ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ - SOUTĚŽ Seminář z přírodopisu dokončeno 20. 5. 2013 HÁDEJ, KDO JSEM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živočichové v lesích Měkkýši.
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
Praktická cvičení z botaniky
Rostliny našich rybníků 4.ročník
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Živočichové rybníka Žahavci.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Znaky krytosemenných rostlin
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_488_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
EKOSYSTÉM RYBNÍKA Ekologický přírodopis pro 6
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
PŘÍRODOVĚDA.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
VY_32_INOVACE_28_ Prvouka 3.ročník Rostliny 1.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 12 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Ukrytý.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Močová soustava člověka
Byliny.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: SÍTINOVITÉ
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Projekt:Vzdělávací internetové kluby Jméno:Jakub Michálek Téma:Příroda a já.
Rostliny Soutěž RISKUJ Pokračovat Zdroje obrázků
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Pryskyřníkovité a růžovité
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
STROMY LISTNANTÉ Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Prezentace pro Seminář z přírodopisu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Magnoliovité, leknínovité, mákovité.
HÁDEJ, KDO JSEM - MĚKKÝŠI Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_47_Pr6_hadej_mekkysi.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
VÝTRUSNICOVÝ KLAS A VÝTRUSY PŘESLIČKY ROLNÍ Výuková prezentace pro Seminář z přírodopisu dokončeno
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Pavel Skopal Název prezentace (DUMu): Cibulnaté rostliny S - T Název sady:Pěstování cibulovin a hlíznatých rostlin.
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
POKOŽKA LISTŮ JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
STROMY JEHLIČNATÉ Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
CHRÁNĚNÉ ROSTLINY V ČR Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jana Procházková Datum: 15.
Šáchorovité (Cyperaceae)
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
VY_32_INOVACE_04-57 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_PŘÍRODOPIS
KVETOUCÍ BYLINY PODZIMNÍHO ASPEKTU
VY_32_INOVACE_17_PŘV_BYLINY
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
STAVBA KVĚTU KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN - květní vzorce
ZNAKY JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN opakování
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
VY_32_INOVACE_19 19 Léto v lese autor: Mgr. Jana Kobylková
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.19_Rostliny_v_lete.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Transkript prezentace:

ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ - SOUTĚŽ Seminář z přírodopisu dokončeno HÁDEJ, KDO JSEM

Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Ing. Eva Khorelová Název:VY_32_INOVACE_40_SPř Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Seminář z přírodopisu – Hádej, kdo jsem – závěrečné opakování, soutěž Anotace:Výuková prezentace, která hravou formou podává žákům informaci o úrovni znalostí, které získali při plnění svých úkolů v semináři z přírodopisu. Datum dokončení:

Ověříme si, jak jste byli v průběhu celého roku pozorní. Připraveno je pro vás 15 otázek.

Pokyny k práci: 1) Budete hádat jména rostlin a živočichů, s nimiž jste v průběhu tohoto roku pracovali. 2) Pokud neuhodnete jméno hned z první nápovědy, rozklikněte si další 2 nápovědy, potom obrázek, nebo si přečtěte odpověď. 3) Odpovědi si může psát každý do svého sešitu. 4) Nebo si můžete zasoutěžit a kdo první uhodne správnou odpověď, připisuje si body. 5) 4 body za okamžité uhodnutí, 3 body za odpověď se dvěma nápovědami, 2 body za tři nápovědy, 1 bod za uhodnutí s obrázkem.

Pokyny k práci: nápověda obrázek odpověď další V této ikoně se nalézají dvě další nápovědy, rozklikněte si je postupně za sebou. Pokud vám nebudou stačit tři nápovědy, rozklikněte si obrázek. Pokud ano ti nestačí, klikněte na odpověď. Chcete-li pokračovat další otázkou, klikněte na šipku.

