PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správní právo Pojem správního práva.
Advertisements

Registrace agend orgánů veřejné moci
Projekt Informační systém základních registrů
Základní registry ve veřejné správě – dopady na územní samosprávu
Systém základních registrů - bezpečné sdílení informací – Informační systém ORG Nová kompetence ÚOOÚ v roce 2010 Jiří Krump náměstek předsedy Brno 2009.
Činnost veřejné správy. Nejčastější členění činnosti s bezprostředními právními důsledky X činnosti organizační činnosti s bezprostředními právními důsledky.
Základní registry veřejné správy
Dopady zavedení registru práv a povinností na orgány veřejné moci.
Informační systém základních registrů. Obsah Úvod Komunikace se základními registry Autentizace a autorizace Práce s údaji Funkcionalita v rámci Portálu.
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů Zveřejněno ve Sbírce zákonů ČR, částka 99/2000.
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Listopad CÍL PREZENTACE 1.Jak vznikl nový úřad 2.Proč nový úřad vznikl.
3. přednáška, Informační systémy veřejné správy (ISVS) Situace v ČR Úvod do eGovernmentu Výběrová přednáška.
ZÁKLADNÍ REGISTRY A JEJICH PRAKTICKÉ VYUŽITÍ
Registr dlužníků státu
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
JIP a KAAS Co umí. A co nabízí ve vztahu k základním registrům.
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Otázky a odpovědi k zákonu č. 300/2008 Sb. Zpracoval: Mgr. René Pleva Datum:
Návrh zákona o elektronických úkonech, osobních číslech a autorizované konverzi dokumentů Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Vladimír Smejkal Legislativní.
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Právo na informace Tereza Danielisová,
eHealth vs eGovernment : souboj bez vítěze
Základní registry ve veřejné správě
Bez čeho to nepůjde? Bez registrů ! Mgr. Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra.
Seminární práce z předmětu SIPOL
Informační bezpečnost jako rámec ochrany osobních údajů v orgánech veřejné správy Hradec Králové
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Bc. Jan Podloučka.  Základní registry  Zapisovatelé do ISEO   Práce s CzechPOINTem ◦ Ohlašovna – trvalý pobyt ◦ Ohlašovna – doručovací.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
ZÁKLADNÍ REGISTR OBYVATEL ODBOR SPRÁVNÍCH ČINNOSTÍ, PROSINEC 2008
Sdílení dat a registry VS Ing. Vladimír Hořejší Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Novelizace zákona č. 365/2000 Sb., o ISVS Hradec
Základní registry.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Ing. Dana Bérová Ministerstvo informatiky.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Základní registr obyvatel - ROB. Evidované subjekty státní občané ČR cizinci, kterým bylo vydáno povolení k trvalému pobytu na území ČR nebo povolení.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
Územní identifikace a adresy v RÚIAN Jiří Formánek.
REGISTRY VEŘEJNÉ SPRÁVY Obecné principy schváleného věcného záměru zákona o registrech veřejné správy Seminář sdružení Nemoforum Prostorová identifikace.
Evidence přestupků Mgr. Radka Paulová ředitelka Rejstřík trestů Soudní Praha 4 Ing. Jan Ladin ředitel Odbor informatiky Ministerstvo spravedlnosti.
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Kamerové systémy metodika Plzeňský kraj 7. března 2013 ÚOOÚ.
Vznik a fungování základních registrů upravuje zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech Podmínky a harmonogram implementace základních registrů jsou.
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Základní registry informují ing. Ondřej Felix CSc. hlavní architekt eGovernmentu MV ČR Praha říjen 2012.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Správa základních registrů Mgr. Michal Novák ředitel Správy základních registrů.
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
Zákon 179/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony Změny v oblasti uveřejňování.
Zákon o sdílení dat při výkonu veřejné správy
Tomáš Šedivec Odbor Hlavního architekta eGovernmentu
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Aplikace zákonů č. 101/2000 Sb. č. 227/2000 Sb.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
ZÁKLADNÍ REGISTRY – ANEB CO NYNÍ POTŘEBUJEME VĚDĚT
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
LEGISLATIVNÍ DROBEČKY …plus něco navíc
Transkript prezentace:

PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek

PREZENTUJÍCÍ Registry Legislativní rámec Základními právními předpisy upravujícími provoz ISZR a vzájemné vazby mezi nimi jsou: zákon č. 111/2009 Sb., o ZR, v platném znění Zde je vymezen obsah základních registrů, informačního systému základních registrů a jsou zde stanoveny práva a povinnosti související s vytvářením základních registrů, jejich užíváním a provozem), § 5 Novely: zákony č. 100/2010 Sb., č. 424/2010 Sb., č. 263/2011 Sb., č. 67/2012 Sb.

PREZENTUJÍCÍ Registry Legislativní rámec Nařízení vlády č. 161/2011 Sb., o stanovení harmonogramu a technického způsobu provedení opatření podle § 64 až 68 zákona o ZR Stanoví závazný harmonogram pro plnění úkolů vyplývajících ze zákona o ZR, a to na straně SZR, ústředních správních úřadů a orgánů veřejné moci územní samosprávy). Dalšími souvisejícími důležitými právními předpisy jsou např.: zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, v platném znění - stanovení práva a povinnosti správců informačních systému veřejné správy a dalších subjektů, jež souvisí s vytvářením, užíváním, provozem a rozvojem informačních systémů veřejné správy), vyhláška č. 528/2006 Sb., o formě a technických náležitostech předávání údajů do informačního systému - obsahuje základní informace o dostupnosti a obsahu zpřístupněných informačních systémů veřejné správy zákon č. 227/2009 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o základních registrech, v platném znění. zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, § 6 odst. 2, § 36 odst. 4, § 37

PREZENTUJÍCÍ Registry Dopady do vnitřního chodu úřadu Nedokladování referenčních údajů klientem Povinnost využívat referenční údaje ze ZR při výkonu činností, dobrá víra úředníka v jejich správnost Směrnice pro aplikaci zákona o ZR Pracovní náplně Organizační řád Podpisový řád

PREZENTUJÍCÍ Registry Dopady do vnitřního chodu úřadu Povinnost úředníka využívat referenční údaje ze ZR při výkonu činností (stanovisko MV) 1.Údaje ze ZR není možno získávat resp. ověřovat za situace, kdy ÚSC, resp. úřad ÚSC nemá postavení orgánu veřejné moci (typicky soukromoprávní smluvní vztahy, poskytování dotací apod.), ale pouze při výkonu vrchnostenské veřejné správy (typicky při vedení správního řízení, případně dalších postupů, kde je dána působnost správního řádu). 2.Údaje v základních registrech není nutné „otrocky“ ověřovat před odesláním jakékoliv písemnosti, ale pouze tehdy, pokud správní orgán tyto údaje nezná, anebo v případě nějaké pochybnosti či jiného problému (např. písemnost se nedaří doručit na adresu, která je správnímu orgánu známa apod.).

PREZENTUJÍCÍ Registry Ochrana osobních údajů Principy řešení bezpečnosti základních registrů „Anonymizace“ osobních dat uložených v informačních systémech veřejné správy. Využití převodníků identifikátorů fyzických osob (ORG) jako jediného způsobu, jak sdružit informace o fyzické osobě z více ZR, potažmo agendových informačních systémů, přičemž převodník identifikátorů komunikuje výhradně s Informačním systémem ZR a neobsahuje žádná osobní data, pouze bezvýznamové identifikátory. Centralizované umístění referenčních údajů do čtyř nezávislých základních registrů namísto současného uchování shodných informací v různých informačních systémech. Komunikace základních registrů mezi sebou i s agendovými informačními systémy probíhá pouze prostřednictvím Informačního systému základních registrů. Oddělení zodpovědnosti za správu dat od jejich editace K referenčním údajům základních registrů lze přistupovat jen a pouze z agendových informačních systémů (po ověření přístupových práv agendového informačního systému a úředníka), Informační systém základních registrů poskytuje webové služby na základě oprávnění podle zákona.