Teorie výchovy Bezpečné učení Pravidla pro práci ve skupině.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Předškolní vzdělávání v podmínkách současné mateřské školy Doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D. PdF UP Olomouc.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu Přednáška č. 4 AR 2014/2015.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Nepravidelnosti a nedostatky ve stavbě věty Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
Ing. Kateřina Lichtenberková
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Komplexní systém hodnocení
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Název projektu: Moderní škola
Proč je důležité podpořit rozvoj KP ve škole
Techniky práce s mentálně postiženými
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Základní informace o poskytovateli
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pedagogická psychologie
Dětský klub Malý drak.
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
seminář k Teorii a metodice výchovy
Andragogika Vzdělávání.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Synergie manažerského týmu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Školní poradenské pracoviště
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Spolupráce s rodiči a komunitou
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Strategické řízení a plánování
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Teorie výchovy Bezpečné učení Pravidla pro práci ve skupině

Teorie a metodika výchovy(TMV)  učitel –vzdělavatel, vychovatel, veřejný činitel  Metodologicko-koncepční problém TMV je vytvoření jejího funkčního modelu, který by integroval dvě dominantní tendence uvnitř této disciplíny – vychovatelské kompetence učitele a interdisciplinární obsah předmětu.  Témata:  důvěra učitele k žákovi  vztah žáka k vyučovacímu předmětu, k učiteli, ke škole  klima ve školní třídě a ve škole  vztahy mezi školou, rodinou a veřejností

Prakticko-metodická (dovednostní) příprava budoucích učitelů  rozbor výchovných situací  pozice žáka ve třídě (sociometrický dotazník)  vztah dítěte ke škole a k učiteli  hodnotová orientace dětí, rodičů  režim dne žáka, jeho vytváření, respektive přetváření  individuální práce s problémovými žáky  vytváření podnětné přátelské atmosféry ve třídě  nácvik vybraných verbálních a neverbálních edukačních komunikací  řešení modelových výchovných situací  příprava a přednesení témat pro pedagogicko-osvětovou práci s rodiči …

Klíčové kompetence (zásadní vlastnosti a dovednosti) Rýdl(1999, s. 9-10)  Schopnost neustále se odpovědně učit  Aktivnost v přístupu ke světu a odhalování souvislostí  Kritické myšlení a schopnost vyvozovat vlastní soudy  Komunikace různými výrazovými prostředky v různých jazycích  Funkční gramotnost ve smyslu porozumění textům a schopnost argumentace  Schopnost spolupráce v týmu  Schopnost řešit nenásilně, ale asertivně konflikty  Flexibilnost a dynamičnost vzhledem k trvalému procesu změn  Vnímání ekologické rovnováhy ve vztahu člověka a přírody  Schopnost chránit multikulturálnost a multiperspektivnost života

Učitel v procesu výchovy pro 21. století (Horká, 2004, s )  Systémové vidění světa – schopnost naučit žáky vidět propojenost světa, hledat příčiny problémů, podporovat pluralitu pohledů  Zdůrazňování vzájemných souvislostí mezi všemi jevy a skutečnostmi, jež nás obklopují.  Soulad mezi globálním a lokálním.  Uveďte příklady z Vašeho oboru:  1. jak lze řešit vztah mezi globálním a lokálním (vztah mezi integrací a svébytností)  2. jak budete rozvíjet demokratické chování  3. jak může přispět obsah učiva k interkulturnímu porozumění (ke zvládnutí úspěšné mediální komunikace, k uvědomělé péči o Zemi, k osobnostnímu rozvoji jedince k rozvoji funkční gramotnosti)?

Jak mohu nastartovat pozitivní bezpečné prostředí pro učení ve třídě?  nastavování pravidel  příklady dobré praxe  Co potřebuji k tomu, abych se mohl učit?  Jak se nyní zajišťuji vhodné podmínky pro učení se?  Jak to souvisí s mou budoucí rolí učitele?

PhDr. Marek Herman  Marek Herman  Marek Herman učil 7 let na gymnáziu v Bílovci, rok pracoval s malými dětmi v mateřské škole, v současné době pracuje jako poradce pro české i nadnárodní firmy. Spolu s doc. Soňou Hermochovou se podílel na vzniku programu „Dokážu to?“, externě přednáší na Universitě Palackého v Olomouci a na VŠE Praha teorii osobního rozvoje. Kromě toho vede svoje téměř 20 let semináře na sebepoznání a seberozvoj, pracuje s maminkami a dětmi do 6 let. V Nadaci Via založil a finančně podporuje fond Rachůnek, který je zaměřen na výchovu k rodičovství. Byl jedním z klíčových lidí, kteří stáli u zrodu tzv. dárcovské esemesky, unikátního projektu na podporu individuálního dárcovství a charity v ČR. Napsal úspěšnou knihu „Najděte si svého marťana“.  proces-uceni proces-uceni  nastavení pravidel nastavení pravidel