Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, 13. 1. 2010 Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
ECVET v Programu celoživotního učení
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
PREZENČNÍ INFORMAČNÍ SEMINÁŘ PRO VEDOUCÍ ZAMĚSTNANCE.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Vlastní hodnocení školy
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Autoevaluační nástroje na naší škole
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Představení projektu Rozvoj kompetencí managementu a pracovníků VŠ MSK (s podporou ICT), CZ.1.07/2.2.00/ Prezentace projektu na společném.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Měkké projekty a obce, případová studie 01 MEPCO – Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha 6 Projekt je spolufinancován.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
”Národní tým expertů ” Dům zahraniční spolupráce Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
T ESTOVÁNÍ ŽÁKŮ Horní Bečva, Michal Uhlař EVROPSKÁ UNIE EVROPSKÝ FOND PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ SPOLEČNĚ BEZ HRANIC 1 Metodické a evaluační centrum,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
INFORMACE O VÝSLEDCÍCH TESTOVÁNÍ ŽÁKŮ Trenčín, Michal Uhlař EVROPSKÁ UNIE EVROPSKÝ FOND PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ SPOLEČNĚ BEZ HRANIC 1 Metodické.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Okna vědy dokořán Rostislav Miarka. Souhrnné informace OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa 7.2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Oblast.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Tento projekt je spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj, státním rozpočtem České republiky a státním rozpočtem Slovenské republiky Metodické.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
STANDARDIZACE PROFESNÍCH ČINNOSTÍ UČITELE Projekt MŠMT ČR pro rok 2008.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI, PROBLEMATIKA PÉČE O NADANÉ ŽÁKY Projekt v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Hodnocení kvality vzdělávání v Libereckém kraji Informace o průběhu projektu Ing. Petr Rychlovský.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt Metodika v anglickém jazyce CZ.1.07/1.3.50/
PROJEKT MÁLOTŘÍDKY SPOLEČNĚ PaedDr. Malenovská Lenka 24.listopadu 2009.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Reflexe aktivit a výsledků projektu Reflexe aktivit a výsledků projektu Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního programu Učitelství pro.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. 3. září 2015, Opava.
„Okna technickým oborům dokořán“
Institut Celoživotního Vzdělávání
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Úvodní seminář Klíčová aktivita č. 3
CLIL Název operačního programu: OP VK
Vědeckovýzkumný informační systém
KVALITA rozvojový program kraje
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Plánování prvních kroků
Komplexní systém hodnocení
Název operačního programu:
Hlavní manažér SP Kvalita I
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Obsah Představení příjemce, partnerů Cíle projektu Co jsme již udělali – KA 1 Další aktivity projektu 2Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Projekt Název: Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Příjemce: Statutární město Jihlava Partneři: Vysočina Education Metodické a evaluační centrum Poskytovatel podpory:Kraj Vysočina Oblast podpory: 1.3 Číslo projektu:CZ.1.07/1.3.02/ Finanční alokace: Kč Zahájení projektu: Ukončení projektu: Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Projektový tým Statutární město Jihlava: – Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí projektu – Ing. Hana Králová, finanční manažer projektu – Hana Ustohalová, administrativní podpora projektu Vysočina Education – Mgr. Roman Křivánek – Odborný poradce – PaedDr. Lenka Malenovská – výkonný manažer projektu Metodické a evaluační centrum, o.p.s. – Prof. RNDr. Erika Mechlová, CSc. – odborný garant – Doc. PhDr. Juraj Kalnický, PhD. – odborný garant – Ing. Michal Uhlař – výkonný manažer projektu 4Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Cíle projektu Naplnění podmínek daných vyhláškou MŠMT ČR č.15/2005 Sb. (225/2009 Sb.) Rozvoj znalostí a dovedností pracovníků škol v oblasti autoevaluace Využívání nástrojů autoevalauce Vývoj informačního systému na podporu autoevaluace základních škol Workshopy zaměřené na jednotlivé oblasti autoevaluace Praktický nácvik provádění autoevaluace na základních školách 5Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Aktivity projektu I. KA: rok 2009 seznámení s dostupnými autoevaluačními metodikami v ČR a zemi EU II. KA: rok 2010 Rozvoj dovedností pracovníků základních škol v oblasti evaluace – vývoj metodiky autoevaluace pro ZŠ města Jihlavy III. KA: rok 2011 Pilotní ověření metodiky autoevaluace na školách 6Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

KA 1 Vstupní analýza stavu úrovně výstupů autoevaluačních aktivit škol – (výsledky autoevaluace, formální stav autoevaluačních zpráv, používané nástroje, porovnání se stavem ve škole) Seminář s cílem seznámení s autoevaluačními aktivitami v zemích EU (vystoupení zahraničního odborníka na autoevaluaci) Seminář pro zástupce škol s cílem seznámení s výsledky analýzy evaluace na školách. 7Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Analýza autoevaluačních zpráv Provedena analýza autoevaluačních zpráv – 10 základních škol města Jihlavy Osobní schůzka s řediteli základních škol města Jihlavy Vyhodnocení stavu úrovně autoevalauce na základních školách města Jihlavy Zaslána detailní zpráva škole Prezentace výsledků na 2. semináři 8Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

1. Seminář – význam evaluace v ČR a zemí EU 9Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Prof. RNDr. Piet Kommers, Ph.D. Univerzita Twente, Holandsko 10Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Použité metody autoevalauce v rámci projektu Dotazníkové šetření klima v základních školách města Jihlavy Testování žáků 3., 5., 7 tříd základních škol města Jihlavy – test Relativního přírůstku znalostí 11Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Klima školy Dotazníky pro – Žáky Klima ve škola a třídách – Učitele Komunikační klima sboru – Rodiče Vztah rodičů ke škole 12Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Statistika Přehled respondentů rodiče1059 učitelé265 žáci Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

14Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Testování žáků testem Relativního přírůstku znalostí - Statistika Celkový udaný počet žáků: 1289 Celkový počet otestovaných žáků:1206 Otestováno 93,6% žáků 15Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Statistika Základní škola TGM, Žižkova žáků Základní škola, Demlova žáků Základní škola, E. Rošického žáků Základní škola, Havlíčkova žáků Základní škola, Kollárova žáků Základní škola, Křížová žáků Základní škola, Nad Plovárnou žáků Základní škola, Seifertova žáků ZŠ Otokara Březiny, Demlova žáků 16Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Statistika 17Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

2. seminář 18Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

IS Zeval Na podporu autoevaluace základních škol města Jihlavy se vyvíjí informační systém jihlava.eval.cz Cíle IS: – Jednodušší zpracování autoevaluace – Porovnání v čase – Porovnání s ostatními školami města Jihlavy – Zapracování získaných dat do evaluace 19Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

IS ZEVAL 20Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Co nás čeká - KA Workshopy zaměřené na jednotlivé oblasti a podoblasti daných vyhláškou MŠMT ČR č.15/2005 Sb. (od /2009 Sb. ) Obsah workshopů – podmínky ke vzdělávání, – průběh vzdělávání, – kultura školy (klima školy) – řízení školy – výsledky vzdělávání – výsledky práce školy vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům 21Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

KA Praktický nácvik provádění autoevaluace s učiteli přímo ve škole včetně zapojení všech dostupných nástrojů autoevaluace. Nácvik využívání informačního systému jako nástroj autoevaluace. Příklady dobré praxe. 22Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

Děkuji za pozornost 23Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality