GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST SEMINÁŘ PRO ŽADATELE odbor regionálního rozvoje a evropských projektů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Advertisements

Výběr GP Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
UDRŽITELNOST v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Pravidla publicity projektu
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI globální grant OP VK Ing. Monika Čermáková Bc. Michal Hnízdo Porada ředitelů škol a školských zařízení.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Praha.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Hradec Králové. -Vyplňuje se prostřednictvím aplikace Benefit7 ( zadost.cz) – elektronická MZ. zadost.cz -Přílohy k MZ se přikládají.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Globální granty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST SEMINÁŘ PRO ŽADATELE odbor regionálního rozvoje a evropských projektů.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Monitorování projektu Seminář pro věcné manažery
Liberec, INFORMAČNÍ SEMINÁŘ PRO ŽADATELE O PODPORU Z OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY UDRŽITELNOST RISA MANAGING 10. ledna 2012.
Ing. Jana Böhmová Informace o vyhlášené 5. výzvě globálního grantu Podpora nabídky dalšího vzdělávání v kraji Vysočina ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY UDRŽITELNOST RISA MANAGING 6. října 2010.
„Zavedení systematické podpory procesu plánování sociálních služeb a péče sociálně potřebným na Středním Vsetínsku, Velkokarlovicku a Hornolidečsku“ Operační.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast.
OBLAST PODPORY 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání globální grant:Zvyšování kvality ve vzdělávání v Ústeckém kraji II seminář pro žadatele
Michala Krejčí MONITOROVACÍ INDIKÁTORY ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Monitorovací indikátory 3.2 Seminář pro příjemce 4. výzva GG
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Monika Horská20. března 2013 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Globální granty OP VK ve Středočeském kraji PhDr. Ivo Říha Praha,
Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Pracovní workshop pro příjemce 1. výzva 2. GG oblast.
Oblast podpory 1. 3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Ústeckém kraji II 2. Výzva 2. etapa globálních grantů Seminář pro žadatele.
Seminář pro příjemce Operační program vzdělávaní pro konkurenceschopnost Monitorovací indikátory
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje Seminář pro žadatele v 1. výzvě Ústí nad Labem
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Pracovní workshop pro příjemce 2. výzva 2. GG oblast podpory 1. 1, 1
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 3.2. Podpora nabídky dalšího vzdělávání 3.výzva Ústí n.L TATO PREZENTACE.
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY AKTIVITY UDRŽITELNOST
Dobrý den přejeme všem Bc. Martina Sochorová (ORREP – finanční část)
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
vzdělávaní pro konkurenceschopnost Monitorovací indikátory
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI MONITOROVÁNÍ PROJEKTŮ SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE 5. května 2010.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Databáze projektových výstupů OP VK
SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE FINANČNÍ PODPORY
Transkript prezentace:

GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST SEMINÁŘ PRO ŽADATELE odbor regionálního rozvoje a evropských projektů odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského úřadu Libereckého kraje 6. února 2012

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY

Upraveny:  Prováděcím dokumentem (přehled všech MI),  Příručkou pro žadatele,  Příručkou pro příjemce,  Smlouvou o realizaci grantového projektu  Metodikou monitorovacích indikátorů OP VK (aktuální - verze 3, 22. srpna 2011)

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Projektová žádost:  žadatel vybere relevantní indikátory  uvede „Plánovanou hodnotu“  „Komentář“ -popis kdo/co se bude v daném indikátoru vykazovat -jakým způsobem bude žadatel naplňování sledovat a dokládat (kopie tř. knih, prezenční listiny, certifikáty, dohody, výkazy práce)  „Datum plánované hodnoty“ - načte se automaticky (předpokládané datum ukončení realizace projektu)  Gremium zpravodajů – může příjemce zavázat k plnění indikátorů nad rámec projektové žádosti

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Vykazování:  v monitorovacích zprávách (prostřednictvím IS Benefit 7)  kumulativní vykazování od začátku realizace projektu do okamžiku průběžného monitorování  plnění MI nutné podložit průkaznou evidencí  prezenční listiny,  kopie třídních knih  certifikáty, účastnické listy, osvědčení,  výkazy práce  …

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání celkem – dětí, žáků v projektech z celkového počtu podpořených osob Počet podpořených osob - pracovníků v dalším vzdělávání  osoby vzdělávané (účastníci pilotního ověřování, vzdělávacího kurzu, odborné konzultace, odborné praxe, ……)  je – li poskytnuto více odlišných na sebe nenavazujících podpor může být osoba započítána vícekrát Př.  žák se účastní pilotní výuky nově vytvořených materiálů a odborné exkurze u zaměstnavatele → žáka lze započítat 2x

Podpořenou osobou není:  člen realizačního týmu podílející se na projektu jen administrací  osoba, která navštíví internetový portál bez delší, systematické a přímé spolupráce  osoba, která obdrží pouze leták  návštěvník dne otevřených dveří  účastník konference MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II.

