Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLANIMETRIE.
Advertisements

AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Mgr. Ladislava Paterová
a + b > c Ʌ a + c > b Ʌ b + c > a
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Hra – riskuj – Objem a povrch krychle a kvádru – 2
Užití Thaletovy kružnice
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Vánoční – mocniny + bonus
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Užití Thaletovy kružnice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Přímá a nepřímá úměra Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Trojúhelník a jeho vlastnosti
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
POZNÁMKY ve formátu PDF
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Goniometrické funkce Kosinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jak postupovat – návod pro použití 1.Obdoba známé televizní hry. Cílem je propojení všech stran trojúhelníka buňkami vlastní barvy, které družstva získávají za správné odpovědi. Pokud se žádnému družstvu ve stanoveném časovém limitu na hru strany spojit nepodaří, vítězí družstvo s větším počtem získaných buněk. 2.Hru mohou hrát dvě družstva (hráči). Hru ovládá a její průběh řídí učitel. 3.Po vylosování pořadí si družstva střídavě volí příklady ukryté pod jednotlivými buňkami s čísly. 4.Učitel dle náročnosti příkladu ukrytého pod buňkou stanoví časový limit pro jeho výpočet. 5.Pokud družstvo v časovém limitu příklad vypočítá správně, získává zvolenou buňku. Ke zbarvení buňky barvou družstva dojde po dvou, případně třech následných kliknutích na příslušnou buňku. 6.Pokud družstvo nestihne v limitu odpověď či odpoví nesprávně, dostává možnost odpovědi družstvo druhé. Pokud odpoví správně, získává příslušnou buňku ono. 7.Pokud však ani druhé družstvo neodpoví správně či o buňku nemá zájem a odpovídat tedy nechce, nezískává buňku ani jedno družstvo. Je možné si o ni v následujícím průběhu hry, kdy si ji některé družstvo opět zvolí, zahrát v rozstřelu. 8.Do rozstřelu pokládá učitel jakoukoliv otázku z oblasti očekávaných matematických znalostí žáků. Buňku získá družstvo, které rychleji odpoví správně. 9.V případě rovnosti počtu buněk i po vypršení časového limitu, rozhodne o vítězi například hra „kámen, nůžky, papír“. Podrobnější postup v přiloženém souboru „návod“.

Vypočítej: V ∆ ABC známe velikost vnějšího úhlu α‘ = 56º a velikost vnitřního úhlu γ = 35º20‘. Vypočítejte velikosti ostatních vnitřních úhlů trojúhelníka. Zpět α = 124º; β = 20º40‘ Výslede k:

Vypočítej: Obvod rovnoramenného trojúhelníku je 148 cm. Rameno má délku 5,2 dm. Vypočítej délku jeho základny. Zpět 44 cm Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Trojúhelník, který má dvě strany shodné a třetí stranu různou, se nazývá ……………………………………………………... Zpět rovnoramenný Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Trojúhelník, ve kterém má každý vnitřní úhel velikost 60º, se nazývá ……………………………………………………... Zpět rovnostranný Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Součet všech vnitřních úhlů v trojúhelníku je ………………………………………………… Zpět 180º Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. O úhlech při základně rovnoramenného trojúhelníku platí, že ……………………………………….…………….. Zpět jsou shodné Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. V …………………………………………………... trojúhelníku jsou všechny strany stejně dlouhé. Zpět rovnostranném Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Kolmice spuštěná z vrcholu trojúhelníku na protilehlou stranu se nazývá ……………………………………………………... Zpět výška trojúhelníka Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Vnitřní a vnější úhel trojúhelníku tvoří spolu dvojici ……………………………………………………... úhlů. Zpět vedlejších Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Výšky rovnostranného trojúhelníku se protínají ………………………………………………… trojúhelník(u). Zpět v těžišti Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Trojúhelník, který má jeden úhel tupý, se nazývá ……………………………………………………... trojúhelník. Zpět tupoúhlý Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Součet vnitřního a vnějšího úhlu trojúhelníku je Zpět 180º Výslede k:

Zpět Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Úhel, který má velikost 90º, se nazývá ……………………………………………………... úhel. pravý Výslede k:

Zpět Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Ostroúhlý trojúhelník je takový, který má …………………………………………………… všechny vnitřní úhly ostré Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Ostrý úhel je ten, který má velikost ………………………………………………… Zpět větší než 0º a menší než 90º Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Ortocentrum je bod, ve kterém se protínají …………………………………………………… Zpět výšky trojúhelníku Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Výšky tupoúhlého trojúhelníku se protínají ………………………………………………… trojúhelník(u). Zpět mimo (vně) Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Těžnice trojúhelníku je vzdálenost vrcholu trojúhelníku a ……………………………………………………... Zpět středu protilehlé (příslušné) strany Výslede k:

Vypočítej: V ∆ ABC je velikost vnitřního úhlu α = 72º a vnějšího úhlu β’ = 115º50‘. Vypočítej velikost vnitřního úhlu γ. Zpět γ = 43º50‘ Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Těžiště rozděluje všechny těžnice v poměru ……………………………………………………... Zpět 1:2 (jedna délka ku dvěma délkám) Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Výšky pravoúhlého trojúhelníku se protínají ………………………………………………… trojúhelník(u). Zpět ve vrcholu při pravém úhlu Výslede k:

Vypočítej: Pravoúhlý trojúhelník má dvě kratší strany dlouhé 5 centimetrů a 40 milimetrů. Jaký je jeho obsah? Zpět 10 cm 2 Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Těžnice trojúhelníku se protínají v …………………………………………………... Zpět těžišti Výslede k:

Vypočítej: V rovnoramenném trojúhelníku ABC má úhel γ, který svírají ramena, velikost 51º30‘. Urči zbývající vnitřní úhly trojúhelníku α a β. Zpět α = β = 64 º 15‘ Výslede k:

Vypočítej: V pravoúhlém trojúhelníku ABC má jeden vnitřní úhel velikost 67º24‘. Urči velikosti zbývajících vnitřních úhlů trojúhelníku. Zpět 90º; 22º36‘ Výslede k:

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Výška trojúhelníku je ……………………………………………………... vzdálenost vrcholu trojúhelníku a protilehlé strany. Zpět kolmá, tedy nejkratší Výslede k:

Vypočítej: Rovnostranný trojúhelník má obvod 171 centimetrů. Jakou délku mají jeho strany? Zpět 57 cm Výslede k:

Vypočítej: Obvod rovnoramenného trojúhelníku je 1,2 metrů. Základna má délku 38 cm. Vypočítej délku jeho ramen. Zpět 41 cm Výslede k:

Všechny uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: white-board.html Použité obrázky: