5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
Advertisements

17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research.
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Distribuce Marketing © Ing. Jan Weiser. Obsah 1. Distribuce 2. Úrovně distribučních cest (kanálů) 3. Distribuční systémy 4. Franšiza 5. Druhy dopravy.
Marketing obchodu. Obsah tématu 1. Funkce obchodu a jeho pozice ve vztahu k výrobě 2. Vymezení specifik obchodu 3. Charakteristické rysy obchodu 4. Současnost.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
BIKE SHARING PRO BRATISLAVU. Bike Sharing z pohledu uživatele: -občané Bratislavy i turisté budou moci využívat bike sharing co by součást veřejné dopravy.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU 8. ročník soutěže pro malé a střední exportéry Exportní cena DHL Nejúspěšnější klient CzechTrade 10. listopad 2005 Jitka.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
1 Tisková konference ČLFA, 11. února 2016 Trendy factoringového trhu 1.Výsledky v roce Dlouhodobé vývojové trendy 3.Současný vývoj.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Hodnocení finanční situace obce MKR SURO Finanční analýza Rozbor minulého hospodaření  odhalení pozitivních a negativních faktorů, které hospodaření.
Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o.p.s Vývoj a současná struktura pracovních sil v Plzeňském kraji Pracovní skupina Vzdělávání RSK Plzeňského.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Rozpočtové určení daní Národní konference VENKOV 2016 Litoměřice 20. – 21. října 2016.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Distribuce.
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Ekonomie 1 Bakaláři Druhá přednáška Peníze
Systém odměňování pracovníků
Zavádění nového produktu na trh
Státní organizace.
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Psychologie reklama.
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
SHOPPER TRENDY SNÍDAŇOVÝ WORKSHOP
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Marketingový plán společnosti
Klasická politická ekonomie TNH 1 (DET-4)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vítejte na Marketingu.
MANUÁL VYUŽITÍ POP PROSTŘEDKŮ V LOKÁLNÍCH MO ŘETĚZCÍCH
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Hvězdy Otazníky Dojné krávy Bídní psi Portfoliová analýza.
Prodeji produktu nebo služby
ČVUT, Fakulta stavební | 126MSFN - Český stavební trh
M-Commerce Šárka Přibíková 3MA
Zmapování sousedského nakupování
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Rizika veřejného dluhu
Index exportu (potenciální troublemakers českého exportu)
Seminář o stavebním spoření
Obrat V literatuře často užívaný výraz pro růst firem – jak roste obrat Obrat je širší pojem než tržby Obrat uvedený ve Výsledovce – poslední řádek.
Výstrahy ČHMÚ DISTRIBUCE
Transkript prezentace:

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research  koncentrace trhu se nadále zpomaluje, TOP 10 obchodníků má 53% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím  začala konsolidace českého obchodu - odchod společností Carrefour, Edeka, J.Meinl; tento proces bude pokračovat i v následujících letech  tržní podíly jsou však stále hodně rozdrobené  mezi úspěšné formáty patří hlavně hypermarkety a diskonty, prudký pokles nezávislého trhu se již zpomalil, ale ztrácejí i supermarkety  očekává se další konsolidace trhu, ne všechny subjekty konkurenci dlouhodobě vydrží  díky nízkým tržním podílům a vysoké konkurenci se řetězce soustřeďují na komunikaci nejzákladnějších marketingových výhod, tj. hlavně ceny  to nahrává diskontně orientovaným formátům, k nimž se přidávají i další řetězce HLAVNÍ TRENDY NA ČESKÉM TRHU

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research STRUKTURA TOP50 - PODLE TYPU VLASTNICTVÍ struktura TOP50 se postupně stabilizovala, postupně do ní vstupují specializované společnosti (nepotravinářské, velkoobchodní…)

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research TRŽNÍ PODÍL TOP 10 V RYCHLOOBRÁTKOVÉM ZBOŽÍ tempo koncentrace se zpomaluje – růstový potenciál prosté expanze se vyčerpává

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research TRŽNÍ PODÍL NEJVĚTŠÍCH OBCHODNÍKŮ NA CELKOVÉM MALOOBCHODĚ jen TOP10 si udržuje růstovou dynamiku rychlost koncentrace od r.1999 trvale klesá míra koncetrace trhu přitom není extrémně vysoká - TOP10 má podíl v celkovém maloobchodě 33%, v rychloobrátkovém zboží 53%

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research PODÍL FORMÁTŮ NA CELKOVÉM OBRATU TOP50 OBCHODNÍCH FIREM V ČR hypermarkety dominují TOP50 3 hlavní formáty mají 3/4 obratu TOP50

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research V JAKÉM TYPU PRODEJNY CELKOVĚ UTRATÍTE NEJVĚTŠÍ ČÁST SVÝCH MĚSÍČNÍCH VÝDAJŮ ZA POTRAVINY ? supermarkety dlouhodobě klesají menší prodejny se stabilizují diskonty rostou Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research VÝVOJ FIREMNÍ STRUKTURY ČESKÉHO OBCHODU po 15 letech, kdy na trh vstupovali stále noví hráči, začala konsolidace trhu tento trend změní v následujících 5 letech podobu českého obchodu nejvíc

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research TOP10 SKUPIN PODLE MALOOBCHODNÍCH TRŽEB Skupina Schwarz se stala poprvé v historii největším českým maloobchodníkem. * = odhad INCOMA Research

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research TOP10 SKUPIN PODLE VELKOOBCHODNÍCH A CASH&CARRY TRŽEB Velkoobchodnímu a cash&carry trhu jasně dominuje Makro; silné pozice mají také specializované velkoobchody (tabák, elektro, drogerie). * = odhad INCOMA Research

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research TOP10 ALIANCÍ PODLE CENTRÁLNÍ FAKTURACE Nákupní aliance jsou v současnosti nejdůležitějším segmentem nezávislého obchodu rychloobrátkovým zbožím a prosazují se i v nepotravinářském obchodě.

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research TOP10 ALIANCÍ PODLE POČTU PRODEJEN Silnou stránkou aliancí je často velice rozsáhlá a hustá síť prodejen - to zasahuje specifické skupiny zákazníků a je výhodou v distribuci vybraných kategorií zboží.

5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research Děkuji Vám za pozornost!