 žadatel nevyplňuje v projektové žádosti, ale bude sledovat a vykazovat při realizaci grantového projektu: -chlapci -dívky -neaktivní osoby celkem -neaktivní osoby ve vzdělávání či odborné přípravě (žáci, studenti a učni) -mladí lidé let -menšiny -migranti -zdravotně znevýhodnění -ostatní znevýhodněné skupiny -ISCED 1 a 2 -ISCED 3 -ISCED 4 -ISCED 5 a 6 -muži -ženy -neaktivní osoby celkem -mladí lidé let -starší pracovníci let -menšiny -migranti -zdravotně znevýhodnění -ostatní znevýhodněné skupiny -ISCED 1 a 2 -ISCED 3 -ISCED 4 -ISCED 5 a 6

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II Počet podpořených - osob poskytovatelé služeb  osoby, které přímo vzdělávají cílovou skupinu nebo poskytují cílové skupině ostatní navazující, se vzděláváním související služby (např. poradenství nebo individuální konzultace) Př.: vzdělavatelé, lektoři, školitelé, výchovní poradci,….  tvůrci výukových materiálů, které budou využity pro práci s cílovou skupinou Př.: metodici Každý poskytovatel se počítá jen 1x! Poskytovatelem služeb není:  osoba poskytující služby na základě dodávky přes instituci  člen realizačního týmu podílející se na projektu jen administrací

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II Počet nově vytvořených/inovovaných produktů Z toho: Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ŽP Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ICT  výstupy projektu musí být využívány pro vzdělávání cílové skupiny  počtem se rozumí počet druhů nebo souborů (např. soubor pracovních listů), nikoliv kusů  není – li produkt akreditován, je oprávněn kvalitu produktu posuzovat poskytovatel podpory (zda vynaložené fin. prostředky odpovídají kvalitě)  příjemce je povinen všechny nově vytvořené/inovované produkty nebo jejich kopie bezplatně předat poskytovateli podpory. Poskytovatel je oprávněn tyto produkty zpřístupnit třetím osobám a bezplatně je šířit.

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. Co nelze považovat za nově vytvořené/inovované produkty:  nakoupené pomůcky, učebnice,  vyučovací hodina,  nově vybavená učebna,  webové stránky, články, konference informující o projektu,  akreditace produktu  materiály vytvořené žáky, které dále neslouží ke vzdělávání  akce organizované v rámci publicity

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II Nově vytvořené/inovované produkty s komponentou ŽP  problematice ŽP musí být věnováno minimálně 15 – 20 % obsahu  nelze zahrnout přípravu vzdělávajícího  Dokladování – nově vytvořené/inovované produkty v jejich hmatatelné podobě

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II.  min 40 hodinový tématický celek zaměřený na seznamování a zdokonalování cílové skupiny ve schopnostech a dovednostech týkajících se ICT Př.:  40 hodin výuky věnované programům konstruování – např. CAD  e-learning – 40 hodin zaměřených i mimo oblast ICT (výjimka!) Do 40 hodin se nezapočítává:  příprava vzdělávajícího, oprava testů, apod.  tvorba metodiky  opakované uskutečnění programu, kurzu  paralelní výuka pro různé cílové skupiny (kurz probíhající ve více třídách) Dokladování – produkty v jejich hmatatelné podobě Nově vytvořené/inovované produkty s komponentou ICT

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. Produkt s komponentou ICT není:  produkt, kde je použito ICT pouze jako nástroj nebo prostředek (mimo e-learningu)  výukové materiály v elektronické verzi (př. pracovní listy)  zpracování výstupů z kurzu či činnosti na PC bez předchozí systematické výuky

ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI II.

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání celkem – dětí, žáků v projektech z celkového počtu podpořených osob  podpořené děti/žáci bez SVP  děti, žáci ze speciálních škol  rodiče Počet podpořených osob - pracovníků v dalším vzdělávání – viz oblast podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II.

