Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-11 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Advertisements

Fotogrammetrie 1 Průseková metoda přednášející Jindřich Hodač JH_13.10.
8 Průseková metoda - nejstarší fotogrammetrická metoda
Autor: Boleslav Staněk H2IGE1. -Síť splňující konkrétní konfigurační a kvalitativní požadavky daného inženýrského či jiného projektu. -Důvody vzniku účelové.
VÝUKA V TERÉNU V. Zaměření části povrchového lomu Eurovia Jakubčovice nad Odrou Zpracovaly: Plucnarová, Sobotíková, Šindlerová, Zahumenská.
Obor: Geodézie a katastr nemovitostí
Vytyčení polohy - metodika, přesnost
Geodézie v pozemním stavitelství
7. Polohové vytyčovací sítě
Činnost odboru centrální dokumentace v rámci SŽG Praha
Vznik map.
POZEMNÍ STAVITELSTVÍ III cvičení
Stavebnictví Geodézie Vytyčení stavby (STA27) Ing. Zdeněk Pšeja.
Výzkum uplatnění dat laserového skenování v katastru nemovitostí
PPK vs. 3Dosa Školení dodavatelů geodetických prací, Brno,
Tvorba mapy pro orientační běh s použitím GPS
Cíle zobrazení Stavební výkresy – zobrazení prostorové konstrukce stavebního objektu na výkres - do.
10. Vytyčování oblouků Vytyčování oblouků
Fotogrammetrická dokumentace historických objektů Zhotovování měřické dokumentace historických objektů - současný stav Ing. Jiří Chmelíř Letní semestr.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_32-05 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Obsah prezentace Princip fungování Technické parametry Proces realizace Závěrečné zhodnocení 4.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_02_TVORBA MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_22-20 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-13 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-02 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-10 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_22-13 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_22-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_19-10 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-06 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ArchiCAD nástroj Střecha 2
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-18
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-06
Ing. Renata Segmüllerová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Stropní konstrukce – III. část
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-12
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_23-20
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-09
Schodiště – postup zakreslování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-11
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-02
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-09
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-17
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-03
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_15-12
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-11
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-04
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-12
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-10
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-16
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-11 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng. Hana Konopová Tematický celekStavební obnova Ročník3. Datum tvorby Anotace Zaměřování a zakreslování stávajících stavů objektů 5. - Geodetická měření – geodetické metody pro zaměření stávajícího stavu objektu a ukázka podkladů pro projektanta včetně vykreslení půdorysů Metodický pokyn Určeno k výkladu do hodiny i samostudiu Možnosti využití – názornější a přehlednější způsob vysvětlení učiva. Cílem je naučit studenty zaměřit stávající stav objektu a připravit na měření Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

ZAMĚŘOVÁNÍ A ZAKRESLOVÁNÍ stávajících stavů objektů

Geodetická měření – metody pro zaměření stávajícího stavu objektu 5. ____________

Pro určení tvaru objektu a místností nejrozšířenější a nejpřesnější metoda. Touto metodou se získá přesné osazení jednotlivých podlaží na sebe Uvnitř objektu se vytipují body základní kostry místností Možno měřit ve více podlažích nad sebou Je možno samostatně vykreslit jednotlivá podlaží. Nutno, umístit vnitřní stanovisko tak, aby bylo vidět (přes z okna) na základní body polygonového pořadu na terénu z jednotlivých podlaží. Výsledek měření dostane projektant v digitální formě, čísla bodů se zakreslují do náčrtů jednotlivých měřených místností Polygonový pořad

Rozmístění sítě polygonových bodů – polygonový pořad Vně musíme vždy vidět na další 2 body Propojení vnitřkem objektu

půdorys místností Forma zapisování čísel geodetického zaměření do náčrtu půdorysu místnosti číslo z nivelace výšek místností číslo z měření fasádyčíslo z tachymetru

Měření polohy a výšek bodů vně objektů. Doplňuje ruční měření (poloha oken …) Půdorysy jsou zaznamenány digitálně Čísla bodů se zaznamenávají do náčrtu fasád, nebo do půdorysů jednotlivých místností (vnější hrany oken) Měření nepřístupných bodů trigonometricky ze základny

pohled nivelace Vzdálenost bodů základny U oken stačí 3 body poloha + výška

půdorys Měření nepřístupných bodů trigonometricky ze základny

Půdorys – metoda měření Měření nepřístupných bodů trigonometricky ze základny

Zaměřování metodou nepřístupných bodů, výšky jsou zaznamenány přímo na fasádě. Půdorys bodů je zaměřen v digitální formě

Ukázka značení zaměřovaných bodů na náčrtu fasády

Postup zapisování zaměření bodů oken do náčrtu půdorysu místnosti výška okna (výška parapetu) šířka okna vně Šířka okna se nezapisuje je dána staničením výška okna vně Půdorys okna Číslo bodu měření fasády 51 52

Zaměřování metodou nepřístupných bodů, výšky označených jednotlivých bodů (čísla bodů) jsou dodány samostatně v technické zprávě Půdorys bodů je zaměřen v digitální formě

Metoda je vhodná při měření dílčích částí objektů Lze propojit jednotlivé místnosti mezi sebou Vhodné i pro měření theodolitem (dnes již méně používaný geodetický přístroj) Polární metoda

Zaměřování polární metodou

Zaměřování metodou pravoúhlých souřadnic – dnes málo používané

Ukázka podkladů, které předává geodet – polohopis a označení bodů bod Bod a jeho číslo

Ukázka podkladů, pospojování bodů podle zápisu v náčrtu

Vykreslení půdorysu 1.P.P.

Označení čísel fotodokumentace do půdorysu 1.P.P.

Vykreslení půdorysu 1.N.P.

Označení čísel fotodokumentace do půdorysu 1.N.P.

Zdroj - Literatura PUME, Dimitrij; ČERMÁK, František a kol. Průzkumy a opravy stavebních konstrukcí. Praha: ARCH, 1993, ISBN ABF NADACE PRO ROZVOJ ARCHITEKTURY.