Příroda jako laboratoř vzdělávací materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BOTANIKA ORGANELY ROSTLINNÝCH BUNĚK
Advertisements

7. ročník Tření, třecí síla Tření, třecí síla.
ÚVOD DO EKOLOGIE 1. lekce.
Půdy:.
Geologie a pedologie - cvičení č. 1
Indexy floristické podobnosti
Veronika Rozehnalová a Kristýna Kořínková
Oddělování složek směsí 1
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Zemědělství světa.
Změny atmosférického tlaku (Učebnice strana 138 – 139) Atmosférický tlak přímo vyplývá z hmotnosti vzduchu. Protože se množství (a hustota) vzduchu nad.
Vlastnosti materiálů projekt
Biotické faktory prostředí
Výskyt a ochrana v ČR Jitka Uhlíková AOPK ČR
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Rostliny podle stavby těla
Nejvýznamnější přírodní zdroje (suroviny, komodity) v zemi Nizozemsko jsou: zemní půda, plyn, ropa, rašelina, vápenec, soli, písek a štěrk, orná.
Stará vs. nová tvář Moravských Budějovic
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT VY_32_INOVACE_ 20_Lidé kolem nás
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Principy fytoindikace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
MAPY.
okolí systém izolovaný Podle komunikace s okolím: 1.
Jaderné záření -využití
Rychlost měření a výpočty 7. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: 12. září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Přírodovědný stacionář JEDOVNICE
Data pro posuzování environmentálních rizik Hustopeče, Petr Trávníček Luboš Kotek Petr Junga.
Pedosféra.
Rostlinná společenstva
Měření fyzikálních veličin
Měření objemu.
Využití radionuklidové rentgenfluorescenční analýzy při studiu památek
Vztahy mezi klimatem, antropogenní činností a erozí krajiny zaznamenané v přírodních archívech Strážnického Pomoraví Geofyzikální měření RNDr. Vojtěch.
Půda skupina č. 2 Chřibková, Brandýsová, Štrohalmová, Kuková, Korphová.
Mikrostruktura W pseudoslitin pro extrémní aplikace David Heralecký Daniel Švarc Jan Vokoun.
Projekt:Vzdělávací internetové kluby Jméno:Jakub Michálek Téma:Příroda a já.
Já a Ája. Jméno: Ája Barva: Ryzák Plemeno: ČT Datum nar.: Otec: North Star Matka: Jasná.
Tomáš Mirovský Přírodní společenství Louky.
Detekce lokalit údolních niv s použitím multikriteriálních hodnocení v prostředí GIS Diplomová práce 2007/2008 Vysoká škola báňská – Technická univerzita.
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
Krytosemenné rostliny
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
vlastnosti a využití dřeva
Zdravé prostředí pro život je veřejná služba
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
Pokusy – neživá příroda
NOVÉ METODY STUDIA HUMUSOVÝCH LÁTEK
Jako ryba ve vodě Kopřiva africká.
Fytocenologická plocha a zápis
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
Biota ČR - Prezentace s výkladem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.21_Zivoni_prostredi_makrosvet_a_mikrosvet.
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Modelování procesů úpravy a těžby surovin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
Trigonometrie v praxi MFF UK Praha, 22. září 2012
Transkript prezentace:

Příroda jako laboratoř vzdělávací materiál

Nauč se číst přírodu Ekologická nika Indikátor w.scritub. com/limb a/croata- sarbo- croata/Po pulace- demos- Spoleenst vo- cen php peace.org/czech/c z/Multimedia1/Fo tky/Kouzelna- Arktida/Ledni- medvd-v- Robesonov- kanale/

Co nám říkají rostliny - EIV

Měření vs. Indikátor phmetry.html

Fytocenologický snímek -to není žádná fotka Fytocenologický snímek č. 1 Lokalita: NPP Hodonínská DúbravaDatum: Zem. délka/šířka/nadmořská výška N/ E/200 m Expozice: JSklon: 5 o Plocha snímku: 200 m 2 Autor: Petr Novák Biotop: Borový lesPůda: Písčitá Poznámky: Porost stejnověký, stáří asi 30 let. V blízkosti plochy několik vývratů. Použitá stupnice pokryvnosti: Braun-Blanquet new E370 % E25 % E135 % E07 % E3 Pinus sylvestris4 Prunus avium1 E2 Prunus avium1 Lonicera xylosteum+ E1 Calamagrostis epigejos2b Campanula persicifolia+ Clinopodium vulgarer Convallaria majalis1 Festuca ovina2a Genista tinctoria1 E0 Hypnum cupressiforme2a

Fytocenologický snímek – to není žádná fotka Braun-Blanquetova devítičlenná stupnice: r: 1 až 2 jedinci, pokryvnost nepatrná +: pokryvnost méně než 1 % 1: 1–5 % 2m: pokryvnost kolem 5 %, ale hodně jedinců (semenáčky, trávy) 2a: 5–15 % 2b: 15–25 % 3: 25–50 % 4: 50–75 % 5: 75–100 %

A k čemu ty snímky jsou?

Pohyby rostlin me=Stipa%20pennata&title=Stip a%20pennata%20|%20kavyl%20I van%C5%AFv&showPhoto_varia nt=photo_description&show_sp_ descr=true&spec_syntax=species &sortby=lat

Pohyby rostlin _user=1

Rostlinná barviva Už jste někdy přemýšleli proč květy mění barvu? ecna_botanika/fotky/cytologie/velke_antokyan y.jpg

Vlastnosti půdy byla-korunou-zahrady.html

Rostliny a půda dule

Co říci závěrem? Pozorováním přímo v terénu je možné získat údaje s výší vypovídající hodnotou než přesným laboratorním měřením. Tato prezentace byla jen malou ukázkou, jak zajímavé, pestré a vzájemně propojené jsou jednotlivé složky přírody a jakými metodami můžeme jejich tajemství poodkrýt.

Děkuji za pozornost a těším se na další setkání