N ÁZEV ŠKOLY : ZŠ Š TĚTÍ, O STROVNÍ 300 A UTOR : M GR. N IKOLA G RBAVČICOVÁ N ÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_VO.9.A.11_financni_ gramotnost_pojmy N ÁZEV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Advertisements

Úvěrové operace.
7. července 2013VY_32_INOVACE_100303_Bankovnictvi_3_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
Produkty finančního trhu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám" Projekt: Škola pro život Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: C.
Nástroje finančního trhu
Ekonomická gramotnost Hypotéky a spotřebitelské úvěry.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Problematika úvěrů v praxi – Československá obchodní banka, a. s.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Finanční trh a banky Vypracoval : Ing. Ingrid Ilčíková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Aktivní úvěrové operace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN:
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C 8 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.
Kreditní karty. Kreditní karty Platební karty Při zřízení běžného účtu nám je poskytnuta platební karta Tuto kartu využíváme k bezhotovostnímu placení.
Nedostatek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nominální a reálná úroková sazba
Bankovnictví.
1 Bankovní úvěrové analýzy Banky, úvěrové produkty Průběžný test 1 OtázkyJméno:……………………………………….Skupina:……………………………………. Datum:
Finanční trh. finanční trh nabídka a poptávka peněz, cenných papírů a dalších forem kapitálu nabídka a poptávka peněz, cenných papírů a dalších forem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Materiál pro výukovou oporu zpracovanou v rámci projektu Informační technologie proti bariérám ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
EU_62_A_sada 2_04_M_Úspory a půjčky domácnosti_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková.
INVESTOVÁNÍ DOMÁCNOSTÍ. Finanční rozpočet  Finanční rozpočet domácnosti je souhrnný přehled příjmů a výdajů všech členů domácnosti za určité časové období.
Kapitálový trh Ekonomika podniku 2. ročník Kapitálový trh - zaměřuje se na umístění kapitálu ve finanční podobě - má dlouhodobou povahu, tzn. investice.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 15 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
Finanční gramotnost: Platební karty. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 04 Platební karty 2 „Karetní business: body za platbu, slevy, balíčky, spoření, pojištění,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
FINANČNÍ GRAMOTNOST ÚVĚROVÉ SLUŽBY BANK 2 ÚVĚROVÉ PRODUKTY.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_18 Název materiáluKde si půjčit.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Úvěry od nebankovních institucí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_33 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
1 Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0206 Název vzdělávacího materiálu: Vkladové služby bank Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Úvěry, splátky, pojištění
Kam s penězi, aby nezahálely
Kód vzdělávacího materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Bankovní a nebankovní půjčky
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Exekuce, vymáhání pohledávek.
Aktivní bankovní operace – úvěry
FINANČNÍ GRAMOTNOST Úvěr od nebankovních institucí.
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Moderní platební nástroje
Banky a jejich funkce – Pracovní list
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST PASIVA ZŠ HEJNICE Z. Hyxa.
ÚVOD DO OBECNÉ EKONOMIE Proč se tím vůbec zabývat?
DUM - Digitální Učební Materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
DUM - Digitální Učební Materiál
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

N ÁZEV ŠKOLY : ZŠ Š TĚTÍ, O STROVNÍ 300 A UTOR : M GR. N IKOLA G RBAVČICOVÁ N ÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_VO.9.A.11_financni_ gramotnost_pojmy N ÁZEV : FINANČNÍ GRAMOTNOST POJMY Č ÍSLO OPERAČNÍHO PROGRAMU : CZ.1.07/1.4.00/ N ÁZEV PROJEKTU : PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)

PENÍZE PLATIDLO EMISE PENĚZ VYDÁVÁNÍ PENĚZ (U NÁS ČNB) HOTOVOSTNÍ PENÍZE BANKOVKY A MINCE BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE NA ÚČTECH  INTERNETOVÉ BANKOVNICTVÍ

PLATEBNÍ KARTA DEBETNÍ (své peníze) KREDITNÍ (peníze banky = půjčka) ÚROK PENĚŽITÁ ODMĚNA ZA PŮJČENÍ PENĚZ

ÚVĚR PŮJČKA, KTEROU BANKA POSKYTUJE KLIENTOVI FORMY ÚVĚRŮ SPOTŘEBITELSKÝ – pro běžného občana; k nákupu spotřebního zboží; poskytují banky a nebankovní finanční společnosti KONTOKORENTNÍ – služba sjednaná k běžnému účtu; čerpání do limitu; poskytují banky HYPOTEČNÍ – dlouhodobá půjčka na stavbu či rekonstrukci domu nebo bytu; zástavní právo; poskytují banky KREDITNÍ KARTA A REVOLVINGOVÝ ÚVĚR = obnovující se; čerpá z karty finance, úvěr splácí a opět si finance může půjčit

NEBANKOVNÍ PŮJČKY + dostupné, bez zástavy, bez dokladů o koupi - vyšší úroky a poplatky, neseriózní společnosti COFIDIS, ESSOX, PROVIDENT FINANCIAL, HOME CREDIT RSPN = roční procentní sazba nákladů (procentuální podíl z dlužné částky + další výdaje spojené s čerpáním úvěru)

VĚŘITEL MÁ POHLEDÁVKU U DLUŽNÍKA DLUŽNÍK MÁ U VĚŘITELE DLUH RUČITEL ZA NĚKOHO RUČÍ (případná povinnost splácení)

EXEKUCE ÚŘEDNÍ VYMÁHÁNÍ DLUŽNÉ ČÁSTKY  ZABAVENÍ MAJETKU MAJETEK – MOVITÝ = HYBATELNÝ – auto, elektronika, šperky, peníze, obrazy… NEMOVITÝ = NEHYBNÝ – dům, byt, pozemek  DRAŽBA EXEKUTOR ÚŘEDNÍ OSOBA, KTERÁ VYKONÁVÁ EXEKUCI

SPOŘENÍ DROBNÉ – do pokladničky, na běžný účet SPOŘICÍ ÚČET – výhodnější úroková sazba STAVEBNÍ SPOŘENÍ – spoření + státní podpora + úročení

HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTÍ PŘEBYTEK – domácnosti spoří DEFICIT = SCHODEK – nedostatek BILANCE = celkový přehled, výsledek určité činnosti (např. rozdíl mezi příjmy a výdaji)

REKLAMACE NÁROK NA OPRAVU / NOVÉ ZBOŽÍ / VRÁCENÍ PENĚZ ZÁRUČNÍ DOBA Spotřební zboží – 2 roky Zvířata – 6 týdnů Krmivo – 3 týdny Potraviny – 8 dní Lahůdky – 1 den

POUŽITÉ ZDROJE n/penize.jpg D1&resNum=2&ref=http%3A//obrazky.cz/%3Fstep%3D20%26filter%3D1%26s%3D%26size %3Dany%26sId%3DOTTd2UMHwkUnotRz_jKi%26orientation%3D%26q%3Dbanka&resID =uzr9e_k-dlmZCUwJlbobt- 4WB1lOzmZj64DGGrBEMI4&imgURL=http%3A//i.idnes.cz/11/033/cl6/MBB373fbb_profim edia_ jpg&pageURL=http%3A//zpravy.idnes.cz/dcera-si-na-rodice-pujcila-300- tisic-dozvedeli-se-to-az-z-upominek-pv3-/krimi.asp%3Fc%3DA110329_080003_hradec- zpravy_zep&imgX=630&imgY=325&imgSize=48&thURL=http%3A//media1.picsearch.com/ is%3Fuzr9e_k-dlmZCUwJlbobt- 4WB1lOzmZj64DGGrBEMI4&thX=128&thY=66&qNoSite=dlu%C5%BEn%C3%ADk&site WWW=&sId=OTTd2UMHwlWyotXd03PPasp%3Fc%3DA110329_080003_hradec- zpravy_zep&imgX=630&imgY=325&imgSize=48&thURL=http%3A//media1.picsearch.com/ is%3Fuzr9e_k-dlmZCUwJlbobt- 4WB1lOzmZj64DGGrBEMI4&thX=128&thY=66&qNoSite=dlu%C5%BEn%C3%ADk&site WWW=&sId=OTTd2UMHwlWyotXd03PP strycek-skrblik.jpg profi_520x250.jpg

http%3A//obrazky.cz/%3Fq%3Dplatebn%25C3%25AD%2Bkarta&resID=qezFO- 28yEQ4QOU70A0Icw24OtAPz-nfQkxli- sD2Rc&imgURL=http%3A//img.dumfinanci.cz/principal/money11.jpg&pageURL=http%3A//dumfin anci.cz/bydleni/urokove- sazby/aktualni/2010/10&imgX=510&imgY=388&imgSize=148&thURL=http%3A//media5.picsearch. com/is%3FqezFO-28yEQ4QOU70A0Icw24OtAPz-nfQkxli- sD2Rc&thX=128&thY=97&qNoSite=%C3%BArok&siteWWW=&sId=obMLT1TEwkFD4kpzeufl&sId=obMLT1TEwkFD4kpzeufl

METODIKA Nejprve vyložíme jednotlivé pojmy z oboru finanční gramotnost. Potom zkusíme zodpovědět jednoduché otázky. Žáci si zapíšou podstatné do sešitu. Nakonec rozvineme debatu o tom, jaké mají oni informace, které souvisí s finanční gramotností. Pokusíme se debatovat o zkušenostech např. rodičů či vlastních.