PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2015 / 2016 PERSONÁLNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Význam genderové optimalizace rozvoje lidských zdrojů Genderový audit v návaznosti na personální audit Reg.č.: CZ.1.04/3.4.04/
Řízení lidských zdrojů
Management Ing. Jan Pivoňka.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Základy managementu Řízení lidí Ing. Ivana Pražanová
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
Personální informační systém
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PERSONALISTIKA Všechno v mém životě souvisí AC Education.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Sektorové dohody Ing. Zdeněk Liška generální ředitel Svazu průmyslu a dopravy České republiky.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Vypracovali: Marcela Kučerová Martina Ševců Radka Šebková
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Personální práce ( kap. 14)
Podniková ekonomika Personální činnost.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
Předmět: Řízení podniku 1
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Získávání a výběr zaměstnanců
Podniková ekonomika Personální činnost. Personální řízení Proces, ve kterém se přijímají rozhodnutí v oblasti zaměstnaneckých vztahů a který ovlivňuje.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Personální procesy.
Řízení personální činnosti personálním útvarem
KONFERENCE Vzdělávání v období snižování nákladů Eva ŽILAYOVÁ Hotel Josef, Praha 5. května 2004 CO ŠKOLIT.
Moderní personalistika DS 2009/
Personální plánování.
Moderní personalistika I. BLOK
Moderní personalistika I. BLOK
HR MANAGEMENT VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ PERSONÁLNÍ ŘÍZENÍ NA MU
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2014 / 2015 PERSONÁLNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.
Moderní personalistika
NAUKA O PODNIKU I Odměňování práce.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Autor bakalářské práce: Martina Moravcová, DiS. Vedoucí bakalářské.
Získávání a výběr zaměstnanců. Význam lidí ti, kteří vyrábějí ti, kteří rozhodují ti, kteří kradou.
Přijímání zaměstnanců
Odměňování pracovníků a pracovní výkon
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Assessment centrum.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Assessment centrum.
Kariérové poradenství a podnikavost
Lékařská fakulta MU v Brně Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů Personální management
Transkript prezentace:

PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2015 / 2016 PERSONÁLNÍ FUNKCE Ladislav Blažek

Přehled dílčích funkcí 1.Plánování lidských zdrojů 2.Získávání, výběr a adaptace pracovníků 3.Pracovně-právní agenda 4.Budování kariéry a systémy vzdělávání 5.Hodnocení pracovníků 6.Mzdový a sociální systém Útvarové začlenění personální funkce PERSONÁLNÍ FUNKCE

1.Plánování lidských zdrojů Strategie rozvoje lidských zdrojů vize v oblasti lidských zdrojů hodnoty podniku poslání podniku vůči zaměstnancům zaměření činnosti podniku a jeho budoucí vývoj strategické přednosti a nedostatky podniku dopad realizace strategie na plánování lidských zdrojů Strategie rozvoje lidských zdrojů Plánování struktury a počtu pracovníků

1.Plánování lidských zdrojů - pokračování Strategie rozvoje lidských zdrojů  komplexní - změna podnikové kultury  specifické - strategie získávání zaměstnanců - strategie pracovně-právních vztahů - strategie karierního rozvoje

1.Plánování lidských zdrojů - pokračování Plánování struktury a počtu pracovníků poptávka po práci v podniku vývoj na vnějším trhu práce vývoj na vnitřním trhu práce změny právních předpisů Dlouhodobý plán (5 a více let) – východisko pro rozvoj a vzdělávání Krátkodobý plán (1 rok) – konkrétní akce

2. Získávání, výběr a adaptace pracovníků Získávání pracovníků analýza požadavků na danou pracovní pozici, stanovení způsobu získání uchazečů (zdroje, metody, harmonogram, náklady) výběr z řad uchazečů (předběžný výběr na základě materiálů, testování, assessment centre, výběrový rozhovor), rozhodnutí o výběru. vnější zdroje – vnitřní zdroje

2. Získávání, výběr a adaptace pracovníků – pokr. Výběr pracovníků První kolo hodnocení - z předložených dokumentů Druhé kolo hodnocení testy speciální diagnostické metody výběrový pohovor

2. Získávání, výběr a adaptace pracovníků – pokr. Adaptace pracovníků získání všeobecných informací o podniku, prostřednictvím vstupního rozhovoru a informační příručky seznámení s důležitými vnitropodnikovými předpisy bližší seznámení s úkoly, právy a povinnostmi dané pracovní pozice vzájemné představení nového pracovníka se členy kolektivu, do kterého vstupuje seznámení se zvyklostmi, tradicemi a nepsanými normami pracoviště

3. Pracovně – právní agenda Pracovně – právní vztahy Vztahy ke státním a dalším orgánům a institucím Pracovně – právní vztahy pracovní poměr vedlejší pracovní poměr dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr Pracovní smlouva musí obsahovat: druh práce, kterou má zaměstnanec vykonávat, místo výkonu práce, den nástupu do práce.

3. Pracovně – právní agenda - pokračování Vztahy ke státním orgánům a institucím správa sociálního zabezpečení zdravotní pojišťovna úřad práce finanční úřad

4. Budování kariéry a systémy vzdělávání Řízení kariéry pracovníků Metody vzdělávání Řízení kariéry pracovníků identifikace pracovní pozice, pro kterou se perspektivně s pracovníkem počítá, individuální plán pracovního výkonu, individuální plán vzdělávání a rozvoje. zaměstnanec - zaměstnavatel

4. Budování kariéry a vzdělávání pracovníků – pokr. Metody vzdělávání Na pracovišti instruktáž asistování rotace koučování Mimo pracoviště přednáška demonstrování případové studie simulace hraní rolí assessment centre outdoor training

5. Hodnocení pracovníků Systém hodnocení Realizace hodnocení Využití výsledků hodnocení Systém hodnocení pravidelnost, informovanost pracovníků, diferenciace dle kategorií pracovníků hodnocení a sebehodnocení použití více zdrojů (systém zpětné vazby)

5. Hodnocení pracovníků - pokračování Kritéria úroveň odborných znalostí, zručností a dovedností kvantita a kvalita pracovního výkonu odolnost vůči fyzické zátěži odolnost vůči neuropsychické zátěži úroveň pracovní disciplíny a spolehlivosti úroveň pracovní iniciativy a samostatnosti odpovědnost a spolehlivost schopnost přijímat a nést rizika organizační schopnosti schopnost koncepčních řešení schopnost podnikatelského myšlení zvládání změn, pružnost, adaptabilita schopnost jednání s lidmi, komunikativnost, kooperativnost společenské vystupování a vyjadřovací schopnosti loajalita k zaměstnavateli a identifikace s cíli podniku atd.

5. Hodnocení pracovníků - pokračování Realizace hodnocení závěry předchozího hodnocení a plán kariéry hodnotící pohovor standardizace závěrů vytyčení úkolů pro další období Využití výsledků hodnocení efektivní způsob rozmísťování pracovníků kvalifikační růst a rozvoj předpokladů pracovníků motivace a odměňování pracovníků

6. Mzdový a sociální systém Mzdový systém – princip výkonnosti Sociální systém – princip sounáležitosti Mzdový systém Cíle mzdového systému získat a stabilizovat kvalifikované pracovníky stimulovat k výkonu a k žádoucímu pracovnímu chování udržet objem mzdových prostředků v efektivním poměru k produktivitě práce prosazovat odůvodněnou diferenciaci mezd uvnitř podniku zajistit konkurenceschopné relace mezd ve srovnání s konkurenty na trhu práce

6. Mzdový a sociální systém - pokračování Mzdová politika stanovuje na jaké mzdové hladině se má podnik pohybovat jaké mzdové struktury ovlivní získávání a stabilizaci zaměstnanců jaká vnitřní diferenciace mezd stimuluje k pracovnímu výkonu jak velký podíl ve struktuře mzdy má připadat na účast na výsledku jak velké rozdíly mezi mzdami mohou být určeny na základě rozdílů v pracovním výkonu jak se mohou zaměstnanci zapojit do tvorby a rozvíjení mzdového systému jak zaměstnance informovat o mzdové politice a zásadách odměňování

6. Mzdový a sociální systém - pokračování Druhy mzdových forem základní časová mzda úkolová mzda doplňkové osobní ohodnocení prémie provize bonus odměny podíl na hospodářských výsledcích

6. Mzdový a sociální systém - pokračování Zaměstnanecké výhody Široká paleta rozmanitých požitků, služeb, zboží a sociální péče, které lze členit do pěti skupin 1.služby podporující reprodukci pracovní síly 2.služby spojené s využíváním volného času 3.pomoc v tíživých životních situacích 4.rozvoj kvalifikace 5.finanční služby, včetně vlastnické participace zaměstnanců Plošné versus diferencované poskytování Kafetéria systém

Útvarové začlenění personální funkce Objektem působení procesů personální funkce jsou všichni zaměstnanci. Subjektem působení procesů personální funkce jsou všichni manažeři. Kompetence statutárního zástupce (generálního ředitele) personálního ředitele administrativních pracovníků v personálních útvarech