Voda v domácnosti zpracovali : Matyáš Kříha, František Erlich, Magdaléna Hanušová, Jan Melnyčok a Tadeáš Macák. 7.B ZŠ Litvínovská 600.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pro 5. ročník INTERNET. Program v počítači. Prohlížíme si v něm internetové stránky. Prohlížeč / Vyhledávač.
Advertisements

REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/ / ČERPADLA Autor: Vojtěch Rozsíval.
Voda a domácnost aneb počítáme s vodou AYARI MIRIAM, NELA ŠNAJDROVÁ, KATEŘINA VONDRÁČKOVÁ, VIOLA ELLEDEROVÁ, ADÉLA BOUSKOVÁ.
Více než miliarda lidí na světě nemá přístup ke kvalitnímu zdroji pitné vody. Nejhorší je situace v subsaharské Africe, kde má přístup k nezávadné pitné.
Proč je voda důležitá? Život Každá živá hmota obsahuje vodu –embryo 94%, dítě 65%, starý člověk 55% –krev 83%, mozek 75%, kosti 22% –okurek 98%, jablko.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Voda (opakování) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_107_Nebezpečí elektřiny Vypracoval:
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_20_MA_Řešíme_slovní_ úlohy Téma Číslo projektu Anotace Ma 2 – Násobení a dělení čísly.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Vypracoval Daniel Beneš, Hana Lollková a Becca Křístková.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
VODA Jiří Bednář ZŠ CHRASTAVA. LEDOVCE V ledovcích se skrývá 2/3 pitné vody. Kdybychom ji mohli využívat, nemuseli by lidé v afrických zemích trpět.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
ČISTÁ VODA. Čistota vody  pojem vyjadřující obsah cizích látek ve vodě  skutečně chemicky čistou vodu lze připravit pouze laboratorně  čistotu vody.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_15_Hygiena Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace.
Voda dává život Tereza Štěpařová ZŠ Chrastava. Voda – živí nás, šatí nás, dává život i zabíjí. Je to základní položka pro život, i přesto jí je přebytek.
Ekologické opravování a budování domů a bytů Jan Hollan a Yvonna Gaillyová 2010.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Aneb, jak škola učí pro „život“
Den vody Prchalová Zdeňka 2. stupeň Základní školy speciální
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_04_20_první pomoc.
Voda Základ života.
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
2.2. Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony
Lineární funkce - příklady
Voda H2O. Voda H2O Typy vod V přírodě se voda nikdy nevyskytuje čistá, obsahuje vždy určité množství rozpuštěných látek, plynů a nerozpuštěných pevných.
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
ZDRAVÁ VÝŽIVA PREZENTACE SLOUŽÍ K VÝKLADU NOVÉ LÁTKY.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
První matematická lekce
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Poměr v základním tvaru.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Autor: Stejskalová Hana
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
První matematická lekce
Procenta v „autařské“ praxi
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
VY_32_INOVACE_14_32_POHYBY ZEMĚ – STŘÍDÁNÍ DNE A NOCI
DUM II. / 13. smysly Bc. Zdeněk Klíma.
Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
a zručnosti vědět, jak ji správně použít.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ21 Excel - čas Předmět  Výpočetní.
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Pracovní činnosti VY_32_INOVACE_11_08_bezpečnost a hygiena provozu domácnosti, údržba, úklid.
Poměr v základním tvaru.
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_VZTAH ČLOVĚKA K.
SLOVO ŽIVOTA Duben 2019.
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Lineární funkce a její vlastnosti
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Transkript prezentace:

Voda v domácnosti zpracovali : Matyáš Kříha, František Erlich, Magdaléna Hanušová, Jan Melnyčok a Tadeáš Macák. 7.B ZŠ Litvínovská 600

Voda Skutečnost, že tekoucí voda patří k běžnému vybavení domácnosti, nebyla vždy samozřejmostí. Dnes máme vodu, až na výjimky, k dispozici v každé domácnosti. Dříve sloužila k zásobování pitné vody jen studna. V roce 1333 byl zaveden v Praze první vodovod z olovněných trubek.

Dostupnost pitné vody ve světě: 800 milionů obyvatel planety nemá přístup k nezávadné pitné vodě. Voda je bezesporu jedním z nejcennějších zdrojů planety a je nezbytná pro lidský život.

Pitná vodammol/l velmi tvrdá> 3,76 tvrdá2,51–3,75 středně tvrdá1,26–2,5 měkká0,7–1,25 velmi měkká< 0,5

Průměrné denní hodnoty (v litrech) Průměrné denní hodnoty (v Kč) WC25 l1,94 Kč Os.hygiena, sprchování40 l3,11 Kč Praní, úklid16 l1,24 Kč Příprava jídla, mytí nádobí8 l0,62 Kč Mytí rukou6 l0,47 Kč zalévání5 l0,39 Kč pití2 l0,16 Kč ostatní4 l0,31 Kč CELKEM106 litrů8,24

Koloběh vody

Jak šetřit vodou -Nenapouštět si zbytečně hodně vody do vany nebo bazénu. -Při mytí nádobí nenechávejte téct vodu. -Myčku na nádobí pouštějte jen plnou. -Jestliže umýváte nádobí ručně dvakrát denně, spotřebujete asi 70 litrů. Naplníte-li myčku na její plnou kapacitu jedenkrát denně, spotřebujete přibližně 20 litrů vody.

Pokud máte zahrádku a okap, můžete dešťovou vodu s okapů zachytávat do sudů a ze sudů následně zalévat zahrádku.

Dešťovou vodou můžete i prát v pračce…

Můžeme si pořídit vlastní studnu a vodu čerpat z ní.

děkujeme za pozornost zdroje : pvk.cz, euroclean.cz, scvk.cz