Záření kolem nás Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulkový procesor Práce se souborem – otevření, tvorba a použití šablony, tisk, propojení tabulky Excel s Wordem, nastavení Excelu, uložení Autorem materiálu.
Advertisements

Matematické kyvadlo a tíhové zrychlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
DOPRAVA - úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Mechanické kmitání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou AUTOR: Bc. Hana Králíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11- 09_Národní divadlo TÉMA: Národní divadlo ČÍSLO PROJEKTU: CZ.
Dynamická viskozita Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ROVNOMĚRNÝ POHYB, PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_12_16_Excel. Excel Tabulkový procesor pro vytváření tabulek a grafů Pochází z kancelářského balíku Microsoft Office Nejčastěji.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
V LASTNOSTI KAPALIN Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Korelace 20. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190227
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Knihovna VY_32_INOVACE_ února 2014
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Pravděpodobnosti jevů
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
Atmosféra 4. února 2014 VY_52_INOVACE_230217
Zatmění měsíce Ing. Jan Havel.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tabulky, grafy – test VY_32_INOVACE_ července 2013
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Charakteristiky variability
SLUŽBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Uhlovodíky s dvojnými vazbami.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
PAVLOV VY_52_INOVACE_ února 2014
KOULE A JEJÍ POVRCH VY_42_INOVACE_ 33_02.
Inf Tabulkový procesor - formátování
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MĚKKÝŠI 15. října 2013 VY_52_INOVACE_210213
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Americká skutečnost Edwarda Hoppera
Mýdla 6. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_130218
ROBERT SMITHSON – Spiral Jetty
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
KRAJINA V UMĚNÍ 20. září 2013 VY_32_INOVACE_160205
Kladkostroje a visuté kočky
Tepelná kapacita tělesa
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_03_Vodstvo ČR
POHYB ŽIVOČICHŮ 30. ledna 2013 VY_32_INOVACE_110108
YVES KLEIN – Antropometrie
Transkript prezentace:

Záření kolem nás Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. VY_32_INOVACE_ května 2014

2 Hlavička protokolu: Laboratorní práce z fyziky PROTOKOL Č. Téma: Záření kolem nás Jméno a příjmení : Třída: Datum:Skupina: Spolupracovali: 2

Struktura zápisu do protokolu: Hlavička protokolu Úkol 1: Změřte přírodní radioaktivní pozadí Pomůcky: Sada GAMAbeta 2007 Teorie: Tabulka: Závěr: Úkol 2: Zjistěte závislost počtu registrovaných radioaktivních částic na vzdálenosti od zdroje Pomůcky: Sada GAMAbeta 2007, metr Teorie: Tabulky: Graf: Závěr: 3

Teorie: 4 Zdroj záření má tři otočné polohy: mezi tečkami (zavřeno - nezáří), jedna tečka (otevřeno - září slabě), dvě tečky (otevřeno - září silně). zavřeno částečně otevřeno plně otevřeno

Teorie: Radioaktivní záření patří mezi nebezpečná záření. Místa, kde se manipuluje s materiálem, který je radioaktivní, musí být označen výstražnou tabulkou. Klasický černožlutý symbol, byl od února 2007 doplněn o doplňkovou červenočernou tabulku. 5

Pomůcky: Sada GAMAbeta Složení sady:

Sada GAMAbeta plastový kufřík detektor záření čítač impulzů GM01 demonstrační stativ propojovací kabely soubor absorpčních destiček z různých materiálů

8 Úkol č. 1: Změřte přírodní radioaktivní pozadí 1.Spojte detektor a čítač impulzů propojovacím kabelem. 2.Zapněte čítač tlačítkem 0/1. 3.Na detektoru dejte obě tlačítka do polohy On. 4.Nastavte na čítači čas 100s. 5.Umístěte detektor na různá místa v budově školy (nebo i mimo ni) a změřte vždy počet impulzů. 6.Čítač se spouští velkým černým tlačítkem START. Před dalším měřením byste měli čítač vynulovat stisknutím tlačítka Null. 7.Naměřené hodnoty doplňte do tabulky a vyhodnoťte měření. 8.Do závěru napište, kde bylo záření nejintenzivnější a co mohlo být příčinou. START Null časovač

9 Úkol č.1: Tabulka 9 Číslo měření Místo měření (popište co nejpřesněji) počet impulzů

Úkol č. 2: Zjistěte závislost počtu částic registrovaných detektorem na vzdálenosti od zdroje záření 12cm 8cm 4cm 16cm umístění detektoru

11 Úkol č. 2: Zjistěte závislost počtu částic registrovaných detektorem na vzdálenosti od zdroje záření TAB 1 Pozadí počet impulzů Průměr zajišťovací kolík

12 Úkol č.2: Tabulky 12 TAB 2 4cm počet impulzů Čistý impakt Průměr TAB 3 8cm počet impulzů Čistý impakt Průměr TAB 4 12cm počet impulzů Čistý impakt Průměr TAB 5 16cm počet impulzů Čistý impakt Průměr

13 Po skončení měření zkontrolujte, že jsou oba zdroje záření zajištěné v zavřené poloze, oba detektory vypnuté, čítač impulzů také a ukliďte sadu GamaBeta Zpracujte protokol ve wordu a pošlete jej svému učiteli fyziky em. Konec měření 13 KONEC MĚŘENÍ