Patřím mezi členovce a k pohybu mi slouží tykadla. obrázek odpověď nápověda další 1. Umím se rozmnožovat partenogenezí – bez samečka. Mám jen jedno oko s krystalky solí okolo něj. Hrotnatka obecná - perloočka

Většinu svého života prožívám v půdě. obrázek odpověď nápověda další 2. Na povrch vylézám jenom po velkém lijáku. Vděčíte mi za kyprou a úrodnou půdu. Žížala obecná Michael Linnenbach, [cit ], dostupné pod licencí Creative Commons na

V mžiku dokážu změnit svůj vzhled. obrázek odpověď nápověda další 3. Lidé mne obdivují pro mou krásu. Někteří živočichové se bojí mých hrozivých očí. Babočka paví oko

Někdy na vás ze stromu koukám, zda se ve škole dobře učíte. obrázek odpověď nápověda další 4. Nejradši mám k jídlu myši a hraboše. Klidně spolknu hraboše celého i s chlupama. Kalous ušatý Sascha Rösner, [cit ], dostupné pod licencí Creative Commons na www:

Jsem malý mlsoun, který nikam nechvátá. obrázek odpověď nápověda další 5. Součást mého těla má něco společného s vaječnou skořápkou. Jazýček mám jako struhadlo. Hlemýžď zahradní

Nejsem ani živočich, ani rostlina. obrázek odpověď nápověda další 6. Mezi svými blízkými jsem považována za vysokou krásku. I tvoje srdce často zaplesá, když mě v lese uvidíš. Bedla vysoká

Jsem malý živočich, kterému k žití stačí jedna buňka. obrázek odpověď nápověda další 7. Mezi svými druhy žijícími ve vodě jsem ale docela veliký. Tělo mám ploché, ve tvaru domácí obuvi. Trepka velká

Když letím, mám krk esovitě stočený a nohy natažené dozadu. Jsem statný opeřenec hnízdící v blízkosti Krčského rybníku. obrázek odpověď nápověda další 8. Mám dlouhý krk, zobák i nohy. Volavka popelavá Neil Philips, [cit ], dostupné pod licencí Creative Commons na www:

Tam mi chlupy dokonce rostou po celý život. Moji srst jste zkoumali nejčastěji. obrázek odpověď nápověda další 9. Neroste mi rovnoměrně po celém těle, nejvíc roste na hlavě. Člověk

Kvetu časně zjara v podrostu listnatého lesa. obrázek odpověď nápověda další 10. Mám bílý květ s mnoha tyčinkami a pestíky. V čerstvém stavu jsem jedovatá, jako ostatní moji příbuzní. Sasanka hajní

Jedna lodyha mi vyroste na jaře, druhá v létě. obrázek odpověď nápověda další 11. Nikdy netvořím květy. Moje rozmnožovací orgány mají pentlice – haptery, které se podle vlhkosti narovnají, nebo zamotají. Přeslička rolní

Kdysi mě lidé v suchém stavu používali na dětské pleny. Sice mě lidé řadí do vyšších rostlin, ale moc vysoký nejsem. obrázek odpověď nápověda další 12. Rostu v bažinách a močálech, mám v listech buňky s chloroplasty i hyalocysty – mrtvé buňky zadržující vodu. Rašeliník kostrbatý

Patřím do čeledi hvězdnicovitých a zákrov mého květenství má dokonalé háčky. Jsem statná bylina rostoucí podél cest s velkými chlupatými listy se silným řapíkem. obrázek odpověď nápověda další 13. Moje plody dozrávají na podzim a k jejich rozšiřování využívám služeb lidí, psů a jiných živočichů. Lopuch větší

Tyto buňky tvoří aerenchym, provzdušňovací pletivo. Jsem jednoděložná bylina rostoucí v mokřinách. obrázek odpověď nápověda 14. Na příčném řezu mojí lodyhou jste pozorovali krásné hvězdicovité buňky. Sítina klubkatá další

Největší službu mi dělají chlupy žahavé. Jsem bylina, ze které má každý respekt. obrázek odpověď nápověda 15. Před sežráním živočichy mě úspěšně chrání několik druhů chlupů. Kopřiva dvoudomá konec

Zdroje informací: Pokud není uvedeno jinak, jsou fotografie a nákres autorky vlastní.