Konflikt Bc. Balonová Soňa.  Co znamená pojem konflikt ???  Zkus toto slovo nahradit jinými.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Advertisements

ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
Ochrana zdraví Bc. Balonová Soňa. Co je to zdraví? Co si představuješ pod tímto pojmem? Co pro Tebe znamená být zdráv?
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Sexual harassement, mobbing
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/09
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U-3-025
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Výchova k občanství 7. ročník.
Lektor: Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Název vzdělávacího materiálu
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
7. ročník Výchova k občanství
Základní jednorozměrné geometrické útvary
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Městec Králové
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Poměr v základním tvaru.
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
VY_32_INOVACE_90.
Autor: Mgr. Jana Burdzová
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obecné výklady o důkazech
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Životní cyklus.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vodní plochy jako VKP z pohledu práva
Zlomky Sčítání zlomků..
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
POLITICKÝ PLURALISMUS
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Práva a povinnosti členů rodiny
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Poměr v základním tvaru.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Konflikt Bc. Balonová Soňa

 Co znamená pojem konflikt ???  Zkus toto slovo nahradit jinými.

Konflikt znamená: nedorozumění rozpor neshodu rozdílné názory problém

Spory a nedorozumění jsou přirozenou součástí každodenního života. Příčinou konfliktu s ostatními lidmi bývá rozdílný názor na určitou skutečnost.

Konflikt bývá spojen s nepříjemnými prožitky. ?? Víš s jakými ??

- rozčilení - úzkost - strach - pocit viny - pocit křivdy - zlost - agrese

Při řešení konfliktu existují tři základní typy chování: - útok - únik - řešení

Útok – jedna strana útočí na druhou, navzájem se nechtějí poslouchat, cílem je „zvítězit“, prosadit svou variantu řešení.

Únik – popření existence konfliktu, snaha vyhnout se mu. Pokud druhému neřekneme, co nám na jeho chování nevyhovuje, bude se příště chovat stejně nevhodně.

Řešení – snaha hovořit o problému, navzájem se neobviňovat a nenapadat. Hledat různé způsoby řešení, nejlépe takové, které vyhovují všem, například kompromis.

Správné řešení konfliktu by mělo: - být uskutečnitelné - zamezit dalšímu pokračování sporu - být přijatelné pro všechny účastníky sporu - být pro obě strany poučením pro další jednání

Kompromis je umění rozdělit koláč tak, aby si každý myslel, že z něho dostal největší krajíc. Ludwig Erhard Kdo rozhodl spor bez vyslechnutí druhé strany, nebyl spravedlivý, i kdyby rozhodl spravedlivě. Lucius Annaeus Seneca Slova moudrých

Použité zdroje: Microsoft PowerPoint – klipart