Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3459 Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Advertisements

 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 12. Střídavý proud Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Dynamo – regulace Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_107_Nebezpečí elektřiny Vypracoval:
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název prezentace (DUMu): Elektromagnetická indukce
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název prezentace (DUMu): Elektrický obvod, napětí, proud
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Elektromotor a jeho využití
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Elektrické spotřebiče
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Fyzika – Elektrolýza.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Další součástky s jedním přechodem PN
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: Moderní škola
Název prezentace (DUMu): Elektrický výkon
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Vzdělávání pro konkurenceschopnost č. výzvy 21, prior. osa 7.1. Počáteční vzdělávání Výuková oblast: Člověk a svět práce Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_336 Ročník: 9. Sada: Technické činnosti Druh: Učební materiál Autor: Mgr. Jakub Machel Název: Elektrická energie Anotace: Materiál se zaměřuje na základní popis elektrotechniky, ukazuje její vývoj, seznamuje s principem galvanického článku, generátoru a transformátoru. Popisuje účinky a využití elektrické energie Datum vytvoření: Datum ověření:

VÝVOJ, VYUŽITÍ A ÚČINKY EL. ENERGIE SLABOPROUDÁ A SILNOPROUDÁ ELEKTROTECHNIKA Elektrická energie Obr. 1

Vývoj elektrotechniky Některé účinky elektřiny byly známy již ve starověku, vědecké objasnění jejich účinků však přišlo až s 19. stoletím Prvním zdrojem elektrické energie byl galvanický článek. Ten umožnil využití telegrafu, telefonu nebo žárovky. Objev generátorů umožnil koncem 19. století stavbu prvních elektráren a zajistil tak větší možnosti osvětlení, nebo pohon strojů a dopravních prostředků. Zpočátku nebylo možné přenášet proud na velké vzdálenosti, to se však změnilo s pomocí střídavého proudu a transformátorů. Obr. 2

Galvanický článek Obr. 3

Generátor Obr. 4

Transformátor Obr. 5 Obr. 6

Využití elektrické energie S využitím se setkáváme ve výrobě, dopravě i v domácnostech a fungování bez elektřiny je jen těžko představitelné. Mezi velké výhody elektrické energie patří jednoduchý způsob přenosu a snadná přeměna na jiné formy energie. Energie není viditelná, lze pouze sledovat její účinky.

Účinky elektrické energie Světelné účinky elektrické energie. (Žárovky-klasické, energeticky úsporné, halogenové). Magnetické účinky elektrické energie. (Elektromotory, generátory, transformátory, elektromagnety). Tepelné účinky elektrické energie. (Vařič, fén, toaster, topná spirála). Chemické účinky elektrické energie. (Pokovování materiálů – stříbro, chrom, nikl, zlato). Fyziologické účinky. (Elektrický proud vyšších hodnot je velmi nebezpečný. Může způsobit svalové křeče, srdeční arytmii nebo až zástavu srdce. Žáci mohou pracovat pouze s napětím do 24 V).

Slaboproudá a silnoproudá elektrotechnika Slaboproudá (informační) elektrotechnika Obor, který se zabývá přenosem a zpracováním informací prostřednictvím elektrických a optických signálů Silnoproudá (výkonová) elektrotechnika Obor zabývající se výrobou, přenosem a přeměnou elektrické energie Obr. 7Obr. 8

Doplňující otázky Zjisti pomocí internetu odpovědi na následující otázky: 1) V jakých jednotkách se uvádí elektrický proud, elektrické napětí a elektrický odpor. 2) Jak velké je napětí v zásuvce, se kterou se denně setkáváme 3) Ve kterém otvoru zásuvky je fáze a tudíž hrozí úraz elektrickým proudem? 4) Zamysli se nad tím, jak bys pomohl zraněnému, kterého zasáhl elektrický proud. Jak bys postupoval, kdyby byl ještě stále v kontaktu se zdrojem? 5) Zjisti kdo vynalezl – Elektrický článek, žárovku, hromosvod, telefon. 6) Zkus přijít na 5 elektrospotřebičů, bez kterých by ses v běžném životě neobešel

Zdroje Obr. 1, 2, 7, 8 – Obrázek Klipart MS Power Point – Obr. 3 - JLEEDEV, PREKLAD STEFI. Galvanicky clanok [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 4 - RATWOD. Hoover dam rotor [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 5 - ORIGINAL UPLOADER WAS JX AT CS.WIKIPEDIA. Transformer3d col3 cs [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 6 - ORIGINAL UPLOADER WAS SMIAL AT DE.WIKIPEDIA. Trafostation Alter Hellweg IMGP4722 [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: