1 Zkušenosti se zaváděním centralizovaného zadávání v resortu Ministerstva vnitra Ministerstvo vnitra, červen 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Integrovaný plán rozvoje města Český Těšín „Revitalizace významně postižené městské části SVIBICE“ DOBRÝ DEN!
Advertisements

Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek – změny v oblasti elektronizace veřejných zakázek a uveřejňování informací Praha,
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Ing. Pavel Brož ředitel divize rozvojových projektů CS-PROJECT Aktuální projekty vlády ČR: Resortní systémy centralizovaného zadávaní.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Autoři: Ing. Martin Polák Výhody e-tržišť z pohledu dodavatele.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Praha Palas Libor pověřen řízením CN.
Administrace veřejných zakázek elektronicky.
Poskytování služeb KIVS prostřednictvím dynamického nákupního systému – stav projektu CMS FORUM
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Zastoupení zadavatele – ano - ne Konference: Elektronizace veřejných zakázek Pořadatel QCM s.r.o. Hotel Barcelo, Praha, Ing. Miroslav Jeništa.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
UNINFOS 2011, Prešov, Dynamické nákupní systémy −−− Řešení pro veřejné zakázky v operačních programech J. Kohoutková, Z. Machač.
Registr smluv JUDr. Vít Šťastný vedoucí oddělení civilně-správní legislativy; odbor legislativy a koordinace předpisů Ministerstva vnitra Plzeň 26. března.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Program rozvoje venkova Administrace Žádosti o dotaci 1. kolo příjmu žádostí
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Konference Centralizované zadávání veřejných zakázek 25. ledna 2012 budova Autoklubu (Smetanův sál) Opletalova 29, Praha.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Pavel Brož ředitel divize rozvojových projektů CS-PROJECT Minimální požadavky na vytvoření a.
Centralizované zadávání - národní strategie ISSS Hradec Králové 2012 Ing. Jan Novotný Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného investování.
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek a Zpráva o plnění Národního plánu za rok 2007 Ministerstvo pro místní rozvoj.
Schválením žádosti projekt nekončí
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-17 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Seminář pro žadatele IROP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

1 Zkušenosti se zaváděním centralizovaného zadávání v resortu Ministerstva vnitra Ministerstvo vnitra, červen 2012

2 Obsah 1.Centrální nákupy v letech UV č. 563/2011, UV č. 930/2011 a připravovaná resortní pravidla 3.Centrální nákupy v roce 2012 a 2013

3 Realizace projektu centrálního nákupu  Pilotní fáze centrálního nákupu I. ( ) xerografický papír, výpočetní technika, kancelářský nábytek sedací a lehací, pneumatiky pro osobní vozidla, pohonné hmoty do vlastních úložišť  Pilotní fáze centrálního nákupu II. ( ) ke stávajícím přidány další komodity zátěžové pneu pro užitková vozidla, obálky a poštovní tašky, tiskárny a multifunkční tiskárny včetně spotřebního materiálu, spotřební materiál pro stávající tiskárny, záznamová a paměťová média  Komodity pro centrální nákupy v roce 2010 – ke stávajícím přidány další komodity pronájem kopírovacích strojů, kovový nábytek, zákonné pojištění vozidel a havarijní pojištění vozidel, elektrická energie,  Rok 2011: stávající + plyn

4 Úspory v resortu MV z centrálního nákupu  Za období pilotního projektu, tedy od do bylo dosaženo úspory oproti ceně obvyklé na trhu ve výši ,- Kč, tj. cca 29,32 %  Za období od do bylo dosaženo úspory oproti ceně obvyklé na trhu ve výši ,- Kč, tj. cca 16,21%

5 Vyhodnocení centrálních nákupů za rok 2011 Zrealizované centrální nákupy měrných jednotek ,- Kč Nákup elektrické energie pro rok MWh ,- Kč Nákup plynu pro 4Q 2011 a rok MWh ,- Kč Uzavřené smlouvy na pojištění vozidel resortu MV pro rok 2011 a vozidel/rok ,- Kč

6 Četnost nákupů z rámcových smluv v roce 2011

7 Úspora oproti ceně obvyklé na trhu

8 Množstevní čerpání z rámcových smluv v roce 2011 Rok množstevní čerpání druh majetku předpokl.objemskutečný nákup% čerpání MJ * Xerografický papír, obálky a poštovní tašky ,03 Výpočetní technika ,47 Pneumatiky ,18 Nábytek ,89 Pohonné hmoty ,32 Originální spotřební materiál pro tiskárny a kopírky ,95 Alternativní spotř.materiál pro tiskárny a kopírky ,69 Tiskárny ,65 Multifunkční tiskárny ,57 Záznamová a paměťová média ,44 Kopírovací stroje ,63 Pronájem kopírovacích strojů7400,00 centrální nákup MJ celkem ,13 *) pozn.: měrnou jednotkou je vždy "kus", kromě PHM (litr) a xerografického papíru (balík à 500 listů)

9 2. UV č. 563/2011, UV č. 930/2011 a připravovaná resortní pravidla  Provedení základní analýzy komodit pro centralizované zadávání a vytvoření nového, na základě analýzy doplněného resortního seznamu komodit, včetně určení centrálního zadavatele (centrálních zadavatelů) pro dané komodity v resortu MV  Postupné provádění standardizace všech komodit  Legislativní proces - Příprava veškerých vnitřních předpisů a metodických dokumentů jednotných pro celý resort MV  Příprava harmonogramu  Příprava případné žádosti o výjimku  Zajištění školení pracovníků (veřejných zadavatelů) resortu MV  Zahájení procesu centralizovaného zadávání prostřednictvím elektronického nástroje tak, aby rámcové smlouvy mohly být uzavřeny centrálním zadavatelem v prosinci roku 2012.

10 Seznam komodit, které budou od 1. července 2012 povinně centrálně nakupovány Kód z číselníku NIPEZ a Název z číselníku NIPEZ  Elektrická energie  Plynná paliva  Telekomunikační služby  03 Kancelářská technika a zařízení  06 Počítače a stroje na zpracování dat

11 Seznam komodit, které budou od 1. července 2013 povinně centrálně nakupovány Kód z číselníku NIPEZ Název z číselníku NIPEZ  Elektrická energie  Plynná paliva  Telekomunikační služby  03 Kancelářská technika a zařízení  06 Počítače a stroje na zpracování dat  Osobní vozidla  Bezpečnostní služby  15 Nábytek  11 Kancelářské potřeby

12 Nařízení MV o resortních pravidlech centralizovaného zadávání a centrálního nákupu  Vymezené pojmy  Pravomoc a odpovědnost řídícího orgánu  Povinnosti zástupce centrálního zadavatele  Povinnosti pověřujícího zadavatele  Průběh centralizovaného zadávání  Přílohy k resortním pravidlům

13 3. Centrální nákupy v roce 2012 a 2013  Stav veřejných zakázek pro rok 2012  Stav veřejných zakázek pro rok  Postup při zadávání veřejných zakázek na základě RS

14 Veřejné zakázky v roce 2012

15 Důvody pro zvolení zadávání dle § 92 odst. 2 písm. a)zákona  konkrétně vymezené podmínky v rámcových smlouvách  nepodávání nabídek uchazeči  možnost plnit větší objem z rámcové smlouvy jediným dodavatelem s tím, že vybraný dodavatel bude mít objem a nabídkové ceny potvrzené výrobcem po celou dobu trvání rámcové smlouvy.  nový způsob byl uveden i v návrzích zadávacích dokumentací ke všem veřejným zakázkám (kromě výpočetní techniky, kde byl způsob zadání změněn vzhledem k upřesnění podmínek), které byly zadavatelům zaslány k připomínkám;připomínky zadavatelů ke způsobu zadání byly centrálním zadavatelem vypořádány a s odůvodněním uveřejněny na portálu centrálních nákupů

16 Úspory z aukcí v roce 2012  Pro rok 2012 vyhlásil centrální zadavatel celkem 10 veřejných zakázek s cílem uzavřít 11 rámcových smluv. U 9 veřejných zakázek bylo hodnocení nabídek provedeno za pomocí aukce s tímto výsledkem: Pronájem multifunkčních strojů: Nabídky před aukcí od ,- do ,- Kč s DPH Po aukci od ,- – do ,- Kč s DPH  Úspora u 1. v pořadí 44% Dodávky kancelářského, sedacího, lehacího a kovového nábytku: Nabídky před aukcí od ,- do ,- Kč s DPH Po aukci od ,- do ,- Kč s DPH  Úspora u 1. v pořadí 15,5 % Dodávky xerografického papíru a obálek: Nabídky před aukcí od ,- do ,- Kč s DPH Po aukci od ,- do ,- Kč s DPH  Úspora u 1. v pořadí 10,5 % Dodávky pneumatik: Nabídky před aukcí od ,- do ,- Kč s DPH Po aukci od ,- do ,- Kč s DPH  Úspora u 1. v pořadí 2,3 % Dodávky PHM: Nabídky před aukcí od ,- do ,- Kč s DPH Po aukci od ,- do ,- Kč s DPH  Úspora u 1. v pořadí 1 % Dodávky paměťových médií: Nabídky před aukcí od ,- do ,- Kč s DPH Po aukci od ,- do ,- Kč s DPH  Úspora u 1. v pořadí 7 %

17 Úspory z aukcí v roce 2012-pokračování Dodávky výpočetní techniky: Nabídky před aukcí od ,- do ,- Kč s DPH Po aukci od ,- do ,- Kč s DPH  Úspora u 1. v pořadí 0 % Dodávky tiskáren: Nabídky před aukcí od ,- do ,- Kč s DPH Po aukci od ,- do ,- Kč s DPH  Úspora u 1. v pořadí 24 %  U jednotlivých rámcových smluv je uvedena finanční úspora pouze u uchazeče, který se umístil jako 1. v pořadí. Pokud by se provedlo porovnání nabídek mezi nejvyšší cenou před aukcí a nejnižší cenou po aukci, úspory by byly ještě vyšší. Rovněž je nutné zohlednit předpoklad, že uchazeči již do nabídek před aukcí nabízejí ceny, které jsou nižší než běžné na trhu.

18 Porovnání cen z rámcových smluv r a ceny r po aukci majetková komoditaúspora proti cenám RS 2011 v % Nábytek8,12 Papír + obálky15,06 Pohonné hmoty30,42*) Výpočetní technika0,68**) Záznamová a paměťová média29,04 Spotřební materiál-1,7 v tom : originální0,6***) alternativní-7,05 *)úspora na marži, vlastní nákupní cena se odvíjí od stanoveného vzorce pro výpočet ceny **) porovnány ceny základních sestav VT - nutno vzít v úvahu, že základní sestavy pro rok 2012 jsou požadovány s výrazně vyššími technickými parametry ***) pro porovnání byly vybrány položky, které v roce 2011 byly nejvíce nakupovány ; zatímco u originál. spotř.materiálu byla z aukce dosažena úspora, u alternativn.spotř. mat. potom došlo k úspoře na některých položkách, u některých dalších položek je nákupní cena vyšší

19 Veřejné zakázky v roce časový harmonogram  V termínu do 15. ledna předkládá řídící orgán ministru vnitra ke schválení nové komodity pro zařazení do systému centralizovaného zadávání, případně navrhuje ministru vnitra komodity pro vyřazení ze systému centralizovaného zadávání nebo změnu centrálního zadavatele (centrálních zadavatelů)  V termínu do 28. února zástupce centrálního zadavatele vymezí se zástupci pověřujících zadavatelů konkrétní parametry jednotlivých komodit a zveřejní v monitorovacím a kontrolním systému (MKS) pověřujícím zadavatelům seznam jednotlivých položek komodit schválených pro centrální nákup v následujícím roce  V termínu do 28. března vyplní pověřující zadavatelé v MKS své požadavky pro nákup komodit schválených pro centrální nákup v následujícím roce  V termínu do 20. dubna rozešle Zástupce centrálního zadavatele pověřujícím zadavatelům k připomínkám návrh zadávací dokumentace  V termínu do 5. května doručí pověřující zadavatelé zástupci centrálního zadavatele připomínky k návrhu zadávací dokumentace

20 Veřejné zakázky v roce časový harmonogram-pokračování  V termínu do 15. května zástupce centrálního zadavatele vypořádá doručené připomínky a návrh zadávací dokumentace se smlouvou o centralizovaném zadávání odešle pověřujícím zadavatelům k podpisu  V termínu do 30. května doručí pověřující zadavatelé podepsanou smlouvu o centralizovaném zadávání zástupci centrálního zadavatele  V termínu do 1. června vyhlásí zástupce centrálního zadavatele veřejnou zakázku ve Věstníku veřejných zakázek  V termínu do 15. prosince uzavře zástupce centrálního zadavatele rámcovou smlouvu s rámcovým dodavatelem či rámcovými dodavateli a kopii podepsané rámcové smlouvy zašle do 5 pracovních dnů od jejího uzavření pověřujícím zadavatelům.

21 Veřejné zakázky v roce stávající komodity Xerografický papír, obálky a poštovní tašky Výpočetní technika Pneumatiky Nábytek Pohonné hmoty Originální spotřební materiál pro tiskárny a kopírky a alternativní spotř.materiál pro tiskárny a kopírky Tiskárny Multifunkční tisková zařízení (multifunkční tiskárny a kopírky) Záznamová a paměťová média Pronájem multifunkčních tiskových zařízení Zákonné a havarijní pojištění vozidel

22 Zadávání veřejných zakázek pro rok 2013/2014(2016)

23 Postup při zadávání VZ na základě RS-obecně  písemně vyzvat k předložení návrhu na uzavření smlouvy vždy toho dodavatele, který se při uzavírání rámcové smlouvy umístil jako první v pořadí (oslovit externího dodavatele není možné)  dodavatel se musí vyjádřit do 3 pracovních dnů, zda předloží návrh na uzavření kupní smlouvy či nikoliv  povolení nákupu mimo rámcovou smlouvu za využití formuláře „Požadavek na schválení nákupu nestandardního majetku“ s odůvodněním, že všichni dodavatelé odmítli předložit návrh na uzavření smlouvy  při výrazné změně ceny nakupované komodity na trhu (nižší cena) oznámí toto řídícímu orgánu, který navrhne příslušný postup

24 Závěr, dotazy Děkuji za pozornost a přeji hodně úspěchů při centralizovaném zadávání Šárka Nováková Tel ,