ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lomené algebraické výrazy
Advertisements

SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
Sčítání a odčítání lomených výrazů
7.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání zlomků
SČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Racionální čísla.
START PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 7 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO. VYPOČÍTEJ PŘÍKLAD A KLIKNI NA SPRÁVNÝ VÝSLEDEK.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_06_Matematika pro 7.ročník_Opakování na čtvrtletní práci - 2.čtvrtletí Téma: Opakování na čtvrtletní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Čísla smíšená..
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Základní škola Čelákovice
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Zlomky Sčítání zlomků..
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Sčítání a odčítání do 10 Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
Digitální učební materiál
AUTOR: Martina Dostálová
VY_32_INOVACE_01_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DVĚMA A TŘEMI
Základní škola Čelákovice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA BŘEZNO
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 7 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Autor: Mgr. Monika Kysilková
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Autor: Mgr. Monika Kysilková
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 5 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Název školy : ZŠ Pardubice - Spořilov
Autor: Mgr. Monika Kysilková
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 8 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk ů Vytvo ř eno: zá ř í 2011 CZ.1.07/1.4.00/

Anotace Digitální vzdělávací materiál Sčítání a odčítání zlomků je určen pro zavedení nebo opakování sčítání a odčítání zlomků s různými jmenovateli. Je tedy vhodný pro žáky 6. a 7. tříd. Materiál je určen k prezentaci na interaktivní tabuli. V úvodu prezentace je několik snímků věnovaným opakování převádění zlomků na společného jmenovatele. Materiál trvá celou vyučovací hodinu.

Doplňte číslo tak, aby platila rovnost :

Převeď zlomky na společného jmenovatele: NSN(3,4) = 12

Sčítání zlomků se stejnými jmenovateli + =

Vypočítej a výsledek zapiš v základním tvaru:

Sčítání zlomků s různými jmenovateli += 1) Převedeme oba zlomky na společného jmenovatele += 2) Sečteme zlomky se společným jmenovatelem = NSN (4,16) = 16

Další příklady:

Vypočítej, nevíš-li společného jmenovatele, klikni na nápovědu:

Odčítání:

NSN (5,7) = 35

NSN (8, 12) = 24

NSN (4,8) = 8

NSN (3,6) = 6

NSN (9,3) = 9

NSN (12,22) = 22

Použité zdroje