Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

DOPRAVA - úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
SOUSTAVY ROVNIC Metoda sčítací VY_42_INOVACE_26_01.
Slouží ke grafickému znázorn ě ní množin, vztah ů mezi množinami a operací s množinami. Vennovy diagramy Projekt OP VK - CZ.1.07/1.1.26/ „Matematika.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výrazy s proměnnou ve slovních úlohách. Sestavení slovní úlohy: 1) Na dveřích taxi je napsáno: Nástupní sazba 150 Kč 1 km jízdy … 25 Kč Sestavte výraz.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Korelace 20. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190227
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Knihovna VY_32_INOVACE_ února 2014
Pravděpodobnosti jevů
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tabulky, grafy – test VY_32_INOVACE_ července 2013
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
MATEMATIKA Procenta II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
„EU peníze středním školám“
Mýdla 6. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_130218
Poměr v základním tvaru.
Zlomky Čísla smíšená..
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
VY_32_INOVACE_35_Nacvik_deleni Matematika - 2. ročník
Název školy: Základní škola Dolní Benešov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Poměr v základním tvaru.
AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_15_ZLOMKY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
POHYB ŽIVOČICHŮ 30. ledna 2013 VY_32_INOVACE_110108
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
VÝRAZY S PROMĚNNÝMI V PRAXI
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. VY_32_INOVACE_ ledna 2014

2 Celek a jeho části 2 Oddíl Celek a jeho části obsahuje úlohy popisující vztah části a celku. Vycházíme zde ze základních znalostí počítání se zlomky (sčítání, odčítání, násobení a dělení zlomků, porovnávání zlomků, smíšené číslo apod.).

3 1. úloha: Martin v pátek posekal tři pětiny zahrady a v sobotu třetinu ze zbytku. jedna třetina zahrady nedosečená část zahrady (A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. (B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. (C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. (D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. 3

4 2. úloha: dvě pětiny ze čtyř třetin dvě třetiny ze čtyř pětin (A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. (B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. (C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. (D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. 4

5 3. úloha: rozdíl tří čtvrtin polovina osmi jedenáctin a jedné třetiny (A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. (B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. (C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. (D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. 5

6 4. úloha: (A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. (B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. (C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. (D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. 6

7 5. úloha: Určete součin tří čtvrtin a rozdílu tří a jedné třetiny ? (A) 0,5(B) 1(C) 2 (D) 3(E) 4 7

8 6. úloha: Anežka četla svoji oblíbenou knihu Tajuplný ostrov. V úterý Anežka přečetla čtvrtinu knihy, ve čtvrtek třetinu ze zbytku a v pátek polovinu ze zbývající části. Jaká část knihy chybí Anežce ještě k dočtení? (A)třetina(B) čtvrtina(C) pětina (D) šestina(E) jiná možnost 8

9 7. úloha: Samotná socha má výšku x cm, ale výška sochy i s podstavcem je y cm. Jaká je výška sochy s podstavcem, jehož výška byla zkrácena na polovinu? 9

10 8. úloha: Šachová figurka zakrývá dvě třetiny obsahu plochy políčka, na kterém stojí. Na šachovnici s 64 políčky se právě nachází 11 bílých figur a 13 černých figur. Jakou část plochy šachovnice tyto figury pokrývají? (A) (B) (C) (D) (E) 10

11 9. úloha: Jestliže třetinu neznámého čísla zmenšíme o dvanáct čtvrtin, dostaneme číslo pět. Určete číselnou hodnotu šestiny neznámého čísla. (A)-3(B) -1(C) 2 (D) 4(E) jiná možnost 11

úloha: Ve vesnici se sledoval přírůstek a úbytek obyvatelstva během dvou let. Po prvním roce sledování se zjistilo, že se počet obyvatel zvýšil o jednu pětinu. Po druhém roce se ovšem počet obyvatel snížil o jednu čtvrtinu a ustálil se na 108. Kolik obyvatel bylo ve vesnici před dvěma lety? (A)96(B) 108(C) 120 (D) 162(E) jiná možnost 12