Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Advertisements

ZAČNEME NETRADIČNĚ…ZAČNEME ÚKOLEM…  5-denní jídelníček.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_02_PC_a_zdraví TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Správné držení těla Správný postoj Správný posed Správná chůze VY_32_INOVACE_04_36.
Zdravý životní styl Vytvořila :Adéla Buchtelová 8.třída.
Energetická hodnota potravin (EH)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_74_PRV1
Regenerační přípravky I.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název vzdělávacího materiálu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_16_ Vánoce Téma: Vánoce
Název projektu: Moderní škola
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
ZDRAVÁ VÝŽIVA PREZENTACE SLOUŽÍ K VÝKLADU NOVÉ LÁTKY.
VY_32_INOVACE_18_12_Zdravý životní styl
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Prezentace – výklad učiva
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
ORIENTACE V ČASE VY_32_INOVACE_1C_08 Číslo projektu: CZ /1. 5
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_soustava vylučovací
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_23
Prezentace – výklad učiva
VY__III/2__INOVACE__161 Režim dne školáka.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
PŘÍRODOVĚDA JEDOVATÉ ZLOZVYKY
Práva a povinnosti členů rodiny
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_ INOVACE_ 20_ PŘÍRODOVĚDA 5
Diferencované stravování
Návykové látky Alkohol
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny

Škola: ZŠ, Broumov, Kladská 164 Autor: Zdena Rohanová Předmět: Výchova k občanství Anotace: Cílem vyučovací hodiny je seznámit žáky se správným životním stylem, s významem jeho dodržováním v osobním a rodinném životě každého člověka, posílit hodnotu zdraví a vést žáky ke správnému trávení volného času s důrazem na pohybovou aktivitu a sport. Žáci se také seznámí se škodlivými účinky na jejich zdraví. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Základní informace

Metodický pokyn Popis práce s materiálem Zahájení hodiny – seznámení s tématem „Životospráva rodiny“. Diskuze na zvolené téma (žáci hovoří o svých poznatcích, zkušenostech, doporučení pro zdravou výživu, na tabletu vyhledají nějaké zajímavosti např. ze zdravé výživy), pracují ve dvojicích, seznámí s výsledky vyhledávání ostatní žáky. Doporučený zdroj: Žáci samostatně vypracují pracovní listy (otázky směřují k zamyšlení žáků nad svým vlastním životním stylem a hodnotou zdraví), shrnutí – význam „zdraví“ pro člověka Materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a tablety  Cvičení, diskuze, práce s tablety Očekávání a cíle: posílit u žáků „hodnotu zdraví a zdravého životního stylu“  Životospráva rodiny

Přečti : 1. Motivační text: Člověk potřebuje ke svému životu dostatek psychických a fyzických sil. V současné době se propaguje zdravý životní styl. Při jeho pravidelném dodržování se cítíme mnohem lépe a zdravěji a tím můžeme prožít plnohodnotný život po stránce fyzické i duševní. Zdravý životní styl zahrnuje denní režim a výživu. Denní režim se dělí na 8 hodin práce (učení), 8 hodin volného času a 8 hodin spánku. Správná výživa zajišťuje našemu tělu vše, co potřebuje pro své zdraví a růst: cukry, tuky, bílkoviny, vitaminy, minerální látky. Našemu tělu musíme také zajistit i dostatek tekutin. Velký důraz v denním režimu se klade na pohybovou aktivitu. Našemu zdraví škodí alkohol, kouření, drogy.

Vylušti : 2. Z výše uvedeného textu vysvětli a napiš (české) výrazy: Fyzická stránka člověka: ………………………………………… Psychická stránka člověka: …………………………………….. Do zdravého životního stylu zahrnujeme: ………………………………………………………………………………

Odpověz : 3. Co škodí našemu zdraví? ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… Napiš příklady nemocí, které mohou vzniknout při nedodržování pravidel zdravého způsobu života: ……………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………

Přemýšlej a napiš : 4. Které potraviny prospívají našemu zdraví? ……………………………………………………………………………

Doplň : 5. Doplň lidovou moudrost: V zdravém těle zdravý ………………………………………….. Jez do polo ………………………..pij do polo ……… budeš živ a zdráv dlouhá léta.

Sestav : 6. Sestav jídelníček racionální výživy na 1 den: Snídaně: Svačina: Oběd: Svačina: Večeře:

Doplň : 7. Doplň větu: Správný režim dne je ………………………práce (učení), ………………… volného času, ………………………. spánku. Dodržuješ tento režim? ………………………………………

Můj volný čas : 8. Kterému sportu se věnuješ ve svém volném čase? ……………………………………………………………………………… Zařazuješ pravidelně do svého denního režimu nějakou pohybovou aktivitu? ……………………………………………… Jakým zálibám se věnují rodiče či příbuzní? …………….. …………………………………………………………………………………

Přemýšlej a napiš: 9. Napiš, co všechno děláš pro své zdraví: …………………………………………………………………………………. Napiš, co bys měl/a ještě vylepšit: ……………………………. ……………………………………………………………………………………

Přemýšlej a napiš : 10. Na kterém místě v žebříčku hodnot je u Tebe „hodnota zdraví?“ ………………………………………………………………………………….. Které hodnoty ve svém životě preferuješ?“ ……………………………………………………………………………………

Vysvětli : 11. Vysvětli toto rčení (ke vztahu zdraví): „Jak si kdo ustele, tak si lehne:“

Zdroje Archiv autora