Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Advertisements

F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: VZDĚLÁVACÍ OBOR: TÉMATICKÝ OKRUH: TÉMA: DOPORUČENO.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
VY_32_INOVACE_
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Pražské červnové povstání
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Ovoce našich zahrádek VY_32_INOVACE_04_03
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_ZE7-09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
„EU peníze středním školám“
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
VY_32_INOVACE_ZE7-10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
VY_32_INOVACE_
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
VY_32_INOVACE_
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
WORD Tabulky - ohraničení
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
IKT Nebezpečí na internetu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis TÉMATICKÝ OKRUH: Rozšiřování průmyslové revoluce TÉMA: Rozvoj vědeckého poznání DOPORUČENO PRO: 8. ročník AUTOR VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: Petr Foldyna OBDOBÍ, VE KTERÉM BYL MATERIÁL VYTVOŘEN: duben 2013 METODICKÝ LIST: METODICKÝ LIST: seznámení žáků s nejvýznamnějšími vědci 19. století, jejich zásadními objevy nezbytnými pro rozvoj lidského poznání. V opakovací části prezentace možnost využití dějepisného atlasu při řešení opakovacích otázek. VY_ 32_ INOVACE_ D _ ROZVOJ VĚDECKÉHO POZNÁNÍ_VÝKLAD_OPAKOVÁNÍ_PPT

Rozvoj vědeckého poznání

Přelom 18. a 19. století převratné změny ve vývoji průmyslové společnosti moderní věda původcem těchto změn moderní věda Velká francouzská revoluce a doba napoleonská k rozvoji vědy otevřela cestu Velká francouzská revoluce a doba napoleonská

Robert Mayer německý lékař a fyzik termodynamiky zakladatel termodynamiky

Bernard Bolzano 1781 – 1848 český matematik a filozof německé národnostimatematika

Alessandro Volta 1745 – 1827 italský fyzik vynálezy v oblastielektřiny elektrický článek kondenzátor

Louis Pasteur 1822 – 1895 francouzský biolog, chemik, lékař chemie chemie bakteriologie bakteriologie

Charles Darwin 1809 – 1882 britský přírodovědec evoluční zakladatel evolučníbiologie

Jan Evangelista Purkyně 1787 – 1869 český biolog buněčná teorie buněčná teorie

Gregor Mendel 1822 – 1884 přírodovědec genetiky zakladatel genetiky

Vynálezy období průmyslové revoluce (první polovina 19. století) Práce s dějepisným atlasem, strana 8 vynálezcivynález A) k uvedenému vynálezci doplňte vynález: Samuel Kolt bratranci Veverkovi vynálezuvynálezce: B) k uvedenému vynálezu doplňte vynálezce: lodní šroub parní vůz, parní člun

Poznej, kdo je na následujících obrázcích a uveď, v jakém oboru vynikal:

Metodický list Anotace: seznámení žáků s nejvýznamnějšími vědci 19. století, jejich zásadními objevy nezbytnými pro rozvoj lidského poznání. V opakovací části prezentace při řešení opakovacích otázek možnost využití dějepisného atlasu. Cílová skupina: žáci 8. ročníku základní školy Klíčová slova: termodynamika, chemie, matematika, elektřina, buněčná teorie, genetika.

SEZNAM LITERATURY: Vratislav Čapek: Dějepis, novověk II. díl (Vítězství průmyslové společnosti), SPN 1991 Helena Mandelová: Novověk II., dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia ZDROJE OBRÁZKŮ: Objekty použité k vytvoření sešitu jsou součástí SW Activ Studio (Activ Inspire), resouce packs, nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 1) Robert Mayer – obraz, strany 4, ) Bernard Bolzano – obraz, strany 5, 12 2) Bernard Bolzano – obraz, strany 5, ) Alessandro Volta – obraz, strany 6,12 3) Alessandro Volta – obraz, strany 6, ) Louis Pasteur – fotografie, strany 7,12 4) Louis Pasteur – fotografie, strany 7, ) Charles Darwin – obraz, strany 8, 12 5) Charles Darwin – obraz, strany 8, ) Jan Evangelista Purkyně – obraz od Jana Vilímka, strana 9 6) Jan Evangelista Purkyně – obraz od Jana Vilímka, strana 9

7) Gregor Mendel – obraz, strany 10, AUTOR: Petr Foldyna KONTAKT: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a pro vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.