GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST SEMINÁŘ PRO ŽADATELE odbor regionálního rozvoje a evropských projektů odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského úřadu Libereckého kraje 6. února 2012
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Upraveny: Prováděcím dokumentem (přehled všech MI), Příručkou pro žadatele, Příručkou pro příjemce, Smlouvou o realizaci grantového projektu Metodikou monitorovacích indikátorů OP VK (aktuální - verze 3, 22. srpna 2011)
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Projektová žádost: žadatel vybere relevantní indikátory uvede „Plánovanou hodnotu“ „Komentář“ -popis kdo/co se bude v daném indikátoru vykazovat -jakým způsobem bude žadatel naplňování sledovat a dokládat (kopie tř. knih, prezenční listiny, certifikáty, dohody, výkazy práce) „Datum plánované hodnoty“ - načte se automaticky (předpokládané datum ukončení realizace projektu) Gremium zpravodajů – může příjemce zavázat k plnění indikátorů nad rámec projektové žádosti
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Vykazování: v monitorovacích zprávách (prostřednictvím IS Benefit 7) kumulativní vykazování od začátku realizace projektu do okamžiku průběžného monitorování plnění MI nutné podložit průkaznou evidencí prezenční listiny, kopie třídních knih certifikáty, účastnické listy, osvědčení, výkazy práce …
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání celkem – dětí, žáků v projektech z celkového počtu podpořených osob Počet podpořených osob - pracovníků v dalším vzdělávání osoby vzdělávané (účastníci pilotního ověřování, vzdělávacího kurzu, odborné konzultace, odborné praxe, ……) je – li poskytnuto více odlišných na sebe nenavazujících podpor může být osoba započítána vícekrát Př. žák se účastní pilotní výuky nově vytvořených materiálů a odborné exkurze u zaměstnavatele → žáka lze započítat 2x
Podpořenou osobou není: člen realizačního týmu podílející se na projektu jen administrací osoba, která navštíví internetový portál bez delší, systematické a přímé spolupráce osoba, která obdrží pouze leták návštěvník dne otevřených dveří účastník konference MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II.
žadatel nevyplňuje v projektové žádosti, ale bude sledovat a vykazovat při realizaci grantového projektu: -chlapci -dívky -neaktivní osoby celkem -neaktivní osoby ve vzdělávání či odborné přípravě (žáci, studenti a učni) -mladí lidé let -menšiny -migranti -zdravotně znevýhodnění -ostatní znevýhodněné skupiny -ISCED 1 a 2 -ISCED 3 -ISCED 4 -ISCED 5 a 6 -muži -ženy -neaktivní osoby celkem -mladí lidé let -starší pracovníci let -menšiny -migranti -zdravotně znevýhodnění -ostatní znevýhodněné skupiny -ISCED 1 a 2 -ISCED 3 -ISCED 4 -ISCED 5 a 6
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II Počet podpořených - osob poskytovatelé služeb osoby, které přímo vzdělávají cílovou skupinu nebo poskytují cílové skupině ostatní navazující, se vzděláváním související služby (např. poradenství nebo individuální konzultace) Př.: vzdělavatelé, lektoři, školitelé, výchovní poradci,…. tvůrci výukových materiálů, které budou využity pro práci s cílovou skupinou Př.: metodici Každý poskytovatel se počítá jen 1x! Poskytovatelem služeb není: osoba poskytující služby na základě dodávky přes instituci člen realizačního týmu podílející se na projektu jen administrací
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II Počet nově vytvořených/inovovaných produktů Z toho: Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ŽP Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ICT výstupy projektu musí být využívány pro vzdělávání cílové skupiny počtem se rozumí počet druhů nebo souborů (např. soubor pracovních listů), nikoliv kusů není – li produkt akreditován, je oprávněn kvalitu produktu posuzovat poskytovatel podpory (zda vynaložené fin. prostředky odpovídají kvalitě) příjemce je povinen všechny nově vytvořené/inovované produkty nebo jejich kopie bezplatně předat poskytovateli podpory. Poskytovatel je oprávněn tyto produkty zpřístupnit třetím osobám a bezplatně je šířit.
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. Co nelze považovat za nově vytvořené/inovované produkty: nakoupené pomůcky, učebnice, vyučovací hodina, nově vybavená učebna, webové stránky, články, konference informující o projektu, akreditace produktu materiály vytvořené žáky, které dále neslouží ke vzdělávání akce organizované v rámci publicity
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II Nově vytvořené/inovované produkty s komponentou ŽP problematice ŽP musí být věnováno minimálně 15 – 20 % obsahu nelze zahrnout přípravu vzdělávajícího Dokladování – nově vytvořené/inovované produkty v jejich hmatatelné podobě
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. min 40 hodinový tématický celek zaměřený na seznamování a zdokonalování cílové skupiny ve schopnostech a dovednostech týkajících se ICT Př.: 40 hodin výuky věnované programům konstruování – např. CAD e-learning – 40 hodin zaměřených i mimo oblast ICT (výjimka!) Do 40 hodin se nezapočítává: příprava vzdělávajícího, oprava testů, apod. tvorba metodiky opakované uskutečnění programu, kurzu paralelní výuka pro různé cílové skupiny (kurz probíhající ve více třídách) Dokladování – produkty v jejich hmatatelné podobě Nově vytvořené/inovované produkty s komponentou ICT
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. Produkt s komponentou ICT není: produkt, kde je použito ICT pouze jako nástroj nebo prostředek (mimo e-learningu) výukové materiály v elektronické verzi (př. pracovní listy) zpracování výstupů z kurzu či činnosti na PC bez předchozí systematické výuky
ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI II.
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání celkem – dětí, žáků v projektech z celkového počtu podpořených osob podpořené děti/žáci bez SVP děti, žáci ze speciálních škol rodiče Počet podpořených osob - pracovníků v dalším vzdělávání – viz oblast podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II.
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami začleněných do integrovaných tříd INTEGROVANÁ TŘÍDA (pro účely OP VK) – třída zřízená pro žáky se zdravotním postižením v běžné škole (speciální třída) Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zařazených do běžných tříd BĚŽNÁ TŘÍDA – třída běžné školy s individuálně integrovanými žáky
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP DÍTĚ/ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Dítě/žák se zdravotním znevýhodněním, postižením Dokladování : -diagnostika ze SPC či PPP nebo potvrzení lékaře -u dětí/žáků škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením se nedokládá Dítě/žák se sociokulturním znevýhodněním (definice – příloha č. 4 Prováděcího dokumentu) Dokladování - čestné prohlášení ředitele, případně realizátora projektu (definovat důvody, proč byl žák zařazen do cílové skupiny se sociokulturním znevýhodněním
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP žadatel nevyplňuje v projektové žádosti, ale bude sledovat a vykazovat při realizaci grantového projektu: -chlapci -dívky -neaktivní osoby celkem -neaktivní osoby ve vzdělávání či odborné přípravě (žáci, studenti a učni) -mladí lidé let -menšiny -migranti -zdravotně znevýhodnění -ostatní znevýhodněné skupiny -ISCED 1 a 2
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP Počet podpořených - osob poskytovatelé služeb – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Počet nově vytvořených/inovovaných produktů – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Z toho: Počet nově vytvořených/inov. produktů s komponentou ŽP – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Počet nově vytvořených/inov. produktů s komponentou ICT – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Počet nově vytvořených/ inovovaných produktů výhradně zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami produkt výhradně zaměřený na žáky s SVP Př.: inovované výukové materiály pro žáky s SVP, individuální vzdělávací plány pro zdravotně postižené děti/žáky
DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ V LIBERECKÉM KRAJI II.
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení Počet podpořených osob – klienti služeb osoby vzdělávané při absolvování tématicky odlišných, vzájemně nenavazujících kurzů (př. kurz AJ a ICT) – možné započítat podpořenou osobu vícekrát započítávají se i osoby, které kurz nedokončí
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení Žadatel nevyplňuje v projektové žádosti, ale bude sledovat a vykazovat při realizaci grantového projektu -muži -ženy -zaměstnaní -mladí lidé let -starší pracovníci 55 – 64 let -menšiny -migranti -zdravotně znevýhodnění -ostatní znevýhodněné skupiny -ISCED 1 a 2 -ISCED 3 -ISCED 4 -ISCED 5 a 6
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení Počet podpořených - osob poskytovatelé služeb – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Počet nově vytvořených/inovovaných produktů – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Z toho: Počet nově vytvořených/inov. produktů s komponentou ŽP - viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Počet nově vytvořených/inov. produktů s komponentou ICT - viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Počet nově vytvořených/ inovovaných produktů výhradně zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami - viz oblast podpory Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP (1.2)
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení Počet úspěšně podpořených osob žadatel v projektové žádosti nevyplňuje (jedná se o součtový indikátor) Z toho: muži – vyplňuje se v projektové žádosti ženy – vyplňuje se v projektové žádosti Závazná hodnota je hodnota součtového indikátoru , nenaplnění indikátorů dle pohlaví není sankcionovatelné. nutnost definovat kritéria úspěšnosti v projektové žádosti příp. v 1. MZ – př. úspěšné složení zkoušky, absolvování minimálního podílu kurzu, získání certifikátu o absolvování… při absolvování tématicky odlišných, vzájemně nenavazujících kurzů (př. kurz AJ a ICT) – možné započítat úspěšně podpořenou osobu vícekrát
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY úprava dle Smlouvy o realizaci GP Sankce za nenaplnění monitorovacích indikátorů (článek X) a) max. 15 % - sankce ve výši 5 % z proplacených prostředků projektu b) 15 % - 50 % - sankce ve výši 30 % c) přesáhne 50 % - poskytovatel od Smlouvy vždy odstoupí Autorská práva a obchodní tajemství (článek XI) ZS má právo všechny nově vytvořené/inovované produkty uchovávat, využívat a bezplatně šířit v neomezeném rozsahu
DĚKUJI ZA POZORNOST Petra Prokešová, oddělení projektů ve vzdělávání odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu