VY_32_INOVACE_Fi_III_01 Název Lidé na Zemi Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sídla Mgr. Jana Nováková. osídlení a jeho vývoj kolonizace = je proces, který má za následek vytvoření nového trvalého společenství na novém území a případně.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Fi_III_14 Název Státy světa podle původu a počtu obyvatel Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
O BYVATELSTVO SVĚTA - ROZMÍSTĚNÍ Autor: Hana Brýdlová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Libor Hrbek Název : VY_32_INOVACE_8A03Z6-8_Rusko - lidé a hospodářství.
VY_12_INOVACE_Rů_II_12 PRAHA Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_12_INOVACE_007_ Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_II_03 Název Jihovýchodní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Lul_III_01 Egypt Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_26 Název Odlišný stupeň rozvoje států Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
VY_32_INOVACE_Fi_III_12 Název Svrchovanost státu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_05_ Obyvatelstvo ČR TEMA:Česká republika ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
VY_32_INOVACE_Vac_I_04 Orientujeme se na planetě Zemi - 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
VY_32_INOVACE_Vac_III_03 Vodstvo ČR 1 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název Světový ekologický problém: oceán
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
VY_32_INOVACE_Fi_II_16 Název Itálie a Řecko
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZEMĚPIS 8.ROČNÍK Sídla VY_32_INOVACE_ Název školy
VY_32_INOVACE_Fi_I_17 Název Oblasti Asie
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ.
VY_32_INOVACE_Fi_II_04 Název Japonsko
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Fi_II_13 Název Evropa – poloha a rozloha
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
VY_32_INOVACE_Fi_II_07 Název Centrální Asie
Psaní bě/bje, vě/vje, mě/mně, pě Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Vac_I_01 Úvod do zeměpisu
VY_32_INOVACE_Fi_II_10 Název Rusko – státní zřízení a přírodní poměry
VY_32_INOVACE_Fi_I_11 Název Argentina
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_PŘEHLED SVĚTADÍLŮ
VY_32_INOVACE_Z8-001 ZEMĚPIS 8.ROČNÍK OBYVATELSTVO SVĚTA Název školy
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Služby obyvatelstvu TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
VY_32_INOVACE_Pel_II_05 Rovnice – úlohy o společné práci
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Vac_II_11 Východní Afrika
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
VY_32_INOVACE_Fi_III_32 Název Kulturní krajina Název projektu: OP VK
13. Růst lidské populace, demografie
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Česká republika jako součást Evropy
LIDSKÉ RASY.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
Severní Amerika – Kanada 1
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
VY_32_INOVACE_Fi_I_13 Název Amerika -opakování
VY_32_INOVACE_Fi_III_28 Název Státní znaky sousedních zemí
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Pohyb a rozmístění obyvatelstva na Zemi
Plzeňsko a Chodsko VY_12_INOVACE_Rů_II_14
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Fi_III_01 Název Lidé na Zemi Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Petr Fiala

Lidé na Zemi

První lidé dnešního typu se objevili před lety v Africe. Na mapě vyhledej oblasti řídce osídlené a naopak hustě zalidněné,charakterizuj přírodní podmínky /do sešitu/.

Lidé na zemi Lidé osídlovali světadíly a přizpůsobili se místním přírodním podmínkám. To vedlo k ustálení určitých odlišností jednotlivých lidských skupin /např. barva pleti,vlasů,tvaru očí/ a vzniku lidských ras. Všechny lidské rasy mají společný původ a jsou zcela rovnocenné. Základní lidské rasy: bílá /europoidní/ černá /negroidní/ žlutá /mongoloidní/ Co je rasismus a proč odsuzujeme jeho projevy ? Zjisti, které jsou nejrozšířenější jazyky na Zemi /uč.str.6/ - zapiš do sešitu. Zjisti, která náboženství jsou nejrozšířenější na Zemi /uč.str.7/ - zapiš do sešitu.

Lidé na Zemi Počet obyvatel na Zemi se stále zvyšuje / ob /. Nejvíce lidí přibývá v hospodářsky méně rozvinutých zemích. V hospodářsky vyspělých státech /Severní Amerika,Západní a Severní Evropa/ obyvatel přibývá velmi pomalu,dokonce ubývá.Důvod ? Stěhování obyvatel /migrace/ - mezi městy,z venkova do měst, z méně vyspělých zemí do hospodářsky rozvinutějších zemí. Můžeme toto tvrzení doložit konkrétními příklady z naší republiky?

Lidé na Zemi Hustota zalidnění – kolik obyvatel žije na km2 daného území. Urbanizace – stěhování obyvatel do měst. Sídelní a glomerace - seskupení většího počtu sídel kolem významnějšího města /př. Japonsko, Tokio – Jokohama/. Souměstí /konurbace/ - srůstání několika měst v jednu souvisle zastavěnou plochu.

Lidé na Zemi Zápis do sešitu /osnova/: První lidé – Afrika, před lety Lidské rasy – bílá /europoidní/, černá /negroidní/, žlutá /mongoloidní/ Vznik ras, rasismus? Počet obyvatel na Zemi – Stěhování /migrace/, průběh stěhování ob. Největší přírůstky obyvatelstva,které oblasti světa Hustota zalidnění Urbanizace Aglomerace Konurbace

Lidé na Zemi Domácí úkol:Kdo je mulat a kdo mestic ?

Lidé na Zemi Zdroje: P.Chalupa, J.Demek,J.Rux, Zeměpis 8 pro základní školy, SPN, Praha 2009 Obr gbv=2&oq=obecn%C4%9B+zem%C4%9Bpisn%C3%A1+mapa+sv%C4%9Bta&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1024l7718l0l7913l27l27l0l20l20l0l22 1l981l1.5.1l7l0 gbv=2&oq=obecn%C4%9B+zem%C4%9Bpisn%C3%A1+mapa+sv%C4%9Bta&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1024l7718l0l7913l27l27l0l20l20l0l22 1l981l1.5.1l7l0 Obr rno%C5%A1sk%C3%A1+rodina&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=11088l14128l0l14251l18l18l1l8l8l0l213l1271l1.6.2l9l0 rno%C5%A1sk%C3%A1+rodina&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=11088l14128l0l14251l18l18l1l8l8l0l213l1271l1.6.2l9l0 Obr gbv=2&oq=obecn%C4%9B+zem%C4%9Bpisn%C3%A1+mapa+sv%C4%9Bta&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1024l7718l0l7913l27l27l0l20l20l0l22 1l981l1.5.1l7l0#hl=cs&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=%C4%8Derno%C5%A1sk%C3%A1+rodina&pbx=1&oq=%C4%8Derno%C5%A1sk%C3%A1+rodina&a q=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=40528l43693l0l43929l16l15l0l7l7l0l245l1414l0.4.4l8l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=45ba5b2fe4059f4e&bi w=1280&bih=890 gbv=2&oq=obecn%C4%9B+zem%C4%9Bpisn%C3%A1+mapa+sv%C4%9Bta&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1024l7718l0l7913l27l27l0l20l20l0l22 1l981l1.5.1l7l0#hl=cs&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=%C4%8Derno%C5%A1sk%C3%A1+rodina&pbx=1&oq=%C4%8Derno%C5%A1sk%C3%A1+rodina&a q=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=40528l43693l0l43929l16l15l0l7l7l0l245l1414l0.4.4l8l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=45ba5b2fe4059f4e&bi w=1280&bih=890 Obr rno%C5%A1sk%C3%A1+rodina&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=11088l14128l0l14251l18l18l1l8l8l0l213l1271l1.6.2l9l0#hl=cs&gbv=2&tbm=isch &sa=1&q=vietnamsk%C3%A1+rodina&oq=vietnamsk%C3%A1+rodina&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9543l13180l2l13296l17l17l0l6l6l0l230l17 17l1.8.2l11l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=45ba5b2fe4059f4e&biw=1280&bih=933 rno%C5%A1sk%C3%A1+rodina&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=11088l14128l0l14251l18l18l1l8l8l0l213l1271l1.6.2l9l0#hl=cs&gbv=2&tbm=isch &sa=1&q=vietnamsk%C3%A1+rodina&oq=vietnamsk%C3%A1+rodina&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9543l13180l2l13296l17l17l0l6l6l0l230l17 17l1.8.2l11l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=45ba5b2fe4059f4e&biw=1280&bih=933 Obr gbv=2&oq=obecn%C4%9B+zem%C4%9Bpisn%C3%A1+mapa+sv%C4%9Bta&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1024l7718l0l7913l27l27l0l20l20l0l22 1l981l1.5.1l7l0#hl=cs&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=politick%C3%A1+mapa+sv%C4%9Bta&pbx=1&oq=politick%C3%A1+&aq=0&aqi=g10&aql=&gs_sm= e&gs_upl=15679l18571l0l20164l10l6l0l0l0l0l1345l2786l l6l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=45ba5b2fe4059f4e&biw=1280&bih=933 gbv=2&oq=obecn%C4%9B+zem%C4%9Bpisn%C3%A1+mapa+sv%C4%9Bta&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1024l7718l0l7913l27l27l0l20l20l0l22 1l981l1.5.1l7l0#hl=cs&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=politick%C3%A1+mapa+sv%C4%9Bta&pbx=1&oq=politick%C3%A1+&aq=0&aqi=g10&aql=&gs_sm= e&gs_upl=15679l18571l0l20164l10l6l0l0l0l0l1345l2786l l6l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=45ba5b2fe4059f4e&biw=1280&bih=933 Obr jokohama&hl=cs&biw=1280&bih=933&gbv=2&tbm=isch&tbnid=3Cn95LW5TwvafM:&imgrefurl= 684/Portion-of-the-Tokyo-skyline-at-dusk-Tokyo-Tower- is&docid=qa0HWOnfe189dM&w=800&h=515&ei=_m2ITrDdK6aO4gTYsaywDw&zoom=1&iact=hc&vpx=170&vpy=302&dur=9069&hovh=180&hovw =280&tx=149&ty=111&page=1&tbnh=134&tbnw=179&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:6,s:0http:// +jokohama&hl=cs&biw=1280&bih=933&gbv=2&tbm=isch&tbnid=3Cn95LW5TwvafM:&imgrefurl= 684/Portion-of-the-Tokyo-skyline-at-dusk-Tokyo-Tower- is&docid=qa0HWOnfe189dM&w=800&h=515&ei=_m2ITrDdK6aO4gTYsaywDw&zoom=1&iact=hc&vpx=170&vpy=302&dur=9069&hovh=180&hovw =280&tx=149&ty=111&page=1&tbnh=134&tbnw=179&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:6,s:0

Lidé na Zemi Datum: Předmět: zeměpis Ročník: sedmý Anotace: po ověření prezentace se budou žáci umět orientovat v mapách zaměřených na obyvatelstvo a získají nové informace o obyvatelstvu na naší Zemi. Zdroj: Chalupa, P., Demek, J., Rux, J.: Zeměpis 8 pro ZŠ – Lidé a hospodářství. SPN, Praha 2009