IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Personální management oddělení řízení lidských zdrojů nábor outplacement vedoucí pracovníci zaměstnanci strategie plány rozvoje
Důvody vzniku personálního IS snížení administrativní zátěže HR pružná reakce na potřeby podniku/úřadu i zaměstnanců zrychlování a optimalizace procesů neustálý vývoj dostupných technologií VNĚJŠÍ
Důvody vzniku personálního IS Získané výhody přehlednost a srozumitelnost vysoká efektivnost procesů propojení se všemi systémy ve firmě okamžitá dostupnost aktuálních dat a údajů empowerment VNITŘNÍ
Důvody vzniku personálního IS Získané výhody zachování rovnosti zacházení a podmínek pro všechny zaměstnance sledování skutečných nákladů jednoduché ovládaní pro koncového uživatele diferencované nastavení jednotlivých práv a rolí pro různé uživatele (administrátoři, projektoví manažeři, zaměstnanci...) VNITŘNÍ
Personální informační systém oddělení řízení lidských zdrojů nábor outplacement vedoucí pracovníci zaměstnanci PERSONÁLNÍ IS REPORTY INTRANETOVÝ PORTÁL
Co řeší personální informační systém? nábor nových pracovníků personální agenda správa smluv outplacement řízení a plánovaní interních zdrojů docházkový systém mzda
Co řeší personální informační systém? vzdělávání kariérní růst struktura pozic v podniku/úřadu řízení projektů
Co to je Empowerment? posilovaní pravomocí zaměstnanců zaměstnanci mají přehled o informacích o své osobě účast na osobním rozvoji v rámci podniku/úřadu samoobslužný systém pro zaměstnance samoobslužný systém pro manažery
Zabezpečení dat Důvěrnost –utajení informací a zdrojů, šifrování dat Integrita –zabezpečení dat proti neoprávněné změně Dostupnost –zajištění přístupnosti dat
Zabezpečení dat Autentizace –jednoznačné prokázání identity subjektu Autorizace –přidělení práv autentizovanému uživateli Audit –dohledatelnost významných aktivit v auditním a systémovém logu Rozdělení práv do rolí a vzájemná závislost a kontrola rolí (rozdělení administrátorských práv)
Kroky potřebné k realizaci analýza stávajícího systému –identifikace problému, rizik a nedostatků sběr požadavků na změnu návrh, design systému reengineering procesů volba vhodného nástroje
Přijetí systému zaměstnanci Kriteria pro pozitivní přijetí zaměstnanci ochrana dat přizpůsobitelnost požadavkům a potřebám jednotlivých podniků, organizací jednoduché ovládání vysvětlit nutnost zavádění změn
Otázky a odpovědi ?!