Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

Obsah a dodržování lidských práv
Občanská nauka Listina základních práv a svobod ČR ; VY_32_INOVACE_D2_09 Interaktivní výklad: Listina základních práv a svobod ČR 2.A.; Mgr.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Identifikátor materiálu: ICT AnotaceŽák se seznámí s daňovým systémem ČR AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstupŽák je schopen na.
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Všeobecná deklarace lidských práv
Lidská práva v dokumentech
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním, sčítáním a odčítáním smíšených čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci porovnávají,
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do čtyřúhelníků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají čtyřúhelníky. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá rozšiřováním zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují zlomky. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.8.A.1_vznik_usa Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_LIDSKA_PRAVA_LZPS_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.11_napoleonuv_pad Datum: Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Listina základních lidských práv a svobod
OBČAN Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
práva a povinnosti občana ČR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
LIDSKÁ PRÁVA y.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Lidská práva II. Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA LIDSKÁ PRÁVA II. Anotace: Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k výkladu a zopakování znalostí o lidských právech a lidských právech v dokumentech.

OPAKOVÁNÍ Uveď nejvýznamnější lidská práva: Uveď s nimi související práva na ochranu: Právo na život 2. Osobní svoboda 3. Právo vlastnit majetek 1. zdraví 2. osobnosti 3. soukromí 4. osobní autonomie 5. majetku, dalších zájmů

OPAKOVÁNÍ Doplň text: 1.Základní lidská práva jsou práva platná pro všechny lidi na světě, bez ohledu na __________________________, ________________________________, ____________________________, ________________________________, __________________________ nebo _______________________________. 2. Lidská práva jsou nezadatelná, ____________________, nezaměnitelná a ______________________. 3. Pro život každého člověka ve společnosti je důležité, aby měl možnost k uspokojování svých ________________ _____________________ _____________. 1. jejich rasu, pohlaví, národnost, náboženství, jazyk a politickou příslušnost. 2. nezcizitelná, nezrušitelná 3. základních lidských potřeb

Martin Luther King Alexandr Isajevič Solženicyn Peter Benenson Václav Havel Tändzin Gjamccho OSOBNOSTI, KTERÉ UPOZORNILI NA PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV 14. tibetský dalajláma Anglický právník a zakladatel lidskoprávní organizace Amnesty International. Jeden z nejvýznamnějších vůdců Afroamerického hnutí za lidská práva. Bývalý československý a český prezident. Ruský spisovatel Spoj:

VŠEOBECNÁ DEKLARACE LIDSKÝCH PRÁV DOKUMENTY Přijata v roce 1948 OSN Obsahuje soupis lidských i občanských práv a svobod. Právně nezávazný dokument, je však uznáván po celém světě. E. Rooseveltová se Všeobecnou deklarací lidských práv

Dokument na ochranu lidských práv a svobod přijatý v ČR Je nadřazený ostatním zákonům Obsahuje čtyři hlavní oblasti práv a svobod. DOKUMENTY LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD

Základní oblasti práv a svobod:  Lidská práva a základní svobody (právo na život, ochrana vlastnických práv, právo na informace, svoboda projevu..)  Práva národnostních menšin (právo na vzdělání v jazyce menšin, právo na rozvoj vlastní kultury..)  Hospodářská, sociální a kulturní práva (právo svobodně si zvolit povolání, podnikat, právo na uspokojivé pracovní podmínky..)  Právo na soudní a jinou právní ochranu (právo na právní pomoc u soudů, presumpce neviny..) LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁVA A SVOBOD

Klipart [ on-line] 2012 [cit ]. Dostupné na www: cz/images/results.aspx?qu=sv%C4%9Bt&ex=1&ctt=1#ai:MP | cz/images/results.aspx?qu=sv%C4%9Bt&ex=1&ctt=1#ai:MP | Uvedené zdroje [ on-line] [cit ]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: ration.jpg ration.jpg LUNEROVÁ, J., ŠTĚRBA, R., SVOBODOVÁ, M. Výchova k občanství. Brno : Nová škola, ISBN JANOŠKOVÁ, D. a kol. Občanská výchova 7, Rodinná výchova 7. Plzeň : Fraus, ISBN POUŽITÉ ZDROJE

SHRNUTÍ Anotace Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k výkladu a opakování znalostí o lidských právech a lidských právech v dokumentech. AutorMgr. Sandra Tichá Jazykčeština Očekávaný výstupŽáci vysvětlí význam Všeobecné deklarace lidských práv, uvedou, co obsahuje Listina základních práv a svobod v ČR. Klíčová slovalidská práva, základní lidská práva, Všeobecná deklarace lidských práv, Listina základních práv a svobod v ČR Druh učebního materiáluprezentace Druh interaktivityvýklad, aktivita Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina12 – 13 let Celková velikost1217 kB

Snímek 2- Žáci na tabuli zapíší, která lidská práva jsou dle jejich názoru nejdůležitější, porovnáme s obecným názorem viz tabulka. Žáci vyplní ještě druhou část textu a opět porovnají s tabulkou. Jednotlivé body umožňují rozpoutat diskuzi o jednotlivých právech. Snímek 3- Žáci doplní chybějící text, správné odpovědi jsou uvedené v tabulce. Snímek 4- Žáci přiřadí významné osobnosti k jejich profesi nebo významné činnosti. Tento snímek umožňuje opět zavést diskuzi (co těchto osobnostech vědí, za jaká lidská práva bojovali apod.) Snímek 5- Výkladová část Snímek 6- Výkladová část Snímek 7- Výkladová část s možností zavést diskuzi (Co znamenají daná práva? Ktrerá práva považujete za nejdůležitější?) METODICKÁ POZNÁMKA