Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název SŠ: SŠŽ Sokolov Číslo projektu: CZ.107/1.500/ Název projektu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Komunikace a stimulování prodeje
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Marketingová komunikace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vítejte na Marketingu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Management a řízení hotelu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vítejte na Marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Management a řízení hotelu
Marketingová komunikace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační) mix Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 571 Klíčová slova: Propagace, komunikace, strategie, nátroje komunikace. Anotace: Prezentace pro podporu výkladu učitele – téma – propagace a komunikační mix s využitím praktického cvičení.

Propagační mix

Propagace Je formou komunikace mezi prodávajícím a kupujícím za účelem ovlivnění prodeje výrobků či služeb. Zahrnuje aktivity určené ke komunikaci se zákazníky. Informuje, přesvědčuje nebo připomíná spotřebitelům vlastnosti a dostupnost produktu.

Princip marketingové komunikace Podstatou marketingové komunikace je přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem. Charakter sdělení závisí na 3 důležitých faktorech: Příjemce sdělení –Cílové skupiny příjemců – firmy, maloobchod, velkoobchod, kupující. Charakter sdělení –Pokus vzbudit zájem zákazníka a přesvědčit jej ke koupi. Forma komunikace –Reklama, podpora prodeje, publicita, osobní prodej, přímý marketing.

Komunikační proces Odesilatel Zpráva Média (šum) Příjemce Zpětná vazba Odpověď Sdělení -) zakódováníPřenos -) dekódování

Komunikační proces Zdrojem každé komunikace je jednotlivec nebo organizace -) vytvoření sdělení Zakódování je proces převodu informace do jiné formy srozumitelnou pro příjemce – obrázky, fotografie, slova Sdělení je určité množství informací, které se snažíme sdělit příjemci prostřednictvím reklamy, výstavy, plakátu, tiskoviny

Komunikační proces Přenos – je přechod mezi sdělením od odesílatele a příjemcem, uskutečňuje se prostřednictvím komunikačních prostředků =) média (časopis, televize, rozhlas) Dekódování – převod informace do formy srozumitelné pro příjemce Příjemce – osoba přijímající sdělení

Komunikační proces Zpětná vazba – forma odezvy příjemce na sdělení, může být pozitivní či negativní Šum – rušení komunikačního procesu, vede k příjmu zkresleného sdělení, může vzniknout ve kterékoliv fázi procesu (rušení TV signálu, příjemce nevěnuje pozornost při vysílání)

Cíle sdělení A (awareness) – upoutání pozornosti I (interest) – vzbuzení zájmu D (desire) – vyvolání přání A (action) – dosažení akce

Propagační strategie B2B (business to business) Propagační strategie zaměřená na prostředníka. Výrobce se snaží prosadit výrobek do distribuční sítě (velkoobchod, maloobchod) B2C (business to customer) Propagační strategie zaměřena na spotřebitele. Výrobce se snaží prosadit výrobek u kupujících tak, aby jej požadovali u obchodníků.

Pojetí komunikačního mixu služeb Komunikační mix je pro marketing služeb nezbytný, jelikož u většiny případů služeb přibližuje nehmotný produkt spotřebiteli, a tím snižuje jeho nejistotu při výběru a nákupu služby. V současné době však producenti služeb nevystačí s tradičními nástroji komunikačního mixu, kdy se rozhodují, zda je účelné využít reklamu či osobní prodej.

Struktura komunikačního mixu Prostřednictvím komunikačního mixu se hotel snaží využít možnosti na trhu a stimulovat vybrané segmenty trhu k nákupu produktu. Komunikační mix tvoří: Reklama, Public relations, Osobní prodej, Podpora prodeje, Přímý marketing.

Komunikační mix - osmisměrka NOVÍNPČASÓAUTOS KOLOSOBNÍPRODEJ PÉLYADPRAHEASUH ETÉVSPKUŘEYMOTA SAKÓLOVNAŠIZOTE OTTMARKETINGSTO SNOITALERCILBUP TRÁVAPETROLSING RAPSEREKLAMASPC AUONKORTKELESEP VONNEDĚLAROMARU AGNITEKRAMÝMÍŘP AUYNĚJELITOMÁSA UTAHJELATAKSELT V tabulce nalezněte složky komunikačního mixu:

Komunikační mix - osmisměrka Řešení NOVÍN P ČASÓAUTOS KOL OS O BNÍPRODEJ PÉLYA D PRAHEASUH ETÉVS P KUŘEYMOTA SAKÓL O VNAŠIZOTE OTTMA R KETINGSTO S NOIT A LERCILBUP TRÁVA P ETROLSING RAPSE R EKLAMA SPC AUONK O RTKELESEP VONNE D ĚLAROMARU A GNIT E KRAMÝMÍŘP AUYNĚ J ELITOMÁSA UTAHJ E LATAKSELT

Kontrolní otázky: 1.Co je to propagace? 2.Jaká je podstata marketingové komunikace? 3.Popište jednotlivé fáze marketingové komunikace? 4.Jaké nástroje tvoří komunikační mix?

Použitá literatura MOUDRÝ, Marek a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN KOZÁK, Vratislav a Pavla STAŇKOVÁ. Marketing I: základy marketingu. Vyd. 4., nezměn. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008, 127 s. ISBN KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN