„VÝUKA ÚČETNICTVÍ na Střední škole diplomacie a veřejné správy s.r.o.“ Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252_TÉMA_Daň z přidané hodnoty Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Advertisements

Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Způsoby vedení evidence podnikatelské činnosti I.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_07.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu Přednáška č. 4 AR 2014/2015.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_36 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_23 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Dokument KAP MSK - obsah
Obchodní akademie Náchod
Technické vzdělávání, vyučovací prostředky, technická muzea.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Plánování ve školní tělesné výchově
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Název vzdělávacího materiálu
zpracovaný v rámci projektu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Účetnictví – význam informací
Vznik pracovního poměru
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Název projektu: Moderní škola
zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Prostředí k UČENÍ v Začít spolu
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Střední škola obchodně technická s. r. o.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Splátkový kalendář s využitím MS Excel
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Transkript prezentace:

„VÝUKA ÚČETNICTVÍ na Střední škole diplomacie a veřejné správy s.r.o.“ Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

OBSAH PRÁCE 1) Úvod 2) Cíl práce 3) Literární rešerše 4) Praktická část – výuka účetnictví na SŠDVS 5) Vzor vyučovací hodiny účetnictví 6) Závěr 7) Seznam pramenů a odborné literatury

1) ÚVOD  Pojem účetnictví chápán každým člověkem jinak.  Občan sám sobě účetním, aniž by si to vždy uvědomoval. Koupit auto na úvěr nebo z úspor? Spořit či utrácet? Koupit dům nebo jet na dovolenou?  Podnikatel – nutnost, bez které se nedá podnikat. Zadlužit se? Investovat? Inovovat? Mám drahé vstupy? Jsem konkurenceschopný?  Jak je to s výukou na středních školách? Učit žáky papouškovat čísla účtů? NE! MUSÍ ZVÍTĚZIT SELSKÝ ROZUM A LOGIKA!  Nutnost zapojit do výuky odborníky z praxe.

2) CÍL PRÁCE  Předvést výuku účetnictví na střední škole učitelem z praxe, která je prováděna s důrazem na připravenost žáka vstoupit na trh práce i bez vysokoškolského vzdělání.

3) LITERÁRNÍ REŠERŠE  Dějiny účetnictví sahají do pravěku – zářezy do dřeva zaznamenávající počet dobytka, zdokonalení účetnictví se vznikem písma, rozmach v antickém Římě, nezávisle v Číně, princip dodnes stejný, využití ve státní správě, poté v podnikatelské sféře. Dnes zpracování účetnictví na PC.  V současnosti výuka účetnictví na SŠ a VŠ s ekonomickým zaměřením NORMOU – střet dvou koncepcí: teoretická a praktická – nutný kompromis!  Teoreticko-praktická koncepce odpovídá myšlenkám „39 kompetencí pro Evropu – oblast pedagogiky“: učení, objevování, myšlení a uvažování, komunikace, kompetence, práce, adaptace…

4) PRAKTICKÁ ČÁST - výuka účetnictví na SŠDVS  ŠVP jako učební dokument tematický plán  ŠVP jako učební dokument každé základní a střední školy v ČR – realizace požadavků rámcového vzdělávacího programu pro daný obor vzdělávání. Navazující dokument na ŠVP je tematický plán pro každý ročník a třídu – obsahová náplň v souladu se ŠVP.  ŠVP – účetnictví a daně (SŠDVS) obecné cíle, charakteristika učiva, pojetí výuky, přínos k rozvoji klíčových a odborných kompetencí, rozpis učiva a realizace kompetencí, ŠVP SŠDVS

 Metody výuky vychází mimo jiné z poznatků současné didaktiky: z poznatků současné didaktiky: hledisko pramene poznání – metody slovní, názorně demonstrační, praktické, hledisko aktivity a samostatnosti žáků – metody sdělovací, samostatné práce, badatelské a výzkumné, hledisko výchovně vzdělávacího procesu – metody motivační, expoziční, fixační, hodnocení a kontroly, využití metody PROJEKTOVÉ, spojené s týmovou prací žáků – simulace praktické práce v s.r.o., a.s. apod.

 Pomůcky při vyučování učebnice a pracovní sešit směrná účtová osnova pro podnikatele Notebooky, PC, dataprojektor, kalkulačka obchodní formuláře, přednášky zpracované učitelem  Organizace vyučování tradiční hodina – fáze motivační, výkladová (teoretická a praktická), procvičování a shrnutí projektová hodina – týmová práce exkurze – FÚ, ÚP, OSSZ, ZP  Mezipředmětové vztahy účetnictví – ekonomika – právo – bankovnictví – pojišťovnictví – management – marketing- informatika – finanční gramotnost…

5) VZOR VYUČOVACÍ HODINY ÚČETNICTVÍ  Vyhotovování účetních dokladů – ročník první CÍLE HODINY  kognitivní – proč? Bez ÚD nelze účtovat!  postojové – pečlivost, bezchybnost, poctivost, nepodvádět!  psychomotorické – práce s PC, tvorba vlastních formulářů ORGANIZACE VYUČOVÁNÍ A METODICKÁ ČÁST HODINY  motivační fáze – problematika ÚD, proč ÚD  výkladová fáze – teorie ÚD, praktická část  procvičování a souhrn – cvičný příklad, zopakování nejdůležitějšího, zadání DÚ: v programu Excel vyhotovit fakturu

6) ZÁVĚR  možnost aktivně se zapojit do společnosti  možnost pracovat a vydělávat  kvalitní příprava na pracovní život  kvalitní vzdělání zajištěné kompetentními učiteli  pro obor účetní nutnost odborné přípravy  na SŠDVS zodpovědný přístup s ohledem na budoucí uplatnění žáků na trhu práce

Děkuji za Vaši pozornost Ing. Ivana Šlamborová V Mostě dne