Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
NÁVRH ZMĚN KONCEPCE ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PRAHA 2012
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Časté otázky související se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
Burkhardtová Marie Kratochvílová Radka Žatecká Klára
JEDNOTNÉ ZKOUŠKY PRO ŽÁKY SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Romana Jezberová – metodička tvorby JZZZ Konference IPn NZZ_2.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
vlastní hodnocení školy
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Děti představují naši nesmrtelnost. Osnova 1. Proč legislativní změny 2. Evropská unie 3. Koncepce 4. Legislativa 5. Kurikulární reforma 6. Různé 7. Závěr.
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Financování regionálního školství
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Individuální vzdělávací plán
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Aktuální informace o společném vzdělávání (o inkluzi) o speciálním vzdělávání o primární prevenci rizikového chování Liberec, 6. dubna 2016.
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Informace o speciálním vzdělávání a primární prevenci Harrachov, 25. září 2015.
Inkluze Inkluze je takový systém základního vzdělávání, který umožňuje všem dětem navštěvovat běžné základní školy, ideálně v lokalitě jejich bydliště.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec, 15. dubna 2015.
Koordinovaná rehabilitace z pohledu pedagoga PhDr. Marta Teplá MŠMT ČR odbor 27 - speciální vzdělávání 1.
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
Novela vyhlášky č. 73 A PODMÍNKY VZDĚLÁVÁNÍ DÉTÍ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI PaedDr. Zuzana Kaprová.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Formy individuálních vzdělávacích strategií pro žáky
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Od integrace k inkluzi Mgr. Ludmila Večerková
9. Tvorba individuálního plánu
Krajská inkluzivní koncepce
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
místo konání: Krajský úřad Libereckého kraje
Porada s řediteli škol a školských zařízení
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
Základní vzdělávání a další …
Bc. Magdalena Zábranská
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Normativní financování vztahy a souvislosti
Analýza implementace společného vzdělávání –
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Financování asistenta pedagoga ve speciálním školství – přehled změn
Transkript prezentace:

Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19. září 2012

Počty dětí, žáků a studentů v Libereckém kraji Úbytek 1926 dětí, žáků a studentů Nárůst 7 dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Školní rok 2008/2009 až 2011/2012

Kombinované vady

speciální třídy z toho jen hluchoslepí110 individuální integrace607564

Nadprůměrné počty dětí, žáků a studentů v LK Další druhy postižení, kde LK vykazuje proti jiným krajům ČR nadprůměrné počty dětí a žáků: Ve speciálních třídách: s kombinovanými vadami (nejvyšší podíl výrazně) s tělesným postižením (nejvyšší podíl výrazně) s vadami řeči (třetí nejvyšší podíl) s vývojovými poruchami učení (čtvrtý nejvyšší podíl) s mentálním postižením (čtvrtý nejvyšší podíl) Individuálně integrovaných: s kombinovanými vadami (nejvyšší podíl) s tělesným postižením (nejvyšší podíl) se sluchovým postižením (nejvyšší podíl) se zrakovým postižením (nejvyšší podíl) s vadami řeči (druhý nejvyšší podíl)

Pokyn k vykazování Proč vznikl ? – nejasnosti ve způsobu vykazování ve školách, – problémy s financováním školské soustavy. Jak jsme postupovali při jeho vytváření ? – požádali jsme o spolupráci všechna poradenská zařízení, – připomínky PPP a SPC, – připomínky oddělení vzdělávání a koncepcí oddělení přímých nákladů OŠMTS. Odkdy je účinný a kdy byl zveřejněn? – účinnost od – na od www.edulk.cz

Pokyn k vykazování Komu je pokyn určen? 1.Poradenská zařízení – pravidla pro posuzování druhu a stupně postižení 2.Školy a školská zařízení – jednoznačná informace v Odborném posudku, podle které budou vykazovat děti, žáky se SVP 3.OŠMTS – při kontrolách správného vykazování 4.Zřizovatelům škol a školských zařízení 5.Pedagogům, rodičům, veřejnosti

Pokyn k vykazování Dokument bude přílohou Koncepce vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji v roce 2012 Úvod – proč pokyn vznikl, spojitost s Výkazem o základní škole M3, „Školské poradenské zařízení v závěru Odborného posudku uvede přesnou klasifikaci podle druhu a stupně postižení s odkazem na příslušný řádek výkazu. Ředitel školy nebo zařízení je povinen se tímto vyjádřením řídit.“ Kapitola 1. až 9. – jednotlivé druhy postižení a jejich klasifikace byl respektován názor SPC nebo PPP Závěr – zdravotní znevýhodnění (§16 odst. 3 školského zákona), součtové řádky výkazu (801, 804, … 901, 904)

Pokyn k vykazování – kombinované vady Kapitola 6. Klasifikace souběžného postižení více vadami (tj. kombinované vady) Z hlediska financování je cílem poskytnout vyšší příplatek dítěti s těžším stupněm postižení. Poradenské zařízení posoudí – každou vadu zvlášť podle stupně a dále postupuje podle následující tabulky.

Pokyn k vykazování – kombinované vady Název kategorie souběžného postižení více vadami: Oddíl VIII. Speciální třídy Číslo řádku: Oddíl IX. Individuálně integrovaní Číslo řádku: Lehce a středně postiženívykazují se pouze dle dominantního druhu postižení, přestože jde o více vad Těžce postižení (včetně středně těžkého mentálního postižení, podle vyhlášky č. 73/ 2005 Sb. §1 odstavec (5)) při dvou nebo více vadách, kdy druhá vada je středního nebo rovněž těžkého stupně 0810 ** 0910 ** Z výše uvedených pouze hluchoslepí

Pokyn k vykazování – kombinované vady Výjimka: Ve výjimečném případě u žáka s těžkým tělesným nebo smyslovým postižením a zároveň s lehkým mentálním postižením, pokud žák vykazuje výrazně zvýšené nároky na vzdělávání, může poradenské zařízení individuálně doporučit vykázání v řádku 0810 jako Souběžné postižení více vadami (především u žáka při dolní hranici LMR).

Děkujeme všem poradenským zařízením a školám za spolupráci a pomoc při vytváření Pokynu

Ing. Markéta Nešporová telefon: