MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Konference Centralizované zadávání veřejných zakázek 25. ledna 2012 budova Autoklubu (Smetanův sál) Opletalova 29, Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekonomické posouzení možnosti zajištění údržby vozů metra na trase A a B formou plného outsourcingu Připraveno pro Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. Listopad.
Advertisements

Elektronická tržiště veřejné správy dle Usnesení Vlády ČR 343/2010
Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
Elektronizace ZŘ a e-aukce, dva elektronické systémy v organizaci Ing. Jan HAVLÍK Městský úřad Žďár nad Sázavou Ostrava listopad 2009.
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
Mgr. David Mlíčko odbor veřejného investování
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Energetický audit ve velkém průmyslovém podniku z pohledu zadavatele Ing. Petr Matuszek Seminář AEM Brno
Informace z konference IIR eGovernment – Zpracoval(a): Jana Třísková, Alois Slovák Datum:
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2014.
Konference INMED a 11. listopad Pardubice CEJIZA, s.r.o. – CEntrální JIhomoravský ZAdavatel.
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS.
9. prosince 2004 Regulace cen tepelné energie od Energetický regulační úřad Stanislav Večeřa.
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
1www.eav.cz Energetická agentura Vysočiny, z.s.p.o. Ing. Michaela Bačáková EAV, z.s.p.o. Jiráskova 65 Jihlava
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Ing. Pavel Brož ředitel divize rozvojových projektů CS-PROJECT Aktuální projekty vlády ČR: Resortní systémy centralizovaného zadávaní.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI KOORDINAČNÍ SETKÁNÍ S ŘO A SEA HODNOTITELI DOHODY O PARTNERSTVÍ A PROGRAMŮ.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 30. listopadu 2015.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
6. ročník konference v rámci projektu SSN „Transparentní řízení veřejné správy“ Hodnocení organizací statutárního města Ostravy za rok 2014 Statutární.
Sdružené nákupy – cesta k úsporám rozpočtových prostředků krajů, měst a obcí Setkání se starosty měst a obcí MSK.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Autoři: Ing. Martin Polák Výhody e-tržišť z pohledu dodavatele.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Elektronický nástroj vortalGOV © All rights are reserved Ing. Lukáš Zazvonil.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Elektronická tržiště - nový systém zadávání veřejných zakázek ISSS Hradec Králové 2012 Ing. Marek Grill Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Základní informace k Minimálnímu povinnému seznamu komodit povinně nakupovaných s využitím institutu centrálního zadavatele.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
UNINFOS 2011, Prešov, Dynamické nákupní systémy −−− Řešení pro veřejné zakázky v operačních programech J. Kohoutková, Z. Machač.
Program rozvoje venkova Administrace Žádosti o dotaci 1. kolo příjmu žádostí
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
JAN FABIANEK, CS-PROJECT spol. s r.o. Konference Centralizované zadávání veřejných zakázek Praha, VYUŽITÍ ČÍSELNÍKU NIPEZ.
Workshop 3. června 2008, Praha Rozvoj služeb eGovernmentu v ČR a elektronizace zadávání veřejných zakázek Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Pavel Brož ředitel divize rozvojových projektů CS-PROJECT Minimální požadavky na vytvoření a.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Kategorizace a standardizace komodit – ČÍSELNÍK NIPEZ Mgr. Martin Grill Konference „e-government 20:10“, Mikulov, 5.
Centralizované zadávání - národní strategie ISSS Hradec Králové 2012 Ing. Jan Novotný Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného investování.
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Národní infrastruktura pro elektronické zadávání veřejných zakázek NIPEZ ISSS Hradec Králové 2012 RNDr. Jiří Svoboda MMR ČR Odbor veřejného investování.
1 Zkušenosti se zaváděním centralizovaného zadávání v resortu Ministerstva vnitra Ministerstvo vnitra, červen 2012.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek a Zpráva o plnění Národního plánu za rok 2007 Ministerstvo pro místní rozvoj.
Výroční zprávy Rady vlády pro udržitelný rozvoj 7. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území RVUR 31. březen 2010.
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace vyhlášky č. 133/2012 Sb. – vyhláškou č. 171/2015 Sb.
Webové portály účastníků energetického trhu
Zásobování a účtování zásob ve vybraném podniku
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Novela vyhlášky č. 428/2001 Sb..
Webové portály LDS/MDS
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe)
Transkript prezentace:

MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Konference Centralizované zadávání veřejných zakázek 25. ledna 2012 budova Autoklubu (Smetanův sál) Opletalova 29, Praha 1 Metodika vyčíslování úspor dosažených v rámci resortního systému centralizovaného zadávání

Metodika vydána na základě bodu IV/1/c usnesení vlády ze dne 20. července 2011 č. 563 k resortním systémům centralizovaného zadávání veřejných zakázek Usnesením č. 563/2011 uložila vláda ČR všem ÚOSS a jejich podřízeným organizacím: -povinnost ustanovit do 30. dubna 2012 v souladu s Minimálními požadavky na vytvoření a provoz resortních systémů centralizovaného zadávání veřejných zakázek („Minimální požadavky“) resortní systémy centralizovaného zadávání; -postupovat od 1. července 2012, při zahájení zadávacího řízení na nákup komodit uvedených v resortním seznamu komodit, s využitím institutu centrálního zadavatele v rámci resortního systému centralizovaného zadávání, pozn.: 2. stupňový náběh. 1. Východiska – I.

Z Minimálních požadavků vyplývají následující povinnosti ve vztahu k metodice vyčíslování úspor: Řídicí subjekt (zpravidla ÚOSS) má povinnost předávat Správci (MMR ČR) nejpozději do kalendářního roku, jenž navazuje na vyhodnocovaný kalendářní rok, vyhodnocení fungování resortního systému centralizovaného zadávání obsahující vyčíslení dosažených úspor v souladu s metodikou vydanou správcem za všechny zadavatele účastnící se resortního systému centralizovaného zadávání podle jednotlivých kategorií nejvyšší úrovně číselníku NIPEZ. Správce (MMR ČR) předkládá vládě ČR zprávu o hodnocení resortních systémů centralizovaného zadávání po skončení každého kalendářního roku, nejpozději však do kalendářního roku, která obsahuje i vyčíslení dosažených úspor, včetně uvedení metodiky jejich vyčíslení. 1. Východiska – II.

Metodika dle UV č. 563/2011 je závazná pro ústřední orgány státní správy, které mají alespoň dvě podřízené organizace. Počet podřízených organizací vyplývá ze Seznamu ústředních orgánů státní správy, jimi řízených organizačních složek státu a právnických osob, které jsou zřízeny ústředními orgány státní správy nebo v nichž mají ústřední orgány státní správy majetková práva nebo v nichž vykonávají vliv na řízení, které jsou veřejným zadavatelem podle § 2 odst. 2 písm. a), b) a d) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách („seznam resortů ÚOSS“). Tento seznam byl vytvořen a je spravován dle bodu IV/1/a UV č. 563/2011 ministerstvem pro místní rozvoj ČR. Seznam resortů ÚOSS je uveřejněn na webovém portále o veřejných zakázkách a koncesích ( zadavani-VZ ). Metodika uvedená v tomto dokumentu je rovněž doporučena pro vyčíslování úspor dosažených v rámci resortních systémů centralizovaného zadávání na úrovni krajů a obcí. 2. Aplikovatelnost metodiky

Přizpůsobit metodiku specifikům jednotlivých komodit, jež jsou zadávány prostřednictvím RSCZ a vycházet z evidenčních a informačních zdrojů jednotlivých ÚOSS Vyčíslovat pouze úspory plynoucí z poklesu cen nakupovaných komodit. Dle této metodiky nebudou vyčíslovány úspory plynoucí z poklesu mzdových nákladů či úspory transakčních nákladů na realizaci zadávacích řízení. Vyčíslovat úspory z cen nakupovaných komodit dosažené díky využití institutu centralizovaného zadávání a s tím souvisejících dalších optimalizačních opatření v rámci centralizované zadávané VZ (např. využití e-aukce, rámcových smluv či dynamického nákupního systému). 3. Základní principy vyčíslení úspor – I.

Vyčíslovat úspory z cen nakupovaných komodit za rok, za který se zpracovává vyhodnocení fungování resortního systému centralizovaného zadávání obsahující vyčíslení dosažených úspor. Důsledně rozlišovat relativní a absolutní vyjádření úspor a mechanicky nesrovnávat tyto pojmy bez dalších úprav. -relativní úspora = míra dosažené úspory vůči historické ceně -absolutní úspora = úspora vůči finančnímu objemu nákupu v předchozím roce Vyjadřovat vždy úspory k určité výchozí hodnotě (např. úspory vůči finančnímu objemu nákupu dané komodity v předchozím roce) 3. Základní principy vyčíslení úspor – II.

1. Metoda historického srovnání jednotkových cen Spočívá v porovnání jednotkových cen dosažených při nákupu určité komodity ve dvou různých časových obdobích (časové období musí být stejné, zohlednit inflaci) Metoda je vhodná pro komodity, které jsou vnitřně málo strukturované a finanční objem za nákup této komodity lze vztáhnout k určité měrné jednotce, např. elektrická energie či zemní plyn. 2. Metoda spotřebního koše Spočívá v porovnání cen na úrovni spotřebních košů, tj. není zkoumána komodita jako celek, ale je zkoumán pohyb cen v čase u vybraných typových výrobků či služeb v rámci dané komodity. Vždy je potřeba identifikovat alespoň tři typové komodity, které se v čase nemění (tj. jsou nakupovány každoročně). Metodu lze aplikovat např. u telekomunikací či kancelářských potřeb. 3. Metoda benchmarkových cen Spočívá v porovnání cen nákupu konkrétních výrobků či služeb (tj. jednotlivých položek v rámci určité komodity) s cenami benchmarkovými. Benchmarkovou cenou se pro účely této metodiky rozumí např.: Ceníková cena (tj. cena uveřejněná na webu či v listinném katalogu) vysoutěženého dodavatele Střední hodnota nabídkové ceny v rámci daného ZŘ (medián nabídkových cen) Průměrná nabídková cena např. na – graf průměrných cen za posl. 5 měsíců Tuto metodu lze použít u každé komodity. U velmi diferenciovaných komodit typu nábytek je však nutné vybrat vždy jen určité položky. 4. Přehled typových metod

Aktuálním rokem se v níže uvedených postupech rozumí rok, za který se zpracovává vyhodnocení fungování resortního systému centralizovaného zadávání obsahující vyčíslení dosažených úspor. Finančním objemem nákupu se rozumí údaj, který splňuje následující požadavky: - byl identifikován na základě údajů z evidence smluv či účetní evidence; - jedná se o finanční objem dané komodity nakoupený všemi zadavateli, kteří se účastnili centralizovaného zadávání v rámci dané komodity v aktuálním roce. 5. Postup vyčíslení úspor

Název z číselníku NIPEZ: Elektrická energie Kód z číselníku NIPEZ: Metoda historického srovnání jednotkových cen Relativní a absolutní výše úspor bude vypočítávána pouze za silovou elektrickou energii (tj. nikoliv za rozvod elektrické energie). Výše úspor bude vypočítávána za 1 odebranou kWh (bez ohledu na tarif, charakter odběrného místa a charakteristiku dodávané elektrické energie). Relativní a absolutní výše úspor za jednu odebranou kWh bude vypočítána dle následujících vzorců: Relativní výše úspory na 1 kWh = 1 - (Cena za 1 kWh dosažená v aktuálním roce / Cena za 1 kWh dosažená v předchozím roce vyjádřená v cenách aktuálního roku, tj. upravená o meziroční index spotřebitelských cen za elektřinu) Absolutní výše úspory na 1 kWh = Relativní výše úspory * Cena za 1 kWh dosažená v předchozím roce Zároveň je nutné vyčíslit absolutní úsporu finančního objemu nákupu silové elektrické energie a to pomocí následujícího vzorce: Absolutní výše úspory = Absolutní výše úspory na 1 kWh * Počet odebraných kWh silové elektrické energie v aktuálním roce Tento index je pravidelně v lednu uveřejňován na webových stránkách ČSÚ ( Postup vyčíslení úspor – el. energie

Název z číselníku NIPEZ: Plynná paliva Kód z číselníku NIPEZ: Metoda historického srovnání jednotkových cen Relativní a absolutní výše úspor bude vypočítávána pouze za zemní plyn (tj. nikoliv za rozvod zemního plynu a za další plynná paliva). Výše úspor bude vypočítávána za 1 odebranou kWh. Relativní a absolutní výše úspor za jednu odebranou kWh bude vypočítána dle následujících vzorců: Relativní výše úspory na 1 kWh = 1 - (Cena za 1 kWh dosažená v aktuálním roce / Cena za 1 kWh dosažená v předchozím roce vyjádřená v cenách aktuálního roku, tj. upravená o meziroční index spotřebitelských cen za elektřinu) Absolutní výše úspory na 1 kWh = Relativní výše úspory * Cena za 1 kWh dosažená v předchozím roce Zároveň je nutné vyčíslit absolutní úsporu finančního objemu nákupu silové elektrické energie a to pomocí následujícího vzorce: Absolutní výše úspory = Absolutní výše úspory na 1 kWh * Počet odebraných kWh silové elektrické energie v aktuálním roce Tento index je pravidelně v lednu uveřejňován na webových stránkách ČSÚ ( Postup vyčíslení úspor – plynná paliva

Název z číselníku NIPEZ: Telekomunikační služby Kód z číselníku NIPEZ: Metoda spotřebního koše Relativní výše úspor bude vypočítávána pomocí spotřebního koše. Spotřební koš bude obsahovat min. 5 typových služeb (např. 1 min. hlasových služeb v síti GSM v rámci ČR do sítě jiného operátora či 1 min. hlasových služeb při volání z pevné linky do sítě GSM v rámci ČR během dopoledne pracovního dne) Vždy se musí jednat o položky, které jsou nakupovány každý rok. MMR ČR doporučuje např. spotřební koš OECD (metodika sestavení spotřebního koše OECD je dostupná zde: Relativní a absolutní výše úspor bude vypočítána dle následujících vzorců: Relativní výše úspory = 1 - (Celková cena za spotřební koš dosažená v aktuálním roce / Celková cena za spotřební koš dosažená předchozím roce vyjádřená v cenách aktuálního roku, tj. upravená o meziroční index spotřebitelských cen) Celková cena za spotřební koš dosažená v aktuálním roce bude vypočítána jako součet finančních objemů nákupů jednotlivých položek spotřebního koše, kdy finanční objem nákupu bude počítán jako součin množství nakupovaného v aktuálním roce a ceny v aktuálním roce. Celková cena za spotřební koš dosažená předchozím roce bude vypočítána jako součet finančních objemů nákupů jednotlivých položek spotřebního koše, kdy finanční objem nákupu bude počítán jako součin množství nakupovaného v aktuálním roce a ceny v předchozím roce. Absolutní výše úspory = Relativní výše úspory * Finanční objem nákupu telekomunikačních služeb za předchozí kalendářní rok Relativní i absolutní výše úspor musí být vždy prezentována jako úspora vůči předchozímu kalendářnímu roku Postup vyčíslení úspor – Telekomunikační služby

Název z číselníku NIPEZ: Kancelářská technika a zařízení Kód z číselníku NIPEZ: 03 Metoda benchmarkových cen Relativní výše úspor bude vypočítávána pomocí srovnání s benchmarkovými cenami. Srovnání doporučujeme provést min. u 3 konkrétních produktů (např. Počítačka bankovek AB-4000 AccuBanker apod.). Následně bude relativní výše úspory vypočítána pomocí následujícího vzorce: Relativní výše úspory = 1 - (Celková cena za vybrané výrobky dosažená v aktuálním roce / Celková cena za vybrané výrobky dosažená za benchmarkové ceny) Celková cena za vybrané výrobky dosažená v aktuálním roce bude vypočítána jako součet finančních objemů nákupů vybraných výrobků v průběhu celého aktuálního kalendářního roku (pokud se daný výrobek nakupoval v průběhu roku vícekrát, je nutné sečíst veškeré tyto nákupy). Celková cena za vybrané výrobky dosažená za benchmarkové ceny bude vypočítána jako součet finančních objemů nákupů vybraných výrobků, kdy finanční objem nákupu bude počítán jako součin množství nakupovaného v aktuálním roce a průměrné benchmarkové ceny. Absolutní výše úspory = Relativní výše úspory * (Finanční objem nákupu kancelářské techniky a zařízení za aktuální kalendářní rok / (1 – relativní výše úspory)) Relativní i absolutní výše úspor musí být vždy prezentována jako úspora vůči tržním cenám daného roku. Tento pojem je vysvětlen v předchozí kapitole u popisu typové metody Průměr za aktuální rok, který bude vypočítán z benchmarkových cen platných vždy k datu jednotlivých nákupů daného výrobku uskutečněných v průběhu aktuálního roku (pokud byl výrobek v aktuálním roce nakupován jen jednou, cena se průměrovat nebude). Benchmarkové ceny za jednotlivé položky k datu pořízení položky musí v průběhu roku evidovat zpracovatel vyčíslení úspor Postup vyčíslení úspor – Kancelářská technika a zařízení

Název z číselníku NIPEZ: Počítače a stroje na zpracování dat Kód z číselníku NIPEZ: 06 Metoda benchmarkových cen Relativní výše úspor bude vypočítávána pomocí srovnání s benchmarkovými cenami. Srovnání doporučujeme provést min. u 4 konkrétních produktů (např. KINGSTON DataTraveler 109 8GB, ACER Aspire 5742ZG apod.). Následně bude relativní výše úspory vypočítána pomocí následujícího vzorce: Relativní výše úspory = 1 - (Celková cena za vybrané výrobky dosažená v aktuálním roce / Celková cena za vybrané výrobky dosažená za benchmarkové ceny) Celková cena za vybrané výrobky dosažená v aktuálním roce bude vypočítána jako součet finančních objemů nákupů vybraných výrobků v průběhu celého aktuálního kalendářního roku (pokud se daný výrobek nakupoval v průběhu roku vícekrát, je nutné sečíst veškeré tyto nákupy). Celková cena za vybrané výrobky dosažená za benchmarkové ceny bude vypočítána jako součet finančních objemů nákupů vybraných výrobků, kdy finanční objem nákupu bude počítán jako součin množství nakupovaného v aktuálním roce a průměrné benchmarkové ceny. Absolutní výše úspory = Relativní výše úspory * (Finanční objem nákupu počítačů a strojů na zpracování dat za aktuální kalendářní rok / (1 – relativní výše úspory)) Relativní i absolutní výše úspor musí být vždy prezentována jako úspora vůči tržním cenám daného roku. Tento pojem je vysvětlen v předchozí kapitole u popisu typové metody Průměr za aktuální rok, který bude vypočítán z benchmarkových cen platných vždy k datu jednotlivých nákupů daného výrobku uskutečněných v průběhu aktuálního roku (pokud byl výrobek v aktuálním roce nakupován jen jednou, cena se průměrovat nebude). Benchmarkové ceny za jednotlivé položky k datu pořízení položky musí v průběhu roku evidovat zpracovatel vyčíslení úspor Postup vyčíslení úspor – Počítače a stroje na zpracování dat

Název z číselníku NIPEZ: Osobní vozidla Kód z číselníku NIPEZ: Metoda benchmarkových cen Relativní výše úspor bude vypočítávána pomocí srovnání s benchmarkovými cenami. Srovnání doporučujeme provést min. u 3 konkrétních produktů (např. Škoda Superb 1.9 TDI 96 kw ve výbavě elegance apod.). Následně bude relativní výše úspory vypočítána pomocí následujícího vzorce: Relativní výše úspory = 1 - (Celková cena za vybrané výrobky dosažená v aktuálním roce / Celková cena za vybrané výrobky dosažená za benchmarkové ceny) Celková cena za vybrané výrobky dosažená v aktuálním roce bude vypočítána jako součet finančních objemů nákupů vybraných výrobků v průběhu celého aktuálního kalendářního roku (pokud se daný výrobek nakupoval v průběhu roku vícekrát, je nutné sečíst veškeré tyto nákupy). Celková cena za vybrané výrobky dosažená za benchmarkové ceny bude vypočítána jako součet finančních objemů nákupů vybraných výrobků, kdy finanční objem nákupu bude počítán jako součin množství nakupovaného v aktuálním roce a průměrné benchmarkové ceny. Absolutní výše úspory = Relativní výše úspory * (Finanční objem nákupu osobních automobilů v aktuálním roce / (1 – relativní výše úspory)) Relativní i absolutní výše úspor musí být vždy prezentována jako úspora vůči tržním cenám daného roku. Tento pojem je vysvětlen v předchozí kapitole u popisu typové metody Průměr za aktuální rok, který bude vypočítán z benchmarkových cen platných vždy k datu jednotlivých nákupů daného výrobku uskutečněných v průběhu aktuálního roku (pokud byl výrobek v aktuálním roce nakupován jen jednou, cena se průměrovat nebude). Benchmarkové ceny za jednotlivé položky k datu pořízení položky musí v průběhu roku evidovat zpracovatel vyčíslení úspor Postup vyčíslení úspor - osobní vozidla

Název z číselníku NIPEZ: Bezpečnostní služby Kód z číselníku NIPEZ: Metoda historického srovnání jednotkových cen Relativní a absolutní výše úspor bude vypočítána dle následujících vzorců: Relativní výše úspory= 1 - (Finanční objem nákupu bezpečnostních služeb za aktuální kalendářní rok / Finanční objem nákupu bezpečnostních služeb za předešlý kalendářní rok vyjádřený v cenách aktuálního roku, tj. upravený o meziroční index spotřebitelských cen uveřejňovaný ČSÚ) Absolutní výše úspory = Relativní výše úspory * Finanční objem nákupu bezpečnostních služeb za předchozí kalendářní rok Relativní i absolutní výše úspor musí být vždy prezentována jako úspora vůči předchozímu kalendářnímu roku Postup vyčíslení úspor - bezpečnostní služby

Název z číselníku NIPEZ: nábytek Kód z číselníku NIPEZ: 15 Metoda benchmarkových cen Relativní výše úspor bude vypočítávána pomocí srovnání s benchmarkovými cenami. Srovnání doporučujeme provést min. u 4 konkrétních produktů (např. otočná kancelářská židle KLEMENS v potahu Alme černá). Následně bude relativní výše úspory vypočítána pomocí následujícího vzorce: Relativní výše úspory = 1 - (Celková cena za vybrané výrobky dosažená v aktuálním roce / Celková cena za vybrané výrobky dosažená za benchmarkové ceny) Celková cena za vybrané výrobky dosažená v aktuálním roce bude vypočítána jako součet finančních objemů nákupů vybraných výrobků v průběhu celého aktuálního kalendářního roku (pokud se daný výrobek nakupoval v průběhu roku vícekrát, je nutné sečíst veškeré tyto nákupy). Celková cena za vybrané výrobky dosažená za benchmarkové ceny bude vypočítána jako součet finančních objemů nákupů vybraných výrobků, kdy finanční objem nákupu bude počítán jako součin množství nakupovaného v aktuálním roce a průměrné benchmarkové ceny. Absolutní výše úspory = Relativní výše úspory * (Finanční objem nákupu nábytku za aktuální rok / (1 – relativní výše úspory)) Relativní i absolutní výše úspor musí být vždy prezentována jako úspora vůči tržním cenám daného roku. Tento pojem je vysvětlen v předchozí kapitole u popisu typové metody Průměr za aktuální rok, který bude vypočítán z benchmarkových cen platných vždy k datu jednotlivých nákupů daného výrobku uskutečněných v průběhu aktuálního roku (pokud byl výrobek v aktuálním roce nakupován jen jednou, cena se průměrovat nebude). Benchmarkové ceny za jednotlivé položky k datu pořízení položky musí v průběhu roku evidovat zpracovatel vyčíslení úspor Postup vyčíslení úspor - n ábytek

Název z číselníku NIPEZ: kancelářské potřeby Kód z číselníku NIPEZ: 11 Metoda spotřebního koše Relativní výše úspor bude vypočítávána pomocí spotřebního koše. Spotřební koš bude obsahovat min. 5 typových výrobků (např. xerografický papír A4 s gramáží 80g, v balení po 500 ks apod.). Vždy se musí jednat o typové výrobky, které jsou nakupovány každý rok. Vzhledem k velké typové rozmanitosti kancelářských potřeb doporučujeme, aby se jednalo výrobky s největším nakupovaným finančním objemem. Relativní a absolutní výše úspor bude vypočítána dle následujících vzorců: Relativní výše úspory = 1 - (Celková cena za spotřební koš dosažená v aktuálním roce / Celková cena za spotřební koš dosažená předchozím roce vyjádřená v cenách aktuálního roku, tj. upravená o meziroční index spotřebitelských cen) Celková cena za spotřební koš dosažená v aktuálním roce bude vypočítána jako součet finančních objemů nákupů jednotlivých položek spotřebního koše, kdy finanční objem nákupu bude počítán jako součin množství nakupovaného v aktuálním roce a ceny v aktuálním roce. Celková cena za spotřební koš dosažená předchozím roce bude vypočítána jako součet finančních objemů nákupů jednotlivých položek spotřebního koše, kdy finanční objem nákupu bude počítán jako součin množství nakupovaného v aktuálním roce a ceny v předchozím roce. Absolutní výše úspory = Relativní výše úspory * Finanční objem nákupu kancelářských potřeb za předchozí kalendářní rok Relativní i absolutní výše úspor musí být vždy prezentována jako úspora vůči předchozímu kalendářnímu roku Postup vyčíslení úspor - k ancelářské potřeby

U ostatních komodit uvedených v resortním seznamu nakupovaných položek bude relativní a absolutní výše úspor počítána dle postupu, který určí Řídicí subjekt RSCZ. Zvolené postupy však musí vždy vycházet z typových metod uvedených v kap. 5 metodiky. K minimálnímu povinnému seznamu komodit pro centralizované zadávání si mohou jednotlivé resorty ústředních orgánů státní správy přiřadit své tzv. resortní komodity. To jsou komodity, které již nejsou průřezové pro všechny resorty, ale jsou specifické právě pro ten který resort Postup vyčíslení úspor - poznámka

Řídicí subjekt (zpravidla ÚOSS) má povinnost předávat Správci (MMR ČR) nejpozději do kalendářního roku, jenž navazuje na vyhodnocovaný kalendářní rok, vyhodnocení fungování resortního systému centralizovaného zadávání (dále je „Vyhodnocení RSCZ“) obsahující vyčíslení dosažených úspor v souladu s metodikou vydanou správcem za všechny zadavatele účastnící se resortního systému centralizovaného zadávání podle jednotlivých kategorií nejvyšší úrovně číselníku NIPEZ. Vyčíslení úspor bude samostatnou přílohou. Vyhodnocení RSCZ a bude ve formátu MS Excel nebo v jiném dostupném tabulkovém formátu. Výstupní tabulka musí obsahovat minimálně následující datová pole (sloupce): Kód komodity dle číselníku NIPEZ Název komodity dle číselníku NIPEZ Finanční objem nákupu dané komodity v aktuálním roce Finanční objem nákupu dané komodity v předchozím roce Výsledná relativní výše úspory Charakteristika výchozího údaje vůči kterému je relativní úspora vyjadřována (např. úspora vůči finančnímu objemu nákupu v předchozím kalendářním roce) Výsledná absolutní výše úspory Charakteristika výchozího údaje vůči kterému je absolutní úspora vyjadřována (např. úspora vůči finančnímu objemu nákupu v předchozím kalendářním roce) Číslo použité typové metody pro výpočet úspor (viz kap. 5 metodiky) Postup stanovení benchmarkových cen a uvedení benchmarkových cen za jednotlivé položky (pouze u komodit u nichž byla použita typová metoda 6. Požadavky na výstup vyčíslování úspor

Ing. Jan Novotný Odbor veřejného investování Tel.: Děkuji za pozornosti