křížová
Opakujeme vedlejší věty 1
Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Zvláštnosti větné stavby
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Transkript prezentace:

Mgr.Kateřina Karbulová, 2011, Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových, Ostrava

Prezentaci si zapněte přes F5. Naběhne vám věta. Vyplňte elipsy, určete větné členy. Pak si úkol zkontrolujte. Postupně vám bude nabíhat řešení. Šipka vychází od větného členu, kterým se ptáme. Klaďte si otázky a odpovídejte si na ně.

Posádky letadel vyřizují všechny záležitosti v operačním sále. všechny záležitosti operačním v sále letadel Posádky Po vyřizují Přs Pkn Pt 4 Pum Pks

Na Staré bělidlo přicházeli každoročně četní hosté z okolí. Staré Na bělidlo přicházeli každoročně četní hosté z okolí Přs Po Pks Pkn Pum Pks Puč

Před dávnými časy pokrývaly celou krajinu rozsáhlé lesy. pokrývaly lesy dávnými Před časy celou krajinu rozsáhlé PoPřs Pks Puč Pks Pt 4

Škola uspořádá počátkem letošních prázdnin závody chlapců a děvčat. Škola počátkem letošních prázdnin závody chlapců + děvčat PoPřs Pt 4 Pkn Pks Puč uspořádá

Do otevřených oken voněly růže a pokosená tráva. Do oken otevřených vonělyrůže pokosená + tráva Po Pks Pum Pks Přs

Děti se tísnily kolem umyvadla plného čerstvých květin. Dětise tísnily kolem umyvadla plného květin čerstvých PoPřs Pum Pks Pt 2 Pks

zbytečných V bratrově objetí zapomněla na množství zbytečných starostí. bratrově v objetí na množství starostí zapomněla Po (n) Přs Pt 4 Pkn Pks Pum Pks Ona

Vycvičení psi zachytili v lese stopu poraněného zajíce. Vycvičení psi zachytili v lese stopu poraněného zajíce Po Pks Přs Pt 4 Pum Pkn Pks

Hartmanová, Věra: Jazykové rozbory pro žáky základních i středních škola studenty víceletých gymnázií, Fin, Olomouc, 1994 Mgr.Kateřina Karbulová, 2011