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami začleněných do integrovaných tříd  INTEGROVANÁ TŘÍDA (pro účely OP VK) – třída zřízená pro žáky se zdravotním postižením v běžné škole (speciální třída) Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zařazených do běžných tříd  BĚŽNÁ TŘÍDA – třída běžné školy s individuálně integrovanými žáky

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP DÍTĚ/ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI  Dítě/žák se zdravotním znevýhodněním, postižením Dokladování : -diagnostika ze SPC či PPP nebo potvrzení lékaře -u dětí/žáků škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením se nedokládá  Dítě/žák se sociokulturním znevýhodněním (definice – příloha č. 4 Prováděcího dokumentu) Dokladování - čestné prohlášení ředitele, případně realizátora projektu (definovat důvody, proč byl žák zařazen do cílové skupiny se sociokulturním znevýhodněním

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP  žadatel nevyplňuje v projektové žádosti, ale bude sledovat a vykazovat při realizaci grantového projektu: -chlapci -dívky -neaktivní osoby celkem -neaktivní osoby ve vzdělávání či odborné přípravě (žáci, studenti a učni) -mladí lidé let -menšiny -migranti -zdravotně znevýhodnění -ostatní znevýhodněné skupiny -ISCED 1 a 2

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP Počet podpořených - osob poskytovatelé služeb – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Počet nově vytvořených/inovovaných produktů – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Z toho: Počet nově vytvořených/inov. produktů s komponentou ŽP  – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Počet nově vytvořených/inov. produktů s komponentou ICT  – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Počet nově vytvořených/ inovovaných produktů výhradně zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami  produkt výhradně zaměřený na žáky s SVP  Př.: inovované výukové materiály pro žáky s SVP, individuální vzdělávací plány pro zdravotně postižené děti/žáky

DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ V LIBERECKÉM KRAJI II.

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení Počet podpořených osob – klienti služeb  osoby vzdělávané  při absolvování tématicky odlišných, vzájemně nenavazujících kurzů (př. kurz AJ a ICT) – možné započítat podpořenou osobu vícekrát  započítávají se i osoby, které kurz nedokončí

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení  Žadatel nevyplňuje v projektové žádosti, ale bude sledovat a vykazovat při realizaci grantového projektu -muži -ženy -zaměstnaní -mladí lidé let -starší pracovníci 55 – 64 let -menšiny -migranti -zdravotně znevýhodnění -ostatní znevýhodněné skupiny -ISCED 1 a 2 -ISCED 3 -ISCED 4 -ISCED 5 a 6

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení Počet podpořených - osob poskytovatelé služeb – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Počet nově vytvořených/inovovaných produktů – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Z toho: Počet nově vytvořených/inov. produktů s komponentou ŽP - viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Počet nově vytvořených/inov. produktů s komponentou ICT - viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Počet nově vytvořených/ inovovaných produktů výhradně zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami - viz oblast podpory Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP (1.2)

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení Počet úspěšně podpořených osob  žadatel v projektové žádosti nevyplňuje (jedná se o součtový indikátor) Z toho: muži – vyplňuje se v projektové žádosti ženy – vyplňuje se v projektové žádosti  Závazná hodnota je hodnota součtového indikátoru , nenaplnění indikátorů dle pohlaví není sankcionovatelné.  nutnost definovat kritéria úspěšnosti v projektové žádosti příp. v 1. MZ – př. úspěšné složení zkoušky, absolvování minimálního podílu kurzu, získání certifikátu o absolvování…  při absolvování tématicky odlišných, vzájemně nenavazujících kurzů (př. kurz AJ a ICT) – možné započítat úspěšně podpořenou osobu vícekrát

MONITOROVACÍ INDIKÁTORY úprava dle Smlouvy o realizaci GP  Sankce za nenaplnění monitorovacích indikátorů (článek X) a) max. 15 % - sankce ve výši 5 % z proplacených prostředků projektu b) 15 % - 50 % - sankce ve výši 30 % c) přesáhne 50 % - poskytovatel od Smlouvy vždy odstoupí  Autorská práva a obchodní tajemství (článek XI)  ZS má právo všechny nově vytvořené/inovované produkty uchovávat, využívat a bezplatně šířit v neomezeném rozsahu

DĚKUJI ZA POZORNOST Petra Prokešová, oddělení projektů ve vzdělávání odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu