Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Variace. Kombinatorické úlohy - Variace řeší se experimentem postupné hledání správného systému řešení vyžadujeme.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Daniel Hanzlík. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Užití Pythagorovy věty – 4. část
Některé pojmy teorie grafů I. Příklad: log p ABC = u 0 + u A + u B + u C + u AB + u AC A B C.
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Čtyřúhelníky Základní pojmy.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Permutace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0109 Mgr. Jakub Němec.
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
Martina Braunerová. A B U Zakreslete Vennův diagram pro uvedené množiny a vyznačte v něm všechny prvky množiny U:  Základní množina U je množina všech.
Les, stromy a kostry Kružnice: sled, který začíná a končí ve stejném vrcholu, ostatní vrcholy jsou různé Souvislý graf: mezi každými dvěma vrcholy existuje.
Kolmost ve stereometrii Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0110 Mgr. Jakub Němec.
KOMBINATORIKA Permutace bez opakování
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorické hry.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinace. Kombinatorické úlohy - Kombinace řeší se experimentem postupné hledání správného systému řešení vyžadujeme.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.XXXX.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorické úlohy.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Obvod obdélníku Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Rovinné útvary Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Prostorové útvary Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorika v geometrii.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorické úlohy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorické hry.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorika v geometrii.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
TÉMA: Obdélník a čtverec
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
VY_32_INOVACE_61.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Matematika Variace.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Kombinatorika. Základní pojmy. Pravidla pro práci se skupinou:
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ÚSEČKA Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 01 Matematika a její aplikace.
Vzorce na úpravu výrazů
TÉMA: Rýsování čtverce
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Variace

Kombinatorické úlohy - Variace řeší se experimentem postupné hledání správného systému řešení vyžadujeme všechna možná řešení

Příklad: Jitka si hraje se čtverečky, má na nich napsána tyto čísla 1, 3, 8. Čtverečky přemisťuje a zapisuje nově vzniklá čísla, např. 138, 183, atd. Pokračuj s Jitkou. Napsaná čísla seřaď podle velikosti. Řešení:138, 183, 318, 381, 813,

Příklad: Ze čtyř písmen a, b, c, d vytvořte všechny možné dvojice takové, že a) záleží na jejich pořadí a přitom se písmena ve dvojicích mohou opakovat, b) záleží na jejich pořadí a přitom se písmena ve dvojicích neopakují. Řešení: a) aa ab ac ad b) - ab ac ad ba bb bc bd ba - bc bd ca cb cc cd ca cb - cd da db dc dd da db dc -

Příklad: Čtyři kamarádi se dohodli, že si o prázdninách pošlou pohlednice, každý každému. Pozn.: kamarády označíme A, B, C, D Řešení: Hledaných možností je 12. Grafické znázornění: Zápis výčtem prvků: A B AB BA CA DA AC BC CB DB D C AD BD CD DC

Použitá literatura: BLAŽKOVÁ, R.; MATOUŠKOVÁ, K.; VAŇUROVÁ, M. Náměty k rozvíjení kombinačního myšlení. Brno: PedF MU, s. CALDA, E. Kombinatorika pro učitelské studium. 1. vyd. Praha: MATFYZPRESS, s. ISBN ROSECKÁ, Z., RŮŽIČKA, J. Počítám a uvažuji, učebnice matematiky pro 4. ročník, Brno: Nová škola, s. ISBN Chlapec, modré kalhoty. [online]. [cit ]. Dostupné na www: jrlySgEBDQQ/Twf1YuubttI/AAAAAAAAADY/Q6Q9KYm2WDI/s1600/baljeet.jpeg jrlySgEBDQQ/Twf1YuubttI/AAAAAAAAADY/Q6Q9KYm2WDI/s1600/baljeet.jpeg Chlapec, žlutý svetr. [online]. [cit ]. Dostupné na www: _640.png _640.png Chlapec, šedý svetr. [online]. [cit ]. Dostupné na www: _640.png _640.png Chlapec, červené triko. [online]. [cit ]. Dostupné na www: ilustracion-de-un-nino-sobre-un-fondo-blanco.jpg