VY_32_INOVACE_10_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_ANOREXIE Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, příspěvková organizace Registrační číslo: cz.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ochrana zdraví Výukový program RNDr. Ivana Kopová.
Advertisements

OBEZITA.
JÁ A MOJE ŽENA.
Jak jsem uvedla na první stránce, jmenuji se Gábina a ještě doplním příjmení Urválková. Tak tedy, neznáte mě. A protože se vzájemně nevidíme a nemůžete.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Složení potravy.
Hoaxy? Neboli jak se budí panika…… Kateřina Procházková.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
Absolventská práce 2014 Pevná, Vedrová 9.B Anorexie.
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
Všichni jistě víte, že jsem měl nedávno zdravotní problémy. Můj lékař mi po řadě vyšetření teprve nedávno stanovil diagnózu: DPPVV.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Dejmlová Karolína Příběh o dívce a jejích přátelích.
BULIMIE Hana Szarowská 2. HA.
Rodinná výchova Kristýna Němcová 7.B.
Prevalence obezity v dětském věku – nové výsledky
Varovné signály PPP Státní zdravotní ústav. První varování ▪ Zpočátku dívka omezuje příjem některých potravin (sladkosti, smažená jídla, slazené nápoje…),
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Zpracovala: Hana Májková 1. stupeň ZŠ 5. ročník
Mentální anorexie.
MENTÁLNÍ ANOREXIE.
PROČ BŮH STVOŘIL DĚTI (A NÁSLEDNĚ VNOUČATA). Pro ty z nás, kteří máme okolo sebe děti – ať už vlastní, nebo vnoučata, neteře, synovce, nebo studenty…
Anorexie Denisa Kandlová 2.HC.
. CIVILIZAČNÍ CHOROBY.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
KRÁSA KOLEM NÁS Jako kýč jsou v umění označována díla, která jsou příliš okázalá, rušivá. Jedná se také o laciné napodobeniny a nekvalitní ztvárnění určitých.
OBEZITA.
VY_32_INOVACE_PSYPS14560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Modeling versus Miss World
Poruchy výživy. Pavel Šuranský.
Poruchy příjmu potravy
Teorie motivace Adéla Furiková.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Poruchy příjmu potravy Autorem materiálu a všech jeho částí,
Název: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Tereza Pecánková.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Vypracoval Dominik Bednář
Zásady zdravé výživy Dagmar Šťastná.
Martin Gregora.  Podvýživa je stav nerovnováhy mezi potřebami organismu a skutečným příjmem, který vzniká v důsledku nedostatku živin důležitých pro.
Střední škola KNIH, o.p.s. Brno Bzenecká 23, Brno Maturitní práce 2013/2014 Vytvořil: Simona Bartíková Vedoucí práce: Mgr. Věra Suchánková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: Potravinová pyramida, poruchy trávení ČÍSLO PROJEKTU:
Anorexie Ivana Maršálková, 8.B ZŠ Chomutov, Hornická 4583.
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_31 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluPoruchy příjmu potravy – mentální.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vendulka Kudlíková. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Poruchy příjmu potravy
P ORUCHY PŘÍJMU POTRAVY ANOREXIE, BULIMIE, Z ÁCHVATOVITÉ PŘEJÍDÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám.
Identifikátor materiálu: např. ICT2-1-1 AnotaceŽák se seznámí s problematikou poruch příjmu potravin AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstup.
Zdravá výživa Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Mentální Bulímie. Je porucha charakterizovaná zejména opakujícími se záchvaty přejídání spojenými s přehnanou kontrolou tělesné hmotnosti.
DOBRODRUŽSTVÍ ZMĚNY A SEBEPOZNÁNÍ. 3 HLAVNÍ TÉMATA:
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Poruchy příjmu potravy
Čím chci být až vyrostu ? Proč zrovna plavčice ? Pomáhá a zachraňuje lidské životy. Má to hodně těžké protože, když se člověk topí je velice těžké si ho.
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ANOREXIE A BULIMIE.
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola T. G. Masaryka Blatná, okr. Strakonice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jak začínají hádky ? středa, 2. ledna :27
T-report Vyšetření genetického materiálu pacientů s vrozenými změnami chromosomů Anna Vichrová v Brně 2018.
Ach ty naše krásné ženy.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_10_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_ANOREXIE Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, příspěvková organizace Registrační číslo: cz.1.07/1.4.00/ Mgr. Ladislava Hofmanová

Co si pod pojmem anorexie představíme?  Duševní nemoc spočívající v odmítání potravy a zkreslené představě o svém těle.

 Onemocní jí nejčastěji lidé ve věku mezi roky života.  Spolu s bulimií se řadí mezi tzv. poruchy příjmu potravy.  Anorexií trpí většinou ženy, ale jsou známy i případy, kdy touto nemocí onemocněli muži.

Kdy se s anorexií setkáme?  Často začíná jako reakce na nějakou novou životní situaci či událost, se kterou se daný jedinec nedokáže vypořádat (přechod na střední či vysokou školu, rozvod rodičů, úmrtí v rodině).

Kdy se s anorexií setkáme?  Mladí lidé odmítají potravu a trpí rychlím úbytkem váhy. I přes viditelnou podváhu se stále vidí naprosto nedokonale, mají tlustá stehna, velké pozadí či tučné břicho. Jejich nutkání je stále něco dělat se svojí hmotností.

Jak jí poznáme?  Charakteristické je snižování hmotnosti úmyslně vyvolané daným jedincem, které vyvolává jednak snižováním příjmu tekutin a potravy, dále zvyšováním energetického výdeje (cvičení…).

Příčiny  Příčina mentální anorexie spočívá v psychice.  Demonstruje vnitřní sebenenávist, odmítání sebe sama, extrémní strach, odpírání života.  Člověk se domnívá, že jedině štíhlý člověk je žádoucí a krásný pro druhé pohlaví, úspěšný v životě, jinak ztrácí na své hodnotě, což je vydatně podporováno reklamami a všeobecným současným trendem jak být tzv. „in“.

Důsledky  Snížená sexuální aktivita.  U dívek mizí menstruační krvácení.  Zhoršuje se kvalita vlasů, nehtů, kůže.  Může dojít k celkovému rozvrácení hormonální rovnováhy.  Postupně chřadnou všechny tkáně v organismu, atrofují především svaly.  Dostavují se depresivní, neurotické a hysterické stavy, anorektici se izolují.

Jak anorexii předejít?  Od útlého dětství dbát na vytvoření správných stravovacích návyků.  Děti neuplácíme ani netrestáme, pokud se u jídla loudají nebo zcela nevyprázdní talíř, jsou-li nasycené.  Nepřejídat se, sportovat, pohyb je přirozenou součástí života.

Jak anorexii předejít?  Chválit se a být chválen za všechny dosažené pokroky má význam proto, aby byl sám se sebou spokojený, měl pozitivní přístup k životu.  Provozovat činnosti, díky nimž máme radost ze života. To se týká i studia, zaměstnání.

Zajímavost?  Nezdravé hubnutí bylo posedlostí i císařovny Alžběty Bavorské, známé pod přezdívkou princezna Sissi. Nikdy se nepřehoupla přes 55 kg, držela drastické diety, jedla jen ovoce a pila šťávu ze syrového masa, nosila přehnaně utažené šněrovačky, poté se dokonce do korzetů nechávala zašívat a veškerý volný čas naplňovala sportem.

Známe osobnosti Keira Knightley Mary-kate a Ashley Olsen Tori Spelling

Příběh  Hloupé nedorozumění  " Nemůžu říct, že bych někdy trpěla nadváhou, do určité doby - do čtrnácti - jsem byla se svou postavou dokonce velmi spokojená. V té době jsem se však zamilovala do jednoho kluka z devítky," líčí Klára, jak všechno začalo. Místní idol se líbil i všem kamarádkám a Klára tajně doufala, že snad přece... Jednou šla celá škola do divadla a právě tehdy se to stalo. "Když jsem si brala věci ze šatny, srazili jsme se.  Nádherně se na mě usmál a řekl, že ani netušil, jak hezké holky ve škole jsou. Bylo mi báječně! Jenže vzápětí jsem zaslechla, jak říká kamarádovi: 'Ale jo, krásná je, ale mohla by trochu shodit, kuličky nemusím!' Hned jsem si dala dohromady, že ta 'kulička' jsem já." Klára se tedy rozhodla hubnout. Odmítla hned večeři s tím, že jí nějak není dobře. Přestala chodit na školní obědy, svačila jen ovoce, večeřela málo. Naordinovala si pohyb a výsledky se dostavily - zhubla šest kilo! Potom Ho potkala znovu. "Zeptal se mě, jestli nejsem nemocná, že jsem příšerně hubená. Když jsem odpověděla, že právě od něho jsem zaslechla kritiku, vysvětlil mi, že to nepatřilo mně, ale jedné dívce z devítky," vysvětluje osudný omyl Klára. Hubnutí se jí zalíbilo  Kláře se však její nová postava zalíbila. Když jedna modelingová agentura pořádala casting na modelky, přihlásila se a byla přijata. Prošla úvodním kurzem a pak již následovaly módní přehlídky. Klára byla svou hubeností nadšená. Většina holek držela přísnou dietu, jí stačilo pouze nesnídat a nevečeřet.  "Jednou jsme ale předváděli nádhernou kolekci, která byla pro hodně štíhlé modelky. Neoblékla jsem ani jeden z předváděných modelů! Usoudila jsem, že to s tou mou postavou zase tak ideální není, a rozhodla se pro další hubnutí," vysvětluje Klára.  V podstatě jedla jen ovoce a zeleninu. A samozřejmě hodně pila vodu.  Tentokrát se to ale neobešlo bez hádek s rodiči, hlavně s tátou: "Křičel na mě, že nejsem normální, ať se na sebe podívám, že jsem jen kost a kůže. A řekl něco, co jsem vzala jako návod na bezstarostné hubnutí. Táta na mě totiž vykřikl: "Nakonec si budeš po každým jídle strkat prst do krku!"

Odpověz  Jak měla Klára reagovat na poznámky k její postavě? a) Udělala správnou věc, když začala hubnout. Přece se chce líbit.Udělala správnou věc, když začala hubnout. Přece se chce líbit. b) Měla se nad poznámkou povznést a nevšímat si řečí, které ani nemuseli patřit jí.Měla se nad poznámkou povznést a nevšímat si řečí, které ani nemuseli patřit jí. c) Začít cvičit a méně jíst.Začít cvičit a méně jíst.

 Ano, správná odpověď

 To není správně.

Odpověz  Jak by měl rodič zareagovat, pokud si všimne, že jeho dítě v krátké době zhubnul, nebo nejí? a) Kláry táta reagoval správně, musí se dítěti vynadat, aby začalo jíst.Kláry táta reagoval správně, musí se dítěti vynadat, aby začalo jíst. b) Děti mají sníst všechno, co se jim dá.Děti mají sníst všechno, co se jim dá c) Určitě to s ním probrat a zjistit příčiny.Určitě to s ním probrat a zjistit příčiny

 Ano, správná odpověď.

 To není správně.

Odpověz  K čemu táta nevědomě Kláru navedl? a) Uvědomila si chybu a začne jíst.Uvědomila si chybu a začne jíst. b) Kromě diety začne potravu i zvracet, aby byla ještě štíhlejší.Kromě diety začne potravu i zvracet, aby byla ještě štíhlejší. c) Nic se v jejím chování nezmění.Nic se v jejím chování nezmění.

 To není správně.

 Ano, správná odpověď.

Odpověz  Jak se nazývá nemoc, při které lidé potravu zvracejí za účelem zhubnout? a) Anorexie Anorexie b) Bulimie Bulimie c) Kokcidie Kokcidie

 Ano, správná odpověď.

 To není správně.

Zdroje     4/ashley-and-mary-kate-olsen-for.html 4/ashley-and-mary-kate-olsen-for.html  beverly-hills trapi-anorexie.html beverly-hills trapi-anorexie